Kokių dar naujovių nuo kitų metų sulauksime sostinėje? Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento vadovas Aleksejus Apanovičius DELFI tvirtino, kad kantrybės prireiks važiuojantiems per Liepkalnį, kur bus vykdomos statybos. Kiek laiko bus bandoma vairuotojų kantrybė? Metus arba pusantrų.

O klausiantiems, ką reikės daryti, jei ir sausio pirmąją prie šviesoforo pamatys lentelę su žalia rodykle, atsako – bijoti nėra ko, planuojama, kad sostinėje nė vienos lentelės neliks būtent iki sausio pirmosios.

Tiesa, A. Apanovičius neslepia, kad yra tokių vietų, kur nuėmus lenteles gali formuotis spūstys. „Tai nelėtina eismo, – teigė A. Apanovičius, tačiau pridūrė, kad gali pasitaikyti tokių sankryžų, kuriose eismas sulėtės. – Gali pasitaikyti, bet stebėsime kiekvieną sankryžą, kur bus nuimtos lentelės, ir vertinsime, ką būtų galima pritaikyti, kad galėtume pagerinti sąlygas.“

Įvardijo pavojingiausias gatves

Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ atstovas A. Apanovičius laidoje „DELFI 11“ įvardijo kelias pavojingiausias sostinės gatves, kuriose bus įmontuota dalis naujųjų greičio matuoklių.

„Savanorių prospekte vyksta nemažai skaudžių eismo įvykių, toje vietoje numatoma (naujų greičio matuoklių – DELFI), numatoma ir tose vietose, kur gana dideli viešojo transporto ir nuosavų automobilių srautai, pavyzdžiui, Konstitucijos prospekte. Atsiras ir Gelvonų gatvėje, ir Nemenčinės plente, nes ten irgi gana intensyvus eismas“, – teigė A. Apanovičius.

Aleksejus Apanavičius, Vytautas Grašys

Kelių policijos viršininkas Vytautas Grašys laidoje teigė, kad daugiau nei trys dešimtys naujų greičio matuoklių mieste – daug. „Daug, bet mes turėtume kalbėti apie kompleksines priemones, – teigė V. Grašys ir pridūrė, kad greičio matuokliai išties yra efektyvi priemonė. – Jie motyvuoja paisyti Kelių eismo taisyklių, dažniau kreipti dėmesį į automobilio greitį.“

Beje, V. Grašio teigimu, norint sudrausminti kelių „erelius“ ir apsaugoti miestiečius, būtina bendra visuma: ir gera kelių kokybė, ir šviesoforai bei panašiai. Net ir policijos kontrolė, anot Kelių policijos viršininko, yra būtina.

„Mes turime greičio matuoklius ir planuojame, kad jau netrukus šalies gatvėse atsiras 37 kilnojami trikojai greičio matuokliai, – kalbėjo V. Grašys, bet į klausimą, kiek iš jų veiks sostinėje, neatsakė. – Mes galbūt nenorime pasakyti, į kokį regioną jie nukeliaus, jie yra paskirstyti.“

Aleksejus Apanavičius

V. Grašio teigimu, vairuotojai jau turi suvokti, kad viršyti greičio neapsimoka. Beje, jo teigimu, greičio matuokliai nėra priemonė, skirta surinkti daugiau pinigų, tai priemonė, skirta vairuotojų sąmoningumui didinti.

Įspėja vairuotojus: jokios tolerancijos nebus

Daug aistrų iki šiol kelia naikinamos žalių rodyklių lentelės, tačiau V. Grašys teigė, kad nežinantiems, pamiršusiems arba mėgstantiems važiuoti „iš atminties“ nuolaidų nebus. „Eismas yra toks intensyvus, kad „važiuoti iš atminties“ tiesiog nevalia“, – tvirtino V. Grašys.

Vis dėlto pats policijos generalinis komisaras Renatas Požėla, atsakydamas į klausimą apie vairuotojus gluminančius pokyčius, BNS yra teigęs: „Tikrai daugumai eismo dalyvių, ypač vairuotojų, kyla klausimų. Tiesa pasakius, ir aš dar ne iki galo esu įsigilinęs, bet, aišku, laiko šiek tiek dar yra.“

Jis pridūrė, kad „jeigu dėl nežinojimo įvyks pažeidimų, kurie nėra tyčiniai ar iš anksto planuoti, natūralu, kad turime rasti balansą tarp teisėsaugos įstaigų (įsikišimo) ir visos visuomenės“.

Vytautas Grašys

Beje, policijos vadas pridūrė ir apie galimą toleranciją: „Šiuo atveju galime kalbėti apie toleranciją, bet negalime kalbėti apie toleravimą priežasčių, dėl ko žūsta žmonės, dėl ko atsiranda visos kitų blogybių“.

O V. Grašys laidoje „DELFI 11“ kalbėjo, kad tolerancijos būti negali. „Turbūt generalinis komisaras kažką kitą turėjo omenyje, – teigė V. Grašys ir įvardijo 172 asmenis, šįmet žuvusius kelyje. – Manau, atsiradus šiems pakeitimams, didelio eismo reguliavimo pokyčio kaip ir neįvyko. Jei išmanome Kelių eismo taisykles, žinome šviesoforų spalvas, prieš sankryžą, kai buvo žalia lentelė, sustodavome, kaip to reikalavo KET, tai faktiškai mūsų elgesys nesikeis. Tiesiog lentelės dings ir turėsime vadovautis KET.“

Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ atstovė į klausimą, ką reikės daryti, jei iki Naujųjų nespės nuimti visų lentelių su žaliomis rodyklėmis, atsakė, kad tokio scenarijaus nė neplanuoja, nes planuojama spėti iki pat sausio pirmosios.

Daugiau apie alkoblokus bei kitus pokyčius ir sostinėje, ir visoje Lietuvoje po Naujųjų – laidojeDELFI 11.