Pacientės teigimu, karantino metu daugelis palaikė idėją, kad medikus – žmones, kurie aukojasi dėl visų – reikia palaikyti. Pasak jos, tai buvo normalu, kadangi jie dirbo tada, kada visi turėjo sėdėti namuose ir saugotis viruso, o būtent gydytojai buvo vieni iš pagrindinių asmenų, esančių rizikos grupėje.

„Kuo toliau, tuo dažniau pastebiu straipsnius, kuriuose žmonės skundžiasi, kad jiems nėra suteikiamos medicininės paslaugos: susisiekti su gydytoju yra neįmanoma, skambinant registratūros numeriu, reikia laukti apie pusvalandį ir net neverta šnekėti, kad bus suteikta greita pagalba, nes gydytojai konsultuoja telefonu, net nematydami realios situacijos. Net nežinau, ar tokie yra vyriausybės nurodymai, ar tai kiekvienos poliklinikos vidinė politika“, – piktinosi ji.

Jai pačiai, pasakojo moteris, teko po karantino pabaigos kelis kartus eiti pas gydytoją į savo polikliniką Vilniuje. Ten problemų nebuvo ir pas visus gydytojus pateko greitai, tačiau problema atsirado tada, kada poliklinikos gydytojai išrašė siuntimą pas kitus specialistus, nes jie problemos išspręsti negalėjo.

„Šiuo metu turiu problemų su dygstančiais protiniais dantimis, nes jie stumia visus kitus dantis. Būtent dėl šios priežasties tenka kiekvieną dieną skambinti į Žalgirio kliniką arba Centro polikliniką. Ir štai mes vėl susiduriame su ta pačia problema – kol atsilieps registratūra, reikia laukti apie 30 minučių, o galiausiai prisiskambinus atsako: „šiuo metu nėra sudaryto grafiko, todėl skambinkite rytoj“. O ką daryti, jei skausmas jau veda iš proto? Sėdėti, melstis ir laukti?“, – dėl susidariusios situacijos apgailestavo moteris.

Vilnietę labiausiai sukrėtė profilaktinis apsilankymas dėl burnos higienos Žalgirio klinikoje, kur atėjusi pamatė, kad registratūroje sėdinčios moterys tiesiog šnekasi tarpusavyje.

„Tai negi gali būti, kad niekas neskambina? Paskaičiuokite, kokia tikimybė. Atlikus burnos higieną, gydytoja man padavė lapelį, su kuriuo nuėjau į kasą. Ten man džiugiai pranešą naujieną – „75 eurai“. Prieš einant į Žalgirio kliniką, peržiūrėjau kainas ir kitur, netgi privačiose odontologijos klinikose tokių skaičių nemačiau. Pagalvojau, kad yra, kaip yra, jau nieko nepakeisiu, tad ėjau su išrašytu kvitu į kasą susimokėti“.

Jos teigimu, kai paprašė sąskaitos-faktūros ir peržiūrėjo suteiktų paslaugų išklotinę, tiesiog apstulbo.

„Pasirodo, gydytoja sunaudojo netgi 3 poras vienkartinių pirštinių, nors padarius higieną per 20 minučių jų nepakeitė nė karto. Faktūroje taip pat pamačiau punktą „higienos apmokymas“. O kas gi tai? Pagal mano supratimą, tai tikriausiai yra jos man išaiškinimas, kaip taisyklingai valytis dantis, kurį aš išklausiau per mažiau nei minutę.

Spėkite, kiek už tai sumokėjau? Virš keturių eurų. Ar buvo prieš tai nurodyta, kad aš turėsiu už tai mokėti? Ne! Nuo kada už tokias mokamas paslaugas nereikia pranešti klientui? Klinikos tinklapyje yra nurodyta, kad burnos higiena kainuoja 1,5-2 eurų už vieną dantį“, – tikino moteris.

Vilnietė aiškino, kad susumavus visas paslaugas ir priemones, kurias tikrai buvo naudotos tik higienai ir neįskaičiuojant jokių apmokymų, pirštinių ir kaukių, puodelių skysčiui ir t. t., kaina vis tiek neatrodo tokia, kokia nurodyta puslapyje – 2,5 euro už dantį.

„Lieti pyktį galiu dar ilgai, tačiau ar tai kažką pakeis? Kiek žmonių nuėję į klinikas net nežino už ką jie sumokėjo ir lieka apmulkinti? Stebėkite, už ką mokate, nes medikams mes ir taip duodame per daug“, – sakė ji.

Kaina, kurią sumokėjo Žalgirio klinikoje

Burnos, veido ir žandikaulių chirurgijos centro vadovas, laikinai vykdantis direktoriaus funkcijas Linas Zaleckas komentavo, kad viešoji Vilniaus universiteto Žalgirio klinika yra asmens sveikatos priežiūros įstaiga, kurioje teikiama visų lygių ambulatorinė odontologinė ir specializuota stacionarinė burnos, veido ir žandikaulių pagalba.

