Profesoriaus teigimu, net jei ir Seimas svarstytų nepaprastosios padėties įvedimą, tai nereikštų, kad automatiškai įsigaliotų visi tokiam režimui įmanomi ribojimai bei draudimai.

„Įstatyme parašyta, kokie gali būti apribojimai – gali būti apribojimai, susiję su susirinkimų laisve, būsto neliečiamybe, judėjimo laisve ir taip toliau, bet kokie konkrečiai bus apribojimai konkrečioje nepaprastojoje padėtyje (…) numato Seimo priimtas aktas dėl nepaprastosios padėties. Jis atsižvelgia, kokių ribojimų reikia. Tikrai nėra, kad visus uždarys, surakins, valdžia neveiks. Gali būti tiesioginis valdymas, bet gali ir nebūti, priklausomai nuo situacijos. Tai aš nebijočiau“, – „Žinių radijuje“ pirmadienį kalbėjo prof. V. Nekrošius.

Pasak jo, nepaprastoji padėtis šalyje gali būti įvedama tik iškilus grėsmei valstybės konstitucinei santvarkai arba visuomenės trinčiai.

„Jeigu yra realus pavojus, kad grius viena iš konstitucinės sąrangos dalių, o sveikatos apsaugos sistema yra viena iš dalių, tokiu atveju matyt galima (…) svarstyti nepaprastosios padėties įvedimo būtinumą. Kita vertus, dar tikrai neišnaudotos visos galimybės, kurias numato Užkrečiamųjų ligų įstatymas, o jis numato visą eilę judėjimo apribojimų ir taip toliau. Dar rezervo ten yra“, – akcentavo VU teisės profesorius.

Delfi interviu teisingumo ministrei Evelinai Dobrovolskai išvardijus, kokius ribojimus teoriškai galėtų svarstyti Seimas, įvesdamas nepaprastąją padėtį, V. Nekrošius dar kartą pabrėžė, kad konkrečios priemonės būtų priimtos atsižvelgiant į situaciją.

„Susirašinėjimo kontrolė yra galima tik tokiu atveju, jei Seimas patvirtins, kad šioje situacija galima tai daryti. Savaime nepaprastosios padėties įvedimas neleidžia nei susirašinėjimo kontrolės, nei į namus užeiti, nei judėjimą apriboti – ne. Čia pliusas, kad tame apribojime turi būti labai aiškiai išvardintos priemonės, kurios yra taikomos šį laikotarpį. Jos gali būti tik tos, kurios numatytos įstatyme (…) ir tai yra žmogaus teisių garantija – kad nebus jokios savivalės“, – paaiškino profesorius.

„Kol kas. bent jau aš asmeniškai, tikrai nematau jokios priežasties įvesti nepaprastąją padėtį“, – pridūrė V. Nekrošius.