„Pirma yra paties telefono nustatymai ir čia tikrai esame rinka, kur turime nemažai senesnių telefonų. Kita dalis yra PAGD sprendimas, per kurias jų turimas ir licencijuotas celes (stoteles – BNS) jie siunčia pranešimus“, – BNS sakė „Telia“ atstovas Audrius Stasiulaitis.

Pasak „Tele2“ atstovo Andriaus Baranausko, pranešimus gavo visi, prisijungę prie 2G ar 3G ryšio, tuo metu pranešimų negavo kai kurie naudotojai, prisijungę prie 4G ryšio.

„Jei tuo metu buvai prisijungęs prie 2G ryšio, garantuotai gavai, 3G ryšys – garantuotai gavai. Jei buvai prisijungęs prie 4G ryšio, o čia yra nemažai žmonių, tai čia jau laimės reikalas“, – BNS sakė A. Baranauskas.

Anot jo, iš 12 tūkst. „Tele2“ valdomų stotelių (celių), pranešimai praėjo pro maždaug pro 3,5 tūkst.

„Kiek čia yra žmonių, aš neįsivaizduoju, tačiau čia yra ženkli dalis žmonių“, – teigė „Tele2“ atstovas.

Tuo metu A. Stasiulaitis informavo, kad iš 9 tūkst. įmonės valdomų stotelių, pranešimai praėjo pro 5 tūkst. stotelių.

Anot jo, šioje situacijoje reikia eliminuoti bet kokią operatorių dedamąją.

„Jie patys (PAGD – BNS) turi prisijungimus, mes nevaldome to dalyko, jie patys prisijungia prie mūsų bazinių stočių ir patys išsiunčia, pasirinkdami tą apimtį, kuri jiems reikalinga, į tuos regionus, kurie reikalingi“, – teigė A. Stasiulaitis.

„Šiuo atveju operatoriai yra kelias, o transportas yra tai, ką jie siunčia. Jeigu žmogus buvo ten, kur ta celė neturi licencijuoto išsiuntimo, jis negauna (pranešimo – BNS)“, – teigė jis.

„Bitės“ atstovai taip pat teigia jau gavę pranešimų iš klientų apie negautus pavojaus perspėjimus.

„Platformos valdytojai per kurią šie įspėjimai siunčiami visų operatorių tinkluose jokių sutrikimų nefiksavo, mes savo tinkle taip pat matome, kad jokių trikdžių nebuvo. Visos žinutės buvo sėkmingai išsiųstos, bet dėl sistemos techninės specifikos nematome patvirtinimų ar visuose įrenginiuose jos buvo parodytos“, – BNS sakė „Bitės“ technologijų vadovas Gintas Butėnas.

„Platformos valdytojai per kurią šie įspėjimai siunčiami visų operatorių tinkluose jokių sutrikimų nefiksavo, mes savo tinkle taip pat matome, kad jokių trikdžių nebuvo. Visos žinutės buvo sėkmingai išsiųstos, bet dėl sistemos techninės specifikos nematome patvirtinimų ar visuose įrenginiuose jos buvo parodytos“, – teigė jis.

PAGD direktoriaus pavaduotojo Mindaugo Kanapicko teigimu, pranešimų pasiekiamumas siekė apie 70 proc.

„Preliminariu vertinimu, pasiekiamumas buvo apie 70 proc. Priežastis matome kelias – galimai netinkamai nustatyti telefonai, galbūt tai yra ir licencijų klausimas“, – spaudos konferencijoje antradienį sakė M. Kanapickas.

Jis pripažįsta, kad taip galėjo nutikti todėl, kad PAGD neturėjo pakankamai licencijų naudotis mobiliojo ryšio operatorių stotelėmis.

„Mobilaus ryšio operatoriai turi stoteles, iš kurių keliauja pranešimai į mobiliuosius telefonus. Licencija nuperkama tam tikram stotelių kiekiui. Vykstant mobilaus ryšio plėtrai, stotelių kiekis auga ir neužtenka licencijų. Jei pranešimas gautas iš naujos stotelės, tai toje teritorijoje, kur ta nauja stotelė aptarnaujama, pranešimas nėra gaunamas“, – teigė jis.

Per vadinamąsias „Astravo pratybas“ tikrinama, kaip šalies institucijos yra pasirengusios reaguoti ir vykdyti joms pernai atnaujintame Valstybiniame gyventojų apsaugos plane numatytas funkcijas.

Lietuvos Vyriausybė sako, kad Astravo jėgainė netoli Lietuvos sienos statoma nesilaikant saugumo ir aplinkosaugos reikalavimų. Baltarusija tokius priekaištus atmeta.