„Mes dirbame tik su tais, kurie nori tapti sėkmingais Australijoje“, – toks užrašas pasitinka vos užsukus į puslapį, kuriame viliojama sėkmingu gyvenimu Australijoje.

Įmonei, kuri padeda norintiems atvykti į Australiją, vadovauja Artūras Mickus, kuris dar prieš ketverius metus interviu DELFI metu dalijosi savo svajonėmis. „Ateityje norėčiau pritaikyti įgytą patirtį Australijos švietimo sektoriuje“, – 2014-aisiais DELFI kalbėjo A. Mickus.

Australijoje A. Mickus gyvena jau aštuonerius metus. Tiesa, pastaraisiais metais jo gyvenamoji vieta vis kinta.

Ir nors savo tinklapyje jis teigia, kad „mes aptarnaujame klientus taip, kaip patys norėtume būti aptarnauti: draugiškai, kantriai ir su pagarba“, tačiau DELFI pasiekė ne vienas laiškas, kuriame išsakomi kaltinimai nesąžiningumu.

„Meluoja, kad „išluptų“ kuo daugiau pinigų“

„Artūras Mickus apgaudinėja žmones, yra labai daug nukentėjusių. Viskas panašu į „Verslą nuo nulio“. Jokios neigiamos informacijos internete apie jį nėra, nes, matyt, prigąsdina teismais ir žmonės ištrina“, – buvo teigiama DELFI adresuotame laiške (laiško autoriaus vardas ir pavardė redakcijai žinomi – DELFI).

Laiško autorius teigia, kad A. Mickus dirba nesąžiningai. „Jis pritraukia žmones ir, kai jam sumokama, tada viską padaro taip, kad palieka žmones likimo valiai žadėdamas, kad viskas bus gerai, bet žmonėms daug yra prikiaulinęs, primelavęs ir pats dabar jau gal virš dvejų su puse metų gyvena Lietuvoje, nes iš Australijos yra išvarytas už dokumentų klastojimą“, – teigiama laiške.

DELFI skaitytojas
Artūras Mickus apgaudinėja žmones, yra labai daug nukentėjusių. Viskas panašu į „Verslą nuo nulio“.

Laiško autorius taip pat tvirtina, kad A. Mickus kartais feisbuke užblokuoja savo buvusius klientus. „Kai žmonės sužino, kad kažkas blogai padaryta ir paprašo ištaisyti klaidas, Artūras juos tiesiog užblokuoja, o įrašai apie jį Sidnėjaus lietuvių grupėje trinami tą pačią dieną“, – teigia DELFI skaitytojas.

Laišką parašęs asmuo teigia, kad ir pats atvyko į Australiją pasinaudodamas A. Mickaus paslaugomis, tačiau atvykęs susirado kitą agentą. „Pasibaigus sutarčiai perėjau pas kitą agentą ir automatiškai tapau jo priešu, – teigiama laiške. – Bet jis žmonėms meluoja, kad „išluptų“ kuo daugiau pinigų. Sako, kad negaus kitos vizos, jei toliau mokysis koledže, kad būtina stoti į universitetą, o ten kainos už mokslą dvigubos ir trigubos. Jis taip sako todėl, kad pats daugiau uždirbtų.“

Mergina: jis yra labai prastos reputacijos žmogus

Su DELFI susisiekusi mergina (vardas ir pavardė redakcijai žinomi – DELFI) taip pat tvirtino, kad A. Mickus esą apgaudinėja į „svajonių“ Australiją atvykstančius lietuvius.

„Artūras Mickus jau penkerius ar šešerius metus užsiima studijų agento darbu. Vis tai vienas, tai kitas turi nusiskundimų: nukenčia finansiškai ar dar kažkaip, – DELFI teigė Australijoje gyvenanti mergina. – O jei bandome kažkur skelbti kažkokią informaciją, tai labai greitai ji būna ištrinama, nes, matyt, Artūras seka. Pažiūrėjus į jos įmonės puslapį taip pat galima pamatyti labai gerą vertinimą, nors čia, Sidnėjuje, jis yra labai prastos reputacijos žmogus. Realiai gal 80 proc. jo klientų atvažiuoja, atlieka tam tikras procedūras ir išeina pas kitus agentus, nes supranta, kad neverta tęsti nei bendradarbiavimo, nei pinigų „kišimo“. Jis nesugeba dirbti šito darbo.“

DELFI skaitytoja
Artūras Mickus jau penkerius ar šešerius metus užsiima studijų agento darbu. Vis tai vienas, tai kitas turi nusiskundimų: nukenčia finansiškai ar dar kažkaip.

