„Svarstytina ne tik matematikos egzaminas. Svarstytina mokslas ir mokymas, dar vadinamas ugdymu, tad kas ir kaip auga Lietuvoje, ar užauga. „Kol dega krūtinėj šventa ugnis toji“ – kita, negu aktualiausioji žolės problema“, – rašė jis.

V. Landsbergis aptarė ir klausimą – ar ugdytojai vis dar svarbūs.

„Ar gausėja dvasios užaugų, ar neužaugų? – čia net pasaulio masto klausimas. Ar ugdytojai svarbūs? – žiūrėkite, visuomenė nesukilo, neišėjo į gatves: „ugdytojai svarbūs!“ Mokiniai nesukilo: „norime augti!“, – pabrėžė jis.

„Norime stiebtis į saulę. Ieškome šviesos ir vilties, dvasinio maisto, norime savo mokyklas, visokeriopus universitetus išeiti vertais žmonėmis ne pliuškiais, savo ir mūsų visų ateitininkais – ateities kūrėjais, tėvynės kūrėjais. Ugdytojais, ne augliais“, – rašė profesorius.

Dėl šios priežasties, anot V. Landsbergio, reikia sukilimo „dėl vaikų“.

„Reikia sukilimo. Žmonių sukilimo dėl vaikų, kad jų būtų, kad vaikai augtų šviesūs ir neužgęsinami gyvenimo melų, kad augtų žmonėmis. Kad gyventi būtų įdomu, tad kurti, auginti – juolab įdomu, gražu, verta ir teisinga. Ir matematika įdomi, ir viskas“, – savo įrašą feisbuke baigė V. Landsbergis.

Delfi primena, kad valstybinis matematikos egzaminas buvo išlaikytas prasčiau nei pernai, jo neišlaikė apie trečdalį mokinių. Pernai šis skaičius buvo mažesnis, egzamino neįveikė apie 20 procentų abiturientų.