Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius po susitikimo kalbėjo, kad siūlymą žaliąsias rodykles metams grąžinti į gatves Vyriausybei būtų galima pateikti jau rytoj.

Ministras teigia, kad Vyriausybei pritarus toliau sprendimo estafetė pereis į savivaldybių rankas. „Savivaldybės saugaus eismo komisija, ministerijos leidimu, probleminėse sankryžose vėl galėtų per tą laiką atsirasti žalia rodyklė“, – tvirtino ministras.

Vilniaus miesto savivaldybės vicemeras Vytautas Mitalas ministro ir generalinio komisaro susitikimo metu viešėjo laidoje DELFI 11, kur įvardijo problematiškiausias sostinės sankryžas.

„Mes matome kelias dešimtis, – apie sankryžas, kurioje situacija yra pat blogiausia, kalbėjo sostinės vicemeras. – Pirmosiomis sausio dienomis išryškėjo vieni bruožai, dabar išryškėja šiek tiek kiti. Tikrai yra tokių sankryžų, kur mūsų specialistai važiuoja po keturis kartus per dieną.“

Paprašius įvardyti tas sudėtingiausias sankryžas, V. Mitalas tęsė: „Pavyzdžiui, nuo Antakalnio gatvės sukant Šilo tilto link ar iš Kalvarijų gatvės sukant į Žalgirio gatvę“.

Jo teigimu, Antakalnio gatvės sankryžoje situaciją greičiausiai išgelbėtų papildoma sekcija, o Kalvarijų ir Žalgirio gatvių sankryžoje situaciją greičiausiai išgelbėtų rodyklės grąžinimas.

Vytautas Mitalas

„Tiesą sakant, yra ir naujų sankryžų miegamuosiuose rajonuose, kur niekada neatrodė didelė problema, kur nėra intensyvus nei automobilių, nei pėsčiųjų eismas, bet dabar be žalios rodyklės. Žinote, dabar ir vairuotojai nervinasi, nesupranta, kokia logika yra viso to pakeitimo, kai visiškai tuščioje sankryžoje turi praleisti kažkokį laiką, o užsidegus žaliam šviesoforo signalui visi bando greitai prasprūsti, nes žino, kad užgesus teks laukti vėl“, – kalbėjo V. Mitalas.

V. Mitalas teigė, kad Vilniuje buvo 120 sankryžų su žaliosiomis rodyklėmis. Nuėmus lenteles, eismas buvo sutvarkytas ar sekcijos pridėtos mažiau nei pusėje – 52-ose.

Jo teigimu, eismas stebimas nuolatos: „Eismas yra labai gyvas dalykas, todėl dabar nuolatos stebime situaciją“.

Beje, viena iš šiuo metu užsikemšančių sankryžų yra Saltoniškių gatvėje. Buvo nuimtos net keturios rodyklės, leidusios eismą į dešinę, nors šioje sankryžoje yra tik požeminės perėjos. V. Mitalas neslėpė, kad šioje vietoje tikrai negalioja logika, jog nuėmimu siekiama apsaugoti pėsčiuosius.

V. Mitalas taip pat pridūrė: „Žaliosios rodyklės ne tik nepablogintų pėsčiųjų saugumo, o tik pagerintų“.

Jo teigimu, preliminarus sąrašas, kur reiktų palikti žaliąsias rodykles, yra, tačiau tikslus planas, reaguojant į ministro pasakytus žodžius, bus pristatytas antradienio popietę.

Beje, nors tikslaus sąrašo V. Mitalas dar negalėjo pateikti, dar laidoje DELFI 11 jis kalbėjo, kad prioritetas bus pėsčiųjų saugumas, o sudėtingiausios tos sankryžos, kuriose nuėmus žalias rodykles reikia ir papildomos eismo juostos, nors jos įrengti neįmanoma dėl miesto infrastruktūros. „Juk namo nenugriausime“, – teigė V. Mitalas.

DELFI primena, kad grąžinti nuo sausio nuimtas rodykles, jei tam pritars Vyriausybė, buvo nuspręsta sausio 7-ąją. Praėjus vos savaitei po naujovių įsigaliojimo. „Mes siekiame, kad savivaldybės nenutoltų nuo savo tiesioginės pareigos, kad taip suorganizuotų savo struktūra, kad būtų ir saugi ir pralaidi. Manau, kad savivaldybė daug ką atlikti turi, ką turėjo“, – kalbėjo ministras.

Policijos generalinis komisaras R. Požėla sakė, kad rodyklių grąžinimo procesas turėtų būti greitas, jei Vyriausybė trečiadienį priims reikalingą sprendimą, o tada, kad jau ir kitą dieną, savivaldybės jau galės teikti savo pasiūlymus.