Mergina teigė, kad ir pati į Australiją atvyko pasinaudodama A. Mickaus paslaugomis, tačiau tuo nebuvo patenkinta. „Jis mane į Australiją kažkokiu būdu atvežė nelegaliai. Tik atvažiavusi tai sužinojau, – teigė pašnekovė. – Kiekvienas, atvykdamas į Australiją, privalomai turi turėti sveikatos draudimą. Aš atvažiavau ir kai manęs koledže paklausė, koks mano sveikatos draudimas, paklausiau pas Artūrą, o jis pasakė, kad aš neturiu, pasakė, kad aš esą buvau sakiusi, kad nenoriu draudimo, tai jis ir suorganizavo, kad jo nebūtų.“

Mergina tvirtino, kad be sveikatos draudimo ji negalėjo atvykti į Australiją, todėl savo atvykimą ir vadina „nelegaliu“.

Mergina taip pat teigia, kad tvarkant vizą joje nebuvo įrašyta jos antroji pusė. Tai ji sužinojo tik nuvykusi į Australiją, todėl teko vėl tvarkyti dokumentus ir mokėti pinigus. Mergina teigia, kad apie tai, kad reikia į vizą įtraukti savo antrąją pusę, A. Mickus jos neinformavo.

Merginos teigimu, pačios A. Mickaus paslaugos turi būti nemokamos. Jo pelnas – iš koledžo už studentą mokama procentinė dalis. „Draudžiama agentams „apmokestinti“ studentus, o aš esu girdėjusi, kad Artūras tai daro ir net nemažų pinigų yra už tai prašęs“, – teigė mergina.

Tiesa, ji teigia, kad nors dokumentų sutvarkymas jai nekainavo, vis dėlto teko atverti piniginę – kartu su kita lietuve į Australiją atvykusi mergina už pasitikimą oro uoste ir atvežimą iki reikiamos vietos A. Mickui sumokėjo 70 dolerių. Dar tiek pat sumokėjo kartu su ja atvykusi kita lietuvė. „Jis paėmė iš abiejų po 70 dolerių“, – teigė mergina.

Su DELFI susisiekusi mergina teigė, kad visą situaciją paaštrino neseniai įvykęs įvykis, kurį viena A. Mickaus klientė paskelbė Sidnėjaus lietuvių feisbuko puslapyje.

Minima mergina feisbuke paskelbė, kad niekaip neatgauna sumokėtų pinigų. „Artūras feisbuke ją užblokavo, o į elektroninius laiškus neatsakinėjo, – situaciją apibūdino mergina. – Jis taip daro. Jei kažkas linksta į negerą pusę, jis tuos žmones užblokuoja, kad jie negalėtų komentuoti jo įmonės profilyje feisbuke arba pašalina iš savo draugų, šalina komentarus. Aš taip pat esu užblokuota, negaliu ten palikti jokių komentarų.“

Mergina įvardijo, kad į Australiją taip ir neišvykusi lietuvė dėl pinigų kreipėsi po kurio laiko, tačiau, jos teigimu, pinigai turėjo būti grąžinti, nors pridūrė, kad daug kas priklauso ir nuo koledžo.

Mickus: lietuvaičiai yra pasirengę padaryti viską, kad tik išvyktų į svajonių šalį

DELFI laišką atsiuntęs vaikinas teigė, kad A. Mickus jau dvejus su puse metų gyvena Lietuvoje, nors pats A. Mickus, bendraudamas su DELFI, tai neigė. Anot jo, tenka dažnai keliauti, todėl šiuo metu jis – Los Andžele, prieš tai keturis mėnesius gyveno Lietuvoje, o į klausimą, ką vadina savo namais – Lietuvą ar Australiją, negalėjo atsakyti, nes kas kelis mėnesius keičia gyvenamąją vietą, kaip pats teigia, dėl besiplečiančio verslo.

