„Lietuvos sveikatos sistemai šiemet teko nepaprasti iššūkiai. Pirmiausiai - COVID-19 krizė, su kurios pirmąja banga mums pavyko susidoroti sutelktomis visuomenės pastangomis. Paskutinėmis savaitėmis - e.sveikatos sistemos paralyžius, - savo paskyroje feisbuke rašo S. Skvernelis. - Nuoširdžiai atsiprašome tiek pacientų, tiek medikų dėl visų nepatogumų, kuriuos teko patirti. Dėkoju visiems darbuotojams, dėjusiems visas pastangas, kad sistema būtų atstatyta ir vėl "užkurta".

Anot premjero, Lietuvoje tokiai atvejais priimta ieškoti kaltų, o ne ieškoti išeities, kaip išspręsti problemą.

„Siūlau šįkart pažiūrėti plačiau ir suvokti, kokia tikroji padėtis su e.sveikatos sistema buvo dar prieš keletą metų, kodėl tokia situacija susidarė. Noriu priminti, kad šiuo klausimu 2017 metais esame turėję Seimo antikorupcijos komisijos tyrimą, kuris konstatavo, kad nuo 2000 metų į e.sveikatą buvo sukišta 40 mln eurų, o turėjome... neveikiančią sistemą! 2015 m. e.sveikatai perėjus į Registrų centrą didelio proveržio nematėme, o ir kopijos tuometinių RC vadovų sprendimu, buvo daromos technologiškai pasenusiais metodais, - primena premjeras. - Jei pastaraisiais metais nebūtume padarę pokyčių, atstatymas po šio incidento būtų užtrukęs ne savaites - jis būtų neįvykęs išvis.“

Premjeras teigia, kad reikalingi sprendimai bus priimti neatidėliotinai.

„Reali situacija parodė, kad pernai suplanuotus ir patvirtintus darbus dėl saugių valstybės duomenų centrų, atsarginių serverinių ir papildomų patalpų būtina spręsti ypatingos skubos tvarka. Svarbūs sprendimai bus priimti jau rytojaus Vyriausybės posėdyje“, - teigia jis.

E.sveikata sutriko praėjusį pirmadienį, po smarkios liūties Vilniuje, kai vanduo užliejo Registrų centro serverinę. Tuomet sutriko ir daugelio kitų įmonės valdomų sistemų veikla.

Registrų centras pranešė, jog antradienį sistema atkurta, tačiau įspėjo dėl galimų pavienių trikdžių.