Vyriausybės vadovui kartu su viceministrais jis pristatė esamą situaciją švietimo sistemoje.

Pasak A. Monkevičiaus, sėkmingi tinklo pertvarkos pavyzdžiai yra Mažeikių ir Raseinių rajonuose. Pertvarkos principas – į vieną administracinį vienetą sujungiamos kelios mokyklos. Fiziškai mokyklos su ugdymo procesu esą yra ten, kur gyvena bendruomenės, tačiau administracija kelių mokyklų – bendra. Taip, pasak ministro, pavyksta efektyviai naudoti lėšas, gerinti ugdymo kokybę.

„Aš tuose rajonuose, kur lankiausi, tarkime, Raseinių rajono Ariogalos miestelyje yra panašus modelis. Jie seniūnijoje norėtų jį taikyti galbūt ne tik Ariogaloje, bet ir kitose mokyklose. Mažeikiuose taip pat. Šį penktadienį į Biržus važiuoju. Norėčiau pasižiūrėti kiekvienoje savivaldybėje, kaip tai vyksta, kai kurie merai atvažiavę patys pristato tokius variantus, mes su jais kalbamės, teikiame konsultacijas, kaip būtų galima šitokią patirtį įgyvendinti“, – sakė A. Monkevičius.

Pasak ministro, dabar galiojantys įstatymai tokį mokyklų tinklo pertvarkos modelį įgyvendinti leidžia. Tačiau jei būtų nuspręsta tai įgyvendinti platesniu mastu, reikėtų keisti įstatymą.

„Struktūra lieka kokia yra. Bet jeigu ateityje struktūrą norėtume keisti be sumaišties, nesakyti, kad čia yra reforma dėl reformos, bet reforma, kuri duoda rezultatą, padeda gerinti kokybę, tai mes įstatymą keistume įsitikinę ir turėdami jau visuotinį pritarimą, kad šito tikrai reikia“, – sakė A. Monkevičius.

Pasak jo, premjeras S. Skvernelis sutinka, kad šis modelis būtų išbandomas, tačiau esą siūlo pasidomėti kitų šalių patirtimi.

„Taip, premjeras mano, kad tą galėtume daryti. Kalba ir apie tai, kad galbūt dar reikėtų pasvarstyti, ar neverta, tarkime, kaip Estijoje, net kai kurios mokyklos, ypač tarp savivaldybių, kurios yra arti ir konkuruoja dėl vaikų ir nesugeba užtikrinti kokybės, buvo centralizuotos, steigėjo funkcijas perėmė Vyriausybė. Tai mes sutarėme, kad paanalizuosime situaciją ar mums reikia šitokių radikalių permainų. Bet premjeras mano, kad viską turime padaryti, kad ugdymo kokybė kiek galint greičiau gerėtų“, – sakė A. Monkevičius.

Pagal minėtą modelį atokiau gyvenantys vaikai iki mokyklos pavėžėjami, o pedagogai dirba ten, kur reikalinga, tai yra tas pats pedagogas gali turėti pamokų keliose mokyklose. Taip, pasak ministro, užtikrinama, kad pedagogui užteks darbo krūvio.