„Mūsų veiklos pagrindas yra įstatymų žinojimas todėl „Svajonių Australija“ konsultuoja ir pateikia klientams geriausius sprendimus, remiantis sukaupta patirtimi. Esu pastebėjęs, kad dažnai lietuvaičiai yra pasirengę padaryti viską, kad tik išvyktų į svajonių šalį, sutinka su visomis sąlygomis, o vėliau savaip bando interpretuoti, kas yra parašyta juoda ant balto, todėl gali kilti nepasitenkinimas turimu rezultatu t.y. svajonės neatitinka realybės arba dar Lietuvoje gauta informacija pradedama skaityti jau atvykus į šalį“, – apie darbo su lietuviais specifiką kalbėjo A. Mickus.

Artūras Mickus
Esu pastebėjęs, kad dažnai lietuvaičiai yra pasirengę padaryti viską, kad tik išvyktų į svajonių šalį, sutinka su visomis sąlygomis, o vėliau savaip bando interpretuoti, kas yra parašyta juoda ant balto, todėl gali kilti nepasitenkinimas turimu rezultatu.

Tinklapio „Svajonių Australija“ įkūrėjas tvirtino, kad jo veiklą reglamentuoja teisės aktai, nors paslaugų įkainiai nėra reglamentuoti. „Svajonių Australija“ teikia studijų tarpininko ir migracijos paslaugas, bendradarbiaujant su jauna, tačiau sparčiai besivystančia talentingų teisininkų agentūra „Pocket Legal“. Tvarkome darbo ir kitas ilgalaikes vizas. Atkreipiu dėmesį, kad Australijoje tokių agentūrų kaip „Svajonių Australija“ studijų tarpininkavimo veiklą reglamentuoja teisės aktai, kuriuose nustatytos galimos teikti paslaugos, tačiau paslaugų įkainiai nėra reglamentuoti“, – teigė A. Mickus.

Jo teigimu, sugriežtinus migracijos įstatymus teko įvesti nedidelį mokestį. „Sugriežtinus migracijos įstatymus, sumažėjo vizų gavimo tikimybė, todėl neseniai įvedėme naują nedidelį administracinį mokestį, į kurį įeina šios paslaugos: paraiškos vizai gauti pildymas, konsultavimas tiek vykstant, tiek atvykus į Australiją, – įvardijo A. Mickus ir pridūrė, kad ne už visas paslaugas reikia mokėti. – Jau esantiems klientams Australijoje administravimo paslaugas teikiame nemokamai, kadangi vizos sėkmę galime garantuoti praktiškai 100%.“

A. Mickus taip pat pridėjo ir nuorodą, kurioje nurodyti visi įmonės paslaugų įkainiai.

Atsakė merginai, kurios vaikinas nebuvo įrašytas tvarkant dokumentus

Su DELFI susisiekusi mergina teigė, kad jos vaikinas nebuvo įrašytas tvarkant dokumentus, todėl esą vėliau jai kilo problemų. A. Mickus teigia, kad klientė apie vaikiną užsiminė tik atvykusi į Australiją, todėl partnerio prijungimas ir pareikalavo papildomų lėšų.

„Australijos studento ar kito tipo vizos gavimas yra kompleksinis, reikalaujantis teisinių žinių, patirties, intensyvaus bendravimo su klientu procesas. Sėkmingą išvykimą į Australiją taip pat užtikrina ir kliento atvirumas, abipusis bendradarbiavimas. Pasitaiko, kad prieš išvykstant į Australiją palaikome ryšį su klientu keletą metų, kol asmuo susikuria reikiamas sąlygas savo išvykimui. Pavyzdžiui, susitaupo lėšas kelionei, išsilaiko reikiamus egzaminus ir panašiai, – teigė A. Mickus. -Siekiame pažinti kiekvieną savo klientą: jo gyvenimo istoriją, šeimyninę padėtį, pomėgius, pagrindinius poreikius, interesus. Atsižvelgus į mums pateiktą kliento informaciją apie save, formuojame pasiūlymų paketą, pavyzdžiui, kokią tinkamiausią vizą pasirinkti, kokios studijos ir kiek laiko, kokiu būdu.“

