„Ši technologija keleivius pasitiks dar prieš patenkant į aviacijos saugumo patikros zoną – vietą, kurioje tikrinami keleiviai ir jų rankinis bagažas. Dabar šią funkciją atlieką aviacijos saugumo darbuotojai. Įdiegus sistemą, šiame oro uosto patikros etape bus padidintas pralaidumas, augs keleivių pasitenkinimas“, – BNS komentavo Lietuvos oro uostų vykdomoji direktorė Laura Joffė.

Lietuvos „NT Service“ ir Vokietijos „Magnetic Autocontrol“ darbus atliks už 249 tūkst. eurų (su PVM). Sutartis sudaryta liepą, nurodoma centriniame viešųjų pirkimų portale. Į projekto kainą įeina ir penkerius metus galiojanti įrangos techninio palaikymo ir garantinio aptarnavimo paslauga.

Pasak L. Joffės, įdiegus minimą technologiją, oro uostuose keleivių srautai jau bus atsigavę ir grįžę į augimo stadiją, todėl net ir dalį funkcijų perdavus technologijoms, oro uosto darbuotojų poreikis nemažės.

„Kitų šalių oro uostuose ši technologija plačiai naudojama. Galima rasti Londono, Amsterdamo, Vienos, Vokietijos didžiuosiuose oro uostuose“, – sakė vadovė.

Konkurse taip pat dalyvavo Lietuvos bendrovės „Hansab“, „Taiklu“, „Nsoft“, Danijos „Dormakaba Danmark“, Prancūzijos IER, Švedijos „Objective Solutions“, Didžiosios Britanijos „Embross UK“.

Lietuvos oro uostai praneša, kad per ateinančius trejus metus planuoja plėsti keleivių savitarnos registracijos paslaugas. Numatyta diegti automatines registruoto bagažo atidavimo sistemas bei automatizuoti rankinio bagažo saugumo patikros linijas, įdiegiant automatines dėžučių gražinimo sistemas.

„Šios technologijos padės dvigubai didinti išvykstančiųjų srautą bei keleivio kelią oro uoste padaryti patogesnį ir greitesnį. Minimos technologijos planuojamos diegti tiek Vilniaus, tiek Kauno oro uostuose“, – teigia L. Joffė.

Papildomai ketinama atnaujinti rankinio bagažo skenerius, suteikiant keleiviams galimybę rankiniame bagaže palikti kompiuterinę techniką.