Savivaldybių merams ir jų pavaduotojams buvo siūloma nustatyti papildomus objektyvius kriterijus pareiginei algai apskaičiuoti, sistemiškai spręsti kitų valstybės politikų ir valstybės pareigūnų darbo apmokėjimo problemas, suderinant šių politikų ir valstybės pareigūnų darbo apmokėjimo dydžius su valstybės tarnautojų darbo apmokėjimu.

Taip pat sudarant sąlygas mokėti teisingą darbo užmokestį, neleidžiantį atsirasti nepagrįstoms darbo užmokesčio dydžių disproporcijoms, taip pat suvienodinti valstybės politikų ir valstybės pareigūnų priedo už ištarnautus Lietuvos valstybei metus skaičiavimo tvarką su valstybės tarnautojams taikoma šio priedo skaičiavimo tvarka.

Įstatymo projektu buvo siūloma valstybės politikų pareiginės algos koeficientus didinti 13 proc.
Savivaldybių merų ir jų pavaduotojų pareiginių algų dydžius buvo numatoma suskirstyti pagal savivaldybės teritorijoje gyvenančių gyventojų skaičių vietoj buvusių dviejų grupių į 5 grupes. Taip pat buvo siūloma savivaldybių merams ir jų pavaduotojams pareigines algas padidinti pagal šiuos kriterijus: jeigu savivaldybės teritorijoje yra kurortas – 5 proc., jeigu savivaldybės teritorijoje yra kurortinė teritorija – 4 proc.

Valstybės kontrolieriaus ir Seimo kontrolierių įstaigos vadovo pareiginės algos koeficientus buvo siūloma nustatyti 10 proc. didesnius nei Vyriausybės ar Seimo kanclerių pareiginės algos dydžiai, atsižvelgiant į šių valstybės pareigūnų vykdomų funkcijų svarbą.

Vyriausybės atstovų įstaigos vadovo pareiginės algos dydį buvo numatoma prilyginti mero, kurio savivaldybės teritorijoje gyvena per 500 tūkst. gyventojų, pareiginės algos dydžiui, Vyriausybės atstovui nustatyti 10 proc. mažesnį pareiginės algos dydį už Vyriausybės atstovų įstaigos vadovo pareiginės algos dydį.

Projektui po pateikimo pritarė 12, prieš balsavo 41, susilaikė 33 Seimo nariai. Alternatyvaus balsavimo metu projektas atmestas.