„Asociacijos vadovas, organizuojantis asociacijos veiklą bei užtikrinantis asociacijos tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, pagal savo kompetenciją atstovaujantis asociacijos narių interesams valstybės institucijose, kitose įstaigose ir organizacijose ir kuris gauna asociacijų veiklai ir kūrybinėms programoms finansuoti lėšas iš valstybės biudžeto, privalo būti nepriekaištingos reputacijos. Nežinau nei vieno argumento, kodėl tokio reikalavimo nereikėtų įrašyti į įstatymus ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius viešųjų finansų panaudojimą. Manau, tai būtų ne tik prevencinė priemonė užkardant galimą piktnaudžiavimą valstybės biudžeto lėšas nukreipiant privačių interesų naudai, bet ir papildomas argumentas asociacijų nariams renkantis organizacijos vadovą“, – pažymėjo prof. V. Juozapaitis.

Jis siūlo meno kūrėjų organizacijos veiklai ir kūrybinėms programoms finansuoti valstybės biudžeto lėšas skirti, jei organizacijos veikla atitinka visus Strateginio meno kūrėjų organizacijų finansavimui keliamus reikalavimus ir organizacijai vadovauja nepriekaištingos reputacijos vadovas.

Nepriekaištingos reputacijos vadovu nelaikomas asmuo, kuris yra pripažintas kaltu padaręs tyčinį nusikaltimą ir turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą, pripažintas kaltu dėl baudžiamojo nusižengimo valstybės institucijai, asociacijai ir viešiesiems interesams ar korupcinio pobūdžio baudžiamojo nusižengimo padarymo ir nuo nuosprendžio įsiteisėjimo dienos dar nepraėjo 3 metai, jei padarė turtinę žalą valstybei, buvo ar yra uždraustos organizacijos narys, yra sulaužęs priesaiką, padaręs darbo drausmės nusižengimų, piktnaudžiauja alkoholiu ar kitomis narkotinėmis bei psichotropinėmis medžiagomis, yra pripažintas šiurkščiai pažeidęs viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymą ar organizacijos veiklos taisykles.

Parlamentaras V. Juozapaitis tikisi, kad siūlomos įstatymų pataisos užtikrins iš valstybės biudžeto skiriamų lėšų panaudojimą pagal paskirtį, skaidrumą bei užkardys galimus asociacijų vadovų piktnaudžiavimo valdžia atvejus, sumažins viešųjų ir privačių interesų konfliktų riziką.