„Visi nauji duomenys tapo nematomi. Specialistams buvo nebematomi šeimos gydytojų siuntimai, konsultavusių gydytojų atsakymai, nebebuvo galima išrašyti kompensuojamų vaistų ir medicinos priemonių, padaugėjo pacientų skambučių, žmonės klausė: „gal jau atstrigo?“.

Skirtingos įstaigos , kurios turi savo vietines sistemas, pradėjo nebesusikalbėti tarpusavyje. Pacientai buvo priversti ateiti pasiimti popierinius siuntimus, vairuotojų sveikatos pažymų negalėjome išduoti, taip pat – mirties liudijimų, pažymų vaikams į mokyklas“, – „Žinių radijui“ pasakojo Šeimos gydytojų profesinės sąjungos pirmininke Toma Kundrotė.

Gydytoja pasidžiaugė, kad dauguma įstaigų turi vidines informacines sistemas, kuriose visa informacija liko.

„Mes iš jos galėjome atspausdinti tą patį siuntimą, kurį rašėme prieš tris dienas, pavyzdžiui, kardiologui, o kardiologas jo e.sveikatoje nebematė. Taip pat – su vaistais, užgulėme printerius, ir spausdinome popierinius (receptus)“, – pasakojo T. Kundrotė.

Bendrai e.sveikatos sutrikimai medikams nėra naujiena. Pasak šeimos gydytojos, trumpalaikių trikdžių pasitaiko kiekvieną dieną.

„Stringa kelioms minutėms, pusei minutės. Jei rašai vaistą, ir turi didelį pacientų kiekį, ir ta pusė minutės yra auksinis laikas“, – sakė T. Kundrotė.

Bendrai apie pačią sistemą gydytoja atsiliepė kritiškai.

„Nežinau, kam ji buvo sukurta, ir galvota pritaikyti, tačiau ji nepritaikyta vartotojišku požiūriu, ja sudėtinga naudotis. Vien prisiregistravimas prie jos, (...) užtrunka kažkiek laiko“, – kalbėjo T. Kundrotė.

Tyrimams dėl koronaviruso jau registruoja, situacija vaistinėse išlieka sudėtinga

Kaip rašė BNS, trečiadienį nepavykus atkurti e.sveikatos sistemos veiklos, karštoji koronaviruso linija rankiniu būdu registruoja žmones tyrimams mobiliuosiuose punktuose, o situacija vaistinėse lieka sudėtinga.

„Situacija nepasikeitė, taip pat, kaip vakar, laukiame žinių, kada pasikeis ir labai tikimės, kad kuo greičiau, nes situacija tikrai labai sudėtinga vaistinėse“, – BNS sakė Lietuvos vaistinių asociacijos pirmininkė Kristina Nemaniūtė-Gagė.

Vaistininkai ir toliau prašo galinčių pacientų kol kas palaukti.

„Tų pacientų, kurie turi galimybę palaukti, mes prašome ateiti kitą dieną, o tie, kurie negali laukti, kur būtina tuos vaistus vartoti šiandien, vaistininkai dirba ir ieško būdų, kaip galėtų tuos vaistus jiems išduoti“, – sakė ji.

K. Nemaniūtės-Gagės teigimu, tokiais atvejais vaistininkai aiškinasi, ar žmogus tikrai vartojo tokius vaistus ir tuomet juos išduoda.

Antradienį dėl sutrikusios e.sveikatos veiklos žmonės buvo neregistruojami į mobiliuosius koronaviruso patikros punktus. Trečiadienį registracija vykdoma rankiniu būdu.

„Registracija vykdoma į mobiliuosius patikros punktus – tik tiek, kad atsirado mobiliesiems patikros punktams daugiau darbo, nes jie turi rankomis pildyti popierinius dokumentus, kurie turi lydėti mėginį iki pat laboratorijos“, – sakė Kauno greitosios medicinos pagalbos stoties, kur veikia karštoji koronaviruso linija, vadovas Nerijus Mikelionis.

Taip pat šiuo metu žmonės negauna automatiškai siųstų žinučių apie neigiamus tyrimo rezultatus. Teigiamų rezultatų atveju žmonės kaip ir anksčiau sulaukia skambučio.

Pasak N. Mikelionio, kitų papildomų sunkumų atvykstantiesiems į patikros punktus dėl e.sveikatos sutrikimų kilti neturėtų.

Po Vilniuje vykusios liūties pirmadienio vakarą trūkus vamzdžiui buvo užpilta Registrų centro serverinė ir sutriko daugelio įstaigos valdomų sistemų veikla. Daugumą jų iki trečiadienio ryto pavyko atkurti, tačiau e.sveikata dar neveikia.

Registrų centro atstovai sako kol kas negalintys prognozuoti, kada ši sudėtinga ir didelė sistema vėl pradės veikti.