„Nuo pat pradžių buvo akivaizdu, kad ši UAB „15min“ transliuojama reklama yra prasilenkianti su galiojančių teisės aktų reikalavimais. Šiandien kompetentinga institucija tai patvirtino“, – Eltai atsiųstame komentare teigė premjero atstovas spaudai, atkreipdamas dėmesį į kelias S. Skvernelio sprendimo rašyti skundą aplinkybes.

„Skundas Vartotojų teisių apsaugos tarnybai buvo parašytas po to, kai šią reklamą premjero šeima išgirdo lankydamasi kino teatre, prieš vaikiško filmo seansą. Reklamą, kurioje yra bauginama premjero balsu ir vardu. Kiek tai korektiška ir etiška – tegul sprendžia visuomenė“, – teigiama komentare.

Kartu T. Beržinskas atkreipė dėmesį, kad 15min savo iniciatyva, dar iki VTAT sprendimo, nutraukė premjero pasipiktinimą sukėlusią reklamos transliaciją.

„Atkreiptinas dėmesys, kad UAB „15min“ savo iniciatyva, dar iki VTAT sprendimo, nutraukė reklamos transliaciją. Tai parodo,kad jie suprato darą pažeidimą. Kita vertus, neatmestina, jog taip elgiantis visų pirma buvo tiesiog siekiama švelnesnės VTAT nuobaudos“, – teigė Vyriausybės vadovo atstovas spaudai.

Kartu jis sureagavo ir į 15min vyriausiojo redaktoriaus Raimundo Celencevičiaus penktadienį išsakytą kritiką VTAT verdiktui. Pastarasis penktadienį socialiniame feisbuko tinkle pareiškė, kad VTAT sprendimas sukėlė didelį nusivylimą ir nerimą dėl varžomos žiniasklaidos laisvės ir žurnalistų galimybės laisvai ir nevaržomai tirti politikų veiklą bei juos kritikuoti.

„Visame laisvame ir demokratiškame pasaulyje gausiai leidžiamos ir reklamuojamos knygos apie politikus. Ir ne su jų šešėliais, o su tikrais atvaizdais, ir su vardais bei pavardėmis. Pasirodo, demokratines vertybes puoselėjančioje Lietuvoje tai yra rimtas pažeidimas, kuris nustatytas nesigilinus į knygos idėją bei turinį“, – rašė R. Celencevičius.

T. Beržinsko atsiųstame komentare teigiama, kad tokia pozicija – stebina.

„Stebina tai, jog UAB „15min“, skelbdami apie VTAT verdiktą, kalba apie žodžio laisvės ir demokratijos Lietuvoje gniuždymą. Tai netiesa. VTAT sprendimas yra ne apie žodžio laisvę ir demokratiją, ne apie visuomenės teisės žinoti varžymą. VTAT sprendimas yra apie tai, kad niekas – nei žurnalistai, nei kiti piliečiai – neturi teisės naudoti kito asmens vardo, pavardės ir balso be jo sutikimo siekiant komercinių tikslų. Kitaip tariant – siekiant pasipelnyti.

Knyga yra produktas, už kurį vartotojas turi susimokėti. Tai nėra portalas, kuriame paskelbtą publikaciją bet kas gali perskaityti nemokamai (išskyrus retus atvejus, kai turinys yra mokamas). Akivaizdu, kad reklamuodama knygą tokiu būdu, kokį draudžia teisės aktai, UAB „15min“ siekė visų pirma komercinių tikslų. Pagrindinis tikslas buvo ir tebėra pasipelnyti, o ne informuoti visuomenę“, – teigia T. Beržinskas, galiausiai pridurdamas, kad po Seimo rinkimų premjeras spręs, ar į teismą nereikėtų kreiptis ir dėl knygos „Kabinetas 339“ turinio.

„Premjerą konsultuojantys teisininkai seniai ragina kreiptis į atitinkamas institucijas dėl knygoje skelbiamos informacijos, kuri, jų vertinimu, neatitinka tikrovės, yra pagrįsta subjektyviais išvedžiojimais ar net šmeižikiška. Premjeras sprendimą dėl tokio kreipimosi priims po Seimo rinkimų“, – apibendrino T. Beržinskas.

VTAT, išnagrinėjusi bylą, pripažino, kad UAB „15min“ nesilaikė Reklamos įstatymo reikalavimų ir be sutikimo naudojo reklamoje asmens duomenis“, atsižvelgiant į tai, jog reklamoje „buvo aiškiai girdimas pareiškėjo vardas ir pavardė“.

Įvertinus pažeidimo mastą, trukmę ir tai, kad bendrovė nutraukė minėtos reklamos sklaidą kino teatruose bei pašalino reklamą iš socialinio tinklo „Youtube“, už Reklamos įstatymo nuostatų pažeidimą UAB „15min“ skirtas įspėjimas.

Ar skųsti šį sprendimą 15min nuspręs susipažinusi su VVTAT nutarime išdėstytais argumentais.

ELTA primena, kad 2019 m. gruodį išleista knyga „Kabinetas 339“ pasakoja apie 15min žurnalistų Birutės Davidonytės ir Dovydo Pancerovo metus trukusį žurnalistinį tyrimą, kurio centre – premjeras S. Skvernelis.

Premjeras kovo 4 dieną pateikė skundą, esą be jo sutikimo naudojama nuomonė ir atvaizdas, taip pat, kad pažeidžiama garbė, orumas bei dalykinė reputacija.