„Šviesos“ vadovė Milda Juonė Delfi patikino, jog iš tiesų, pirmadienio rytą dėl itin intensyvaus vienu metu besijungiančio vartotojų srauto, mokymo(si) platforma patyrė laikinus techninius sutrikimus. Jie esą jau pradėti spręsti. „Dedame visas pastangas, kad kuo daugiau mokytojų ir moksleivių galėtų kuo sklandžiau pradėti nuotolinio mokymo(si) procesą, todėl tik įvedus karantiną visoms šalies mokykloms suteikėme laisvą ir neatlyginamą prieigą prie skaitmeninės platformos“, – sakė ji.

Resursus padidino penkis kartus

Praėjusias dvi savaites, anot M. Juonės, buvo intensyviai vedami mokymai mokytojams. „Tam, kad galėtume kuo greičiau atsakyti į kylančius klausimus, klientų aptarnavimo resursus padidinome 5 kartus, stiprinome sistemos infrastruktūrą ir jos pajėgumus išplėtėme daugiau nei 20 kartų“, – aiškino ji.

Tačiau nepaisant šių pastangų, srautai esą auga stipriau nei įmanoma pritaikyti sistemas. „Profesionali programuotojų komanda ir toliau nepertraukiamai dirba, siekiant atlaikyti net ir toliau augančius srautus bei sudaryti sąlygas mokymo procesą tęsti tiek priešmokyklinukams, tiek 1–12 klasių moksleiviams“, – sakė ji ir pridūrė apgailestaujanti dėl laikinų techninių nesklandumų.

Vilniaus Taikos progimnazijos mokytojas Algis Bitautas dar sekmadienį pastebėjo, jog TAMO sistema užlūžo dar neprasidėjus nuotoliniam mokymui(si). Todėl per feisbuką paskelbė, jog bus pasiekiamas elektroniniu paštu, socialiniuose tinkluose. Pamokas planavo rengti video formatu per Zoom programą.

Kol šalinami sistemos techniniai mokymo(si) sistemos trikdžiai M. Juonė rekomendavo virtualioje klasės bendravimo grupėje informuoti mokinius apie kitą veiklą iš dienos tvarkaraščio; nurodyti užduotis, kurias mokiniai atliks savarankiškai spausdintuose leidiniuose; nusiųsti mokiniams teorinės dalies vaizdo įrašą arba nuorodą, kur jie galėtų rasti daugiau informacijos; nurodyti mokiniams spausdinto vadovėlio puslapius, kuriuose jie galėtų susipažinti su teorine medžiaga ir rasti naudingų patarimų; skirti laiko patikrinti užduotims.

Apkrovos viršijo limitus

TAMO grupės vadovas Edgaras Jasalinis sakė, kad kokybiškam sistemos darbui svarbu kaip įmanoma tolygenis srautų pasiskirstymas.

Pirmadienį sumažėjus iš pačio ryto buvusiai ypač didelei apkrovai, TAMO valdoma sistema jau funkcionavo daug optimaliau.

Vienu metu sistema gali naudotis iki 20 tūkst. vartotojų, tačiau rytinės apkrovos ženkliai viršijo limitus, todėl sistemoje atsirado trikdžių. „Buvome pasiruošę 4 kartus didesniems nei įprasta vartotojų srautams. Porą pastarųjų savaičių sistemą ruošėme netipiškai didelėms apkrovoms – atlikome visus įmanomus pačios sistemos optimizavimus, iki maksimumo padidinome serverių resursus. Visgi daugeliui startavus nuotolinį mokymą vienu metu, pirmadienio ryto srautas buvo didesnis, nei planavome. Tad šiuo metu ieškome papildomų sprendimų greitai situacijos korekcijai, optimizuojame sistemos greitaveiką“, – aiškino E. Jasalinis.

Jis pridūrė, jog pandemijos metu įvedus karantiną daugelyje vakarų valstybių, su sistemos trikdžiais susidūrė ir pasauliniu mastu nuotoliniam darbui naudojamos sistemos.

Parengtos rekomendacijos, kaip išvengti tinklų „lūžimo“

Ryšių reguliavimo tarnyba kartu su elektroninių ryšių paslaugų teikėjais parengė rekomendacijas, kaip sklandžiai organizuoti nuotolinio mokymo procesą ir išvengti tinklų „lūžimo“ prasidėjus nuotoliniam mokymui.

Kad didžiulei daliai veiklų persikėlus į virtualią erdvę, išaugusias apkrovas sklandžiai atlaikytų elektroninių ryšių tinklai, Ryšių reguliavimo tarnyba pasidalijo praktiškais patarimais, kurie padės užtikrinti sėkmingą nuotolinį pamokų dėstymą tiek mokytojams, tiek mokiniams.

Rekomenduojama dalį mokymosi proceso organizuoti ne tiesioginėmis transliacijomis, o nusiunčiant skaitmeninę medžiagą (pvz., užduotis) mokiniams. Taip pat siūloma iš anksto parengti vaizdo pamokų įrašų, kuriuos mokiniai įsijungtų jiems patogiu metu.

Jei vaizdo transliacijų poreikio nėra, specialistai rekomenduoja naudoti tik garso transliaciją. Kai mokiniai neatsakinėja, galima paprašyti jų naudojamoje programėlėje išjungti garsą.

Rekomenduojama, esant galimybei, mokymus paskirstyti per visą dieną nuo ryto iki vakaro.

Jungiantis prie e. mokymosi platformų ar priemonių, jei tik yra galimybė, patariama naudotis fiksuotuoju, o ne mobiliu ryšiu, jungti kompiuterį tiesiai prie fiksuotojo ryšio tinklo laidu, o ne per wi-fi.

Taip pat patariama naudojantis mokymosi platforma uždaryti nereikalingus naršyklės langus bei nenaudojamas programas.

Delfi primena, jog ugdymo įstaigų (darželių, mokyklų, aukštųjų mokyklų) veikla dėl koronaviruso plitimo sustabdyta nuo kovo 13 d. – iki balandžio 17 d., į šį periodą įtraukiant ir šv. Velykų atostogas.

Ugdymosi procesas nuo kovo 30-osios tęsiamas virtualiai – el. paštu ir per el. dienynus.