„Mūsų tikslas – peržiūrėti ir atnaujinti etatinio modelio metodiką, kad jis taptų aiškesnis ir paprastesnis. Norime kuo geriau atliepti mokyklų, mokytojų ir vadovų poreikius, todėl analizuosime siūlymus, tarsimės su mokytojų profesinių sąjungų, mokyklų vadovų atstovais, siekdami sumažinti perteklinį popierizmą, norėdami paskatinti didesnį mokyklų bendruomenių tarpusavio pasitikėjimą“, – sako viceministrė Jolanta Urbanovič, vadovaujanti šiai darbo grupei.

Darbo grupėje – visų švietimo darbuotojų profesinių sąjungų, mokyklų vadovų asociacijų atstovai, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos darbuotojai ir kt.

Mokytojų etatinis darbo užmokesčio modelis dviem etapais buvo pradėtas įvesti nuo 2018 m. rugsėjo. Šiemet kovo 1 d. ministras Algirdas Monkevičius pasirašė teisės aktus, įteisinančius etatinio mokytojų darbo užmokesčio modelio tobulinimus, kurie įsigaliojo nuo rugsėjo, primenama Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos pranešime. Patobulintame etatinio modelyje buvo pakeista etato sandara – atsisakyta trijų kategorijų darbo valandų, apsiribota dviem kategorijomis – tai valandos, skiriamos pamokoms ir pasiruošimui, mokinių darbams vertinti, vadovauti klasei, bei valandos, skiriamos veikloms mokyklų bendruomenei ir kvalifikacijai tobulinti. Kitas svarbus pakeitimas – pagal klasės dydį diferencijuojamos valandos, skiriamos vadovauti klasei.

Pamokoms pasiruošti ir mokinių darbams vertinti skirtos valandos taip pat diferencijuojamos pagal mokomuosius dalykus ir klasės dydį – didesnė klasė, daugiau ir laiko pasirengimui, mokinių darbų taisymui. Taip pat buvo apibrėžtos privalomos ir neprivalomos valandos, skiriamos mokyklos bendruomenei, atsirado tikslesnės nuostatos dėl darbo grafiko sudarymo, mokytojų poilsio, nuotolinio darbo.

Lietuvos švietimo darbuotojų profesinė sąjungos (LŠDPS) pirmininkas Andrius Navickas pabrėžė, kad jeigu iki 2020 metų vasario 1 dienos nebus atsižvelgta į švietimo bendruomenės pastabas bei STT išvadas, jeigu nepavyks rasti būdų, kaip pakeisti etatinio modelio apmokėjimo sistemą, padaryti ją aiškią ir skaidrią, bus ieškoma būdų, kaip sustabdyti, anot jo, šią netinkamą sistemą. Kaip vieną iš kraštutinių priemonių LŠDPS vadovas A. Navickas nurodė mokytojų streiką.