Jis pažymėjo, kad klinikos teikiamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų kainos nustatytos Asmens sveikatos priežiūros paslaugų, teikiamų asmens sveikatos priežiūros įstaigose, kainyne Nr. 11-96-2, patvirtintame Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 1996-03-26 įsakymu Nr. 178 „Dėl Asmens sveikatos priežiūros paslaugų, teikiamų asmens sveikatos priežiūros įstaigose, kainyno Nr. 11-96-2 patvirtinimo“.

„Klinika, teikdama sveikatos priežiūros paslaugas pagal Kainyną, taip pat vadovaujasi Mokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų kainų nustatymo ir jų indeksavimo tvarka ir Mokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir apmokėjimo tvarkos aprašu, patvirtintais Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 1999 m. liepos 30 d. įsakymu Nr. 357 „Dėl Mokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų sąrašo, kainų nustatymo ir jų indeksavimo tvarkos bei šių paslaugų teikimo ir apmokėjimo tvarkos aprašo“.

Taip pat nurodė, kad mokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų sąrašo, kainų nustatymo ir jų indeksavimo tvarkoje nustatyta, kad mokamų paslaugų kainos nustatomos kiekvienai teikiamai paslaugai, apskaičiuojant paslaugos išlaidas pagal išlaidų straipsnius ir kiekvienos paslaugos kaina nustatoma ir patvirtinama vieną kartą, o vėliau pagal Statistikos departamento skelbiamus vartotojų kainų indeksus atitinkamai indeksuojama.

Pasak jo, mokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir apmokėjimo tvarkos 8 punkte nustatyta, kad Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos įstaigose teikiant odontologinės priežiūros paslaugas, apdraustieji (išskyrus vaikus ir asmenis, besimokančius dieninėse bendrojo lavinimo mokyklose, profesinių mokyklų dieniniuose skyriuose, kol jiems sukanka 24 metai, ir socialiai remtinus asmenis, kai jie pateikia atitinkamą savivaldybės, kurios teritorijoje gyvena, socialinės paramos skyriaus pažymą) moka už vaistus, odontologines ir kitas medžiagas, sunaudotas odontologinės priežiūros paslaugų teikimui, vienkartines priemones, atsižvelgiant į sunaudotų medžiagų, priemonių kiekį ir jų įsigijimo kainas.

„Atkreiptinas dėmesys, kad vieno vizito metu pacientui gali būti teikiamos skirtingos paslaugos, iššvardintos Kainyne, dėl kurių taikymo poreikio kiekvieną kartą sprendžia gydantis gydytojas atsižvelgdamas į individualią paciento sveikatos būklę, pvz. pacientui atliktos burnos higienos kainą gali sudaryti tokios Kainyne nustatytos paslaugos: burnos ertmės higienos mokymas (kodas 50076), konkrementų pašalinimas ir poliravimas dantenų viršuje (kodas 50079), konkrementų pašalinimas ir poliravimas „Ultastom“ aparatų (50080)“.

L. Zaleckas teigė, kad klinikos interneto svetainėje pateikiamame paslaugų kainyne nurodytos orientacinės paslaugų kainos, kadangi kaip minėta, galutinė paslaugos kaina priklauso nuo individualaus paciento sveikatos būklės.

„Klinika, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatos atlyginimo 8 straipsnio 3 dalimi, kitų aplinkybių, susijusių su Jūsų pateikiama konkretaus paciento situacija, nekomentuos dėl paciento duomenų konfidencialumo. Tačiau pažymime, kad klinika įvertinusi šią situaciją, nenustatė jokių pažeidimų dėl suteiktų paslaugų apimties, vaistų, odontologinių ir kitų medžiagų, vienkartinių priemonių, sunaudotų odontologinės priežiūros paslaugų teikimui, kiekių ir jų kainų.

Informuojame, kad klinikoje skubioji medicinos pagalba, teikiama vadovaujantis Būtinosios medicinos pagalbos teikimo tvarkos ir masto aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2004 m. balandžio 8 d. įsakymu Nr. V-208 „Dėl būtinosios medicinos pagalbos teikimo tvarkos ir masto aprašo patvirtinimo“. Kreipiantis į kliniką dėl skubiosios medicinos pagalbos gydytojo siuntimas nereikalingas. Klinikos Skubios pagalbos skyriuje pacientai dėl skubiosios medicinos pagalbos priimami visą parą, be poilsio dienų“.

Vadovas pabrėžė, kad pacientai skubiais atvejais dėl pirminės odontologinės pagalbos (sutinimo, skausmo, pūliavimo) turi kreiptis į teritorines poliklinikas, išskyrus jų nedarbo metu (20.00 – 8.00 val.), poilsio ir švenčių,

„Jei tokiam pacientui teritorinėje poliklinikoje specialistai negali suteikti reikiamos pagalbos, jam turi būti išrašomas siuntimas dėl skubios burnos chirurgo konsultacijos ir toks pacientas gali atvykti į kliniką skubos tvarka pas budintį gydytoją (burnos chirurgą). Šiuo metu klinikoje teikiama apie 70 proc. ikikarantininio paslaugų teikimo apimčių“.