Į „Delfi“ kreipėsi viena iš tokių nepatogumus patyrusių gyventojų, ponia Aušra. Apsipirkę Klaipėdoje, neringiškiai jau rengėsi namo, ir staiga, atvykę į perkėlą, susidūrė su nemalonumais.

„Mums pasakė, kad yra sugedę serveriai. Buvome prisipirkę prekių, ir neturėjome pinigų, nesitikėjome, kad jų prireiks, važiavome namo. Ir nepraleido, liepia susimokėti 12,70 euro. Pinigų neturėjome, o jie į jokias kalbas nesileido“, – pasakojo ponia Aušra.

Galiausiai Kuršių Nerijos gyventojai susiorganizavo pagalbos – kas jiems atvežė banko kortelę, kad galėtų susimokėti už perkėlimą. Vis dėlto moteriai ši patirtis paliko slogų įspūdį, ypač dėl to, kad gyventojai nebuvo iš anksto perspėti apie gedimus.

Situacija susijusi su gedimu Registrų centre

AB „Smiltynės perkėla“ pardavimų ir klientų aptarnavimo direktorius Darius Undžys paaiškino, kad gedimas yra tiesiogiai susijęs su gedimu Registrų centre. Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) sistema nepasiekia duomenų reikalingų suteikti kompensacijai už perkėlimą keltais.

„Dėl sistemos gedimo perkėlimo paslauga bus suteikta tik įsigijus bilietą. Turintys teisę į bilieto kompensavimą, nustatyta tvarka gali kreiptis į LAKD. Informacija apie laikinus nepatogumus yra pateikiama AB „Smiltynės perkėla“ svetainėje www.keltas.lt, įmonės facebook paskyroje, informacinėse švieslentėse, stenduose prie bilietų pardavimo kasų taip pat apie gedimą Registrų centre informavo žiniasklaida“, – teigė D. Undžys.

Problemos kilo dėl liūties

Registrų centras antradienį informavo, kad didžioji dauguma jo tvarkomų registrų ir informacinių sistemų po pirmadienio vakarą liūties sukeltų padarinių antradienio rytą vėl veikė. Vis dėlto, dalis padarinių vis dar yra šalinami – siekiama kuo greičiau atkurti E. sveikatos sistemos, kitų registrų veiklą.

Per pirmadienio vakarą sostinę užklupusią smarkią liūtį vanduo prasiskverbė į V. Kudirkos gatvėje esančias Registrų centro patalpas. Dėl to sutriko čia esančių serverių veikla ir laikinai neveikė įmonės tvarkomi registrai bei informacinės sistemos, teigiama pranešime spaudai.

Registrų centro komanda visą naktį šalino liūties padarinius – daugumos registrų ir informacinių sistemų veiklą pavyko atstatyti. Šiuo metu jau veikia Gyventojų registras, Nekilnojamojo turto registras, Adresų registras, elektroninių varžytynių ir aukcionų portalas.

Vis dėlto, ilgiau nei planuota užtruko Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistemos (ESPBI IS, arba E. sveikatos) veiklos atkūrimas, fiksuojami Hipotekos registro, Turto arešto aktų registro sutrikimai, klientai laikinai negali naudotis Registrų centro savitarna.

Registrų centras šiuo metu deda visas pastangas, kad minėtų sistemų ir paslaugų veikimas būtų kuo greičiau atkurtas.

Tikrosioms avarijos priežastims nustatyti ketinama pasitelkti nepriklausomus išorės ekspertus.