„Po susitikimo prezidentas pozityviai įvertino šio kandidato tiek kompetenciją, tiek patirtį. Prezidentas akcentavo, kad į labai konkrečius klausimus gavo labai konkrečius atsakymus. Matosi, kad kandidatas susipažinęs ne tik su sritimi, kurioje dirbo šiuo metu, tačiau ir su susisiekimo sritimi. Jam įspūdį padarė ir tai, kad jis akcentavo skaidrumo poreikį finansuojant kelių asfaltavimą“, – sekmadienį po susitikimo su kandidatu spaudos konferencijoje teigė A. Bubnelis.

„Savo galutinį vertinimą prezidentas išsakys premjerei pačiu artimiausiu metu, kai galės įvykti susitikimas“, – pridūrė jis.

Susitikime su kandidatu G. Nausėda aptarė žaliosios politikos tikslus bei infrastruktūros projektų plėtrą.

„Susitikimo metu buvo aptarti keli, prezidento nuomone, svarbiausi prioritetai susisiekimo sektoriuje. Tai šio sektoriaus konkurencingumas, svarbos nacionaliniam saugumui išlaikymas, strateginių susisiekimo, infrastruktūros projektų plėtra, Lietuvos pasiekiamumas oro keliais, žalios politikos įgyvendinimas“, – sakė A. Bubnelis.

Kandidato į žemės ūkio ministrus Prezidentūra teigė dar nėra sulaukusi.

Tarp darbų – sprendimų priėmimo skaidrinimas

M. Skuodis teigė su prezidentu aptaręs tris darbų prioritetus. Tarp jų svarbiausią kandidatas įvardijo susisiekimo sektoriaus skaidrumą.

„Pirmas dalykas – absoliutus sprendimų priėmimo skaidrumas ir duomenų, kuriais paremti šie sprendimai, viešinimas. Tikrai visuomenei kelia pasipiktinimą tam tikri sprendimai dėl vienų ar kitų kelių asfaltavimo ar tam tikrų investicinių sprendimų. Ką norėčiau pasiekti tiek artimiausiu laikotarpiu, tiek per ilgesnę kadencijos perspektyvą, – kad visuomenei būtų labai aiškūs investicinių sprendimų kriterijai, kad jie būtų pristatomi viešai ir bet kuris Lietuvos gyventojas galėtų labai lengvai patikrinti, kodėl priimtas vienas ar kitas sprendimas“, – teigė M. Skuodis.

Antrasis prioritetas, anot kandidato, susijęs su transporto sektoriumi bei jo skleidžiamos taršos suvaldymu.

„Tikrai prieš akis dideli iššūkiai tiek dėl Europos žaliojo kurso, tiek dėl skaitmeninimo ir inovacijų poreikio. Čia Susisiekimo ministerijai iš tiesų teks kertinis vaidmuo, kaip pabrėžė ir prezidentas, vien dėl mūsų įsipareigojimų. Vien kalbant apie taršą, transportas, automobilių sektorius yra vienas tų, kur duomenys rodo, kad vienas labiausiai teršiančių aplinką. Ir čia turėsime ieškoti išeičių šioje situacijoje kartu su kitomis iniciatyvomis – tiek geležinkelių elektrifikacija, tiek darnaus judumo planais miestuose“, – sakė M. Skuodis.

Trečias prioritetas, M. Skuodžio teigimu, – keisti požiūrį vykdant infrastruktūros projektus.
„Kalbėdami apie susisiekimą ir infrastruktūrą, mes labai dažnai kalbame apie vieno ar kito objekto nutiesimą, bet turime galvoti ir apie darnaus judumo planus, turime kalbėti, kas turi būti šalia kelio. Net ir planuodami infrastruktūrą, turėtume atsakymus į klausimus, kas po to? Kas šalia kito kelio? Ir tam reikia naujo požiūrio susisiekimo ministerijos srityje“, – teigė jis.

Susisiekimo ministerijai penktadienį patvirtinus naują „Lietuvos geležinkelių“ valdybą, M. Skuodis teigė, kad tai nepagarba naujai valdžiai.

„Sprendimai priimami savaitei likus iki kadencijos Vyriausybei darbo pabaigos, tai pirmiausia rodo tam tikrą nepagarbą tiek Seimui, tiek visuomenei, tiek tikriausiai ir patiems geležinkeliams, kuriuose dirba apie 10 tūkst. darbuotojų. Kai kurie paskutinės akimirkos sprendimai atrodo net kaip tam tikra desperacija“, – sakė M. Skuodis.

Jei būtų paskirtas ministru, M. Skuodis teigė ketinantis įvertinti „Lietuvos geležinkelių“ valdybos atrankos procesą.