Anot A. Mickaus, klientų vizos organizuojamos atsižvelgiant į pateiktus duomenis. „Jūsų minimu atveju, klientė užsiminė turinti vaikiną tik po atvykimo Australiją, kai oficiali viza vienam asmeniui jau buvo išduota ir partnerio prijungimas prie šios vizos pareikalavo papildomų išlaidų, kurias apmokėti klientė atsisakė“, – tvirtino A. Mickus, tačiau pabrėžė, kad į Australiją vyksti kartu su antrąja puse yra itin palanku – vienas gali mokytis, o kitas – dirbti ir išlaikyti šeimą.

Įvardijo dažniausias klientų klaidas

„Pasitaiko situacijų, kai klientai neperskaito nei sutarčių, nei siunčiamos informacijos apie būsimą kelionę, – kalbėjo A. Mickus. – Jūsų minima klientė pažintinės ekskursijos metu nežinojo, kada jai prasideda studijos, nors visa informacija buvo pateikta ir klientė pasirašė sutartį patvirtindama, kad susipažino. “

Jis pridūrė, kad per šešerius metus į Australiją padėjo atvykti daugiau nei 60 porų arba šeimų, taip pat daugiau kaip 500 pavienių klientų.

Įmonės "Svajonių Australija" feisbuko puslapio komentarai

„Kelionė į Australiją yra didelis ir atsakingas žingsnis, reikalaujantis atidumo ir naujų įgūdžių, ypač jeigu žmogus niekada nėra emigravęs iki tol. „Svajonių Australija“ dažnai susiduria su klientais, kurie savarankiškai pildydami prašymus vizai gauti privelia klaidų. Esame ypatingi tuo, kad imamės net ir labai sudėtingų aplikacijų. Kodėl nebijome tokių darbų? Nes įmonėje dirba Australijoje sertifikuoti specialistai, profesionalai“, – tvirtino A. Mickus.

Anot A. Mickaus, net ir studento viza gali būti didelis iššūkis nekompetentingiems specialistams.

Beje, A. Mickus teigia, kad jų pastangas atspindi teigiami klientų atsiliepimai ir pateikė vieno atsiliepimo pavyzdį: „Esu dėkingas Arturui, kuris sugebėjo ir apsiėmė sutvarkyti vizą, kuri kitoms kompanijoms pasirodė per sunki. Leido lengviausiu keliu atvykti i Australija. Vertas visų 5 žvaigždučių“. Tiesa, šis atsiliepimas buvo parašytas dar 2015 metais.

Jo įmonės feisbuko puslapyje galima rasti ir daugiau teigiamų komentarų. Tiesa, yra ir neigiamų, tačiau prie jų pateiktas ir įmonės atsakymas. Esą neigiamus komentarus rašę asmenys niekada ir nedirbo kartu su A. Mickaus įmone.

Įmonės "Svajonių Australija" feisbuko puslapio komentarai

Apie pinigų neatgaunančią klientę: sudėtingas atvejis

Viešos kritikos „Svajonių Australija“ sulaukė iš merginos, kuri teigia, kad dėl sveikatos problemų privalėjo likti Lietuvoje, nors pinigai už studijas buvo sumokėti. A. Mickus tai vadina sunkiu atveju ir priduria, kad susidariusi situacija – pačios merginos klaida.

„Merginą labai užjaučiame dėl sudėtingos diagnozės ir apgailestaujame dėl vienu metu sutapusios kelionės ir ligos. Deja, „Svajonių Australija“ yra tik tarpininkas tarp studijų tiekėjo (universiteto arba koledžo) ir kliento. Vadovaujamės skaidrių kainų politika. Yra du būdai, kaip atlikti mokėjimus: klientas gali atlikti mokėjimus tiesiogiai paslaugos tiekėjui arba pasinaudoti mūsų paslauga t.y. atlikti vieną pavedimą už visas paslaugas kartu.

„Svajonių Australija“ išskirsto gautą sumą pagal tikslinius gavėjus. Klientės vardu buvome atlikę pavedimus už visas paslaugas: vizą, studijas ir privalomą sveikatos draudimą. Kai mergina informavo apie ligą, suteikėme visą reikalingą informaