Tikisi, kad dažniau konsultuosimės nuotoliniu būdu

Lietuvos bendrosios praktikos (šeimos) gydytojų asociacijos prezidentas, prof. habil. dr. Julius Kalibatas aiškino, kad kitose šalyse jam neteko matyti, jog prie gydytojo kabineto būriuotųsi žmonės.

„Pradėjus kurti šeimos gydytojų institutą, teko aplankyti labai daug šalių. Aš niekur nemačiau, kad prie šeimos gydytojo durų būriuotųsi minios žmonių. Kiekvienas pacientas žinodavo, kokią valandą jam reikia ateiti, o, jeigu ateidavo anksčiau, laukdavo prie medicininės pagalbos įstaigos durų. Atėjus laikui, jį pakviesdavo sesutė. Būtent mums reikia keisti pacientų elgesį – neateiti polikliniką dviem valandomis anksčiau, nei paskirta, o ateiti punktualiai. Mes turime suprasti, kad disciplina ir griežtas jos laikymasis – svarbiausi dalykai“, – sako profesorius.

Registracija pas gydytoją – tik skambučiu konkrečią valandą

Šeimos gydytojas Valerijus Morozovas tikisi, jog praėjus karantinui nepamiršime išmoktų pamokų ir stengsimės iš pradžių susitarti dėl vizito, o esant galimybei konsultuosimės nuotoliniu būdu.

„Nebus lengva, nes mes turime mokytis, tikiuosi, per karantiną kai ko išmokome. Mes išmokome nesiveržti į patalpą, išmokome plautis rankas ir pabūti namuose. Dar vienas dalykas, apie kurį mes kalbėjome jau seniai, tik karantino metu pabandėme tai daryti, – nuotolinės konsultacijos“, – tikino V. Morozovas.

Valerijus Morozovas

Profesorius J. Kalibatas tikina, kad pacientai iš tiesų galėtų dažniau būti konsultuojami nuotoliniu būdu, o registracija galėtų būti vykdoma telefoniniais skambučiais.

„Tikriausiai dviračio iš naujo atrasti nereikia. Daugelyje pasaulio šalių telefoninėms konsultacijoms paskiriamos konkrečios valandos. Pavyzdžiui, iš ryto vieną valandą, ir visi pacientai žino, kad į gydytoją reikia kreiptis tuo laiku, o ne kitu, ne priėmimo valandomis, kai jau priimami pacientai. Svarbu paskirti konkretų laiką. Man atrodo, kad šią sistemą reikia įdiegti ir būtų išspręsta labai daug problemų“, – kalbėjo profesorius.

Julius Kalibatas

„Be jokios abejonės, tai būtų galima reglamentuoti. Reikia reglamentuoti ir gydytojo darbą. Taip pat turi būti pateikta labai konkreti informacija ir pacientams, jiems turi būti pranešta, kad telefoninės konsultacijos vyks konkrečiai tada ir tada. Tuomet nesitrukdytų ir gydytojų darbas, viskas vyktų labai sklandžiai“, – viliasi profesorius.

Simbolinis mokestis

Paklausus, koks būtų efektyviausias būdas mažinti pacientų srautus, V. Morozovas tikino, kad tam padėtų simbolinis mokestis.

„Sunku atsakyti. Viskas labai priklauso nuo bendravimo su pacientais, nuo to, kaip viskas susidėlioja. Mano pacientai jau daugiau nei dešimt metų yra mokomi paskambnti ir pasiklausti, maksimaliai viską spręsti nuotoliniu būdu, jeigu tik leidžia teisiniai dalykai, bet visada atsiranda tokių žmonių, kurie nori ateiti be eilės, jie net nebando registruotis. Tas „čia ir dabar“ paslaugos gavimas labai gajus ir madingas. Nepamirškime, kad tai yra paskutinė nemokama paslauga Lietuvoje, juk ir bažnyčioje pinigus renka, o poliklinika – paskutinė nemokama paslauga. Kol nebus įsipareigojimų pacientams, manau, eilių neatsikratysime. Dabar pacientų srautas sumažėjo keliasdešimt kartų, nes daug kas nebenori dėl galvos skausmo daryti magnetinio rezonanso, o išgeria tabletę, kreipiasi tik tuo atveju, jeigu galvos skausmas nepraeina; manau, mes kažkiek pasimokėme, tik klausimas, kiek visa tai išliks“, – sako V. Morozovas.

V. Morozovo nuomone, gali būti, jog situaciją galėtų pakeisti simbolinis mokestis. Anot jo, jis nebūtų labai skausmingas, bet padėtų sumažinti spūstis prie gydytojų kabinetų.

„Labai nepopuliaru Lietuvoje taip sakyti, bet tenka. Apie tai kalba daug medikų organizacijų. (…) Tai būtų simbolinis mokestis, pavyzdžiui, vienas arba du eurai už vizitą. Srautas labai sumažėtų, tai jau patvirtino ir kitų šalių patirtis. Manau, simbolinis registracijos mokestis gali būti, bet tikrai nėra vienintelė priežastis, kodėl pacientai atvyksta. Pacientai nenori prisiimti atsakomybės už jų pačių sveikatą“, – kalbėjo šeimos gydytojas.

Jam taip pat pritarė ir profesorius J. Kalibatas.

„Sakyčiau, tas simbolinis mokestis atsijotų visus nereikalingus vizitus. Kai pacientas eina pas gydytoją, nes jam nebuvo kur eiti, nes nori su kuo nors pasikalbėti, tai tokiu atveju, manau, apie tai (simbolinį mokestį) būtų galima galvoti“, – svarstė pašnekovas.