Liepos pradžioje „Delfi“ sulaukė emocingų skaitytojų liudijimų, kaip sunkiai jiems sekasi susisiekti su Centro poliklinika, ir gauti paslaugas. Apie tai plačiau rašyta čia.

Didžiausios sostinės poliklinikos vadovas paaiškino, kad tą be kitų dalykų lėmė ir techninės kliūtys.

„Reformatų parkas yra tvarkomas, ir tris kartus buvo nutrauktas elektros tiekimas. Be abejo tai atsiliepė mūsų serveriams. Centrinis serveris net fiziškai užsidegė, teko gesinti. Dviem valandoms buvo sutrikimų“, – sakė K. Štaras.

Įstaigos vadovas teigė, kad jie jau padidino operatorių skaičių skambučių centre – dirbo aštuonios, dabar keturiolika, planuojama jų skaičių padidinti iki devyniolikos, tačiau ir tokios pajėgos fiziškai nepajėgia aptarnauti visų besikreipiančiųjų rytinėmis valandomis.

„Nes, kaip ir vakar, pirmadienį, rytinėmis valandomis sulaukiame net po 19 tūkst. skambučių. Fiziškai neįmanoma tiek aptarnauti. Todėl mes labai prašome pacientų, kurie nori prisiskambinti, suprasti, kad pikas yra rytinės valandos – nuo 7 iki 11 valandos. Prašau, skambinkite popietinėmis valandomis, prieinamumas yra daug geresnis“, – į pacientus kreipėsi K. Štaras.

Poliklinikos vadovas sakė, kad dalis tų pacientų, kurie skambina į polikliniką, tai daro net ne tam, kad užsiregistruotų pas gydytoją, bet bando išsiaiškinti taisykles – ar galima atvykti į įstaigą, ar gali lydėti artimasis, ar galima ateiti pirmiausia tyrimus pasidaryti.

„Kol žmonės supasakoji, kiekvienas skambutis užima laiko“, – sakė K. Štaras.

Vis labiau grįžta prie „gyvų“ konsultacijų

Poliklinikos vadovas pasakojo, kad dar karantino metu, besiruošdami dar blogesnei situacijai negu dabar yra arba buvo, jie šeimos gydytojams nupirkome šimtą mobilių telefonų, kad galėtų kontaktuoti su pacientais.

„Laiko praėjo nedaug, analizuojame situaciją, norėtume turėti išdavas, kad nedarytume tų pačių klaidų, kurios galbūt buvo, jei būtų antra pandemijos banga“, – sakė K. Štaras.

Dabartiniu metu poliklinika vis labiau grįžta prie konsultacijų gyvai poliklinikoje.

„Nuo rugpjūčio pirmos dienos praktiškai visos nuotolinės konsultacijos bus atšauktos, ir paliekama tik viena tokia konsultacija už etatą dirbančiam gydytojui, o šiaip visos bus atstatytos.

Mes turėjome tuos pacientus perregistruoti, kurie buvo užregistruoti liepą nuotolinei konsultacijai. Tai nėra paprasta, skambinomės, klausdavome, ar tikrai pacientas galėtų ateiti. Per tas dvi geras savaites mums pavyko po truputį sumažinti nuotolinių konsultacijų skaičių“, – pasakojo K. Štaras.

Įstaigos raginamos sparčiau atnaujinti darbą

„Delfi“ primena, kad karantinas Lietuvoje buvo atšauktas birželio 16 dieną. Šalyje dėl koronaviruso liko teisinis ekstremalios situacijos režimas.

Sveikatos apsaugos ministras, valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovas Aurelijus Veryga ne kartą kreipėsi į šalies savivaldybes ir joms priklausančias gydymo įstaigas, ragindamas susitelkti ir kuo greičiau atnaujinti paslaugų teikimą pacientams. Žinoma, tai turi būti vykdoma laikantis būtinų saugumo reikalavimų, užtikrinant tinkamą infekcijų kontrolę, teigė jis.

Ministro A. Verygos teigimu, praėję sunkų karantino etapą, dabar turime mobilizuotis kitiems tikslams – kuo greičiau suteikti planines sveikatos paslaugas pacientams, kurie jų laukė visą karantino laikotarpį. Jau anksčiau buvo skelbta, kad liepos mėnesį, norėdamos gauti 1/12 apmokėjimą už paslaugas, gydymo įstaigos turi suteikti ne mažiau kaip 70 proc. stacionarinių ir ne mažiau kaip 80 proc. ambulatorinių paslaugų apimčių.

Vyriausybė nusprendė atidžiai stebėti, kaip grįžtama prie planinių paslaugų teikimo, ir, jei paslaugų teikimo sutrikimai išliks iki š. m. rugsėjo 1 d., gali būti atsisakyta 1/12 mokėjimo ir pereita prie mokėjimo už suteiktų paslaugų faktą.

„Karantino šalyje nebėra, gyvenimas pamažu grįžta į įprastą rimtą, nors koronavirusas niekur nedingo, saugotis reikia ir toliau, bet paslaugas pacientams teikti būtina. Juk žmonės negali likti be gydymo paslaugų, jos būtinos. Tad šalies savivaldybės ir joms priklausančios gydymo įstaigos turi padaryti viską, kad pacientai gautų kuo daugiau paslaugų ir jos būtų atnaujinamos kuo greičiau. Taip pat būtina skirti papildomus žmogiškuosius ir administracinius išteklius, kad pacientai galėtų susisiekti ir prisiskambinti ar užsiregistruoti į gydymo įstaigą. Tad ir toliau stebėsime situaciją ir vertinsime įstaigų pastangas“, – liepos viduryje teigė ministras A. Veryga.

Būtent todėl, anot jo, apie tai iki kiekvieno mėnesio 25 d. bus informuojama Vyriausybė ir sprendžiama, kaip elgtis toliau, jei įstaigos ir toliau vangiai atnaujins paslaugų teikimą pacientams.

Vyriausybėje sutarta, kad iki rugpjūčio 31 d. bus patvirtinta nauja ambulatorinių paslaugų teikimo nuotoliniu būdu ir jų apmokėjimo tvarka iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF). Taip pat sutarta, kad bus pateikti konkretūs pasiūlymai, kaip užtikrinti, kad operatyviau veiktų skambučių centrai, kai pacientai skambina registruotis vizitams pas gydytojus. Bus organizuojami susitikimai ir su savivaldybių atstovais, siekiant paskatinti savivaldybes imtis priemonių, kad joms pavaldžios gydymo įstaigos aktyviai atnaujintų paslaugų teikimą. „Registrų centrui“ pavesta sudaryti technines galimybes, kad visos gydymo įstaigos iki 2020 m. rugsėjo 1 d. prisijungtų prie Išankstinės pacientų registracijos informacinės sistemos, o tai medikams palengvintų darbą. Artimiausiu metu bus peržiūrėti ir užkrečiamųjų ligų kontrolės reikalavimai įstaigoms, sprendžiama dėl tolimesnio savivaldybių karščiavimo klinikų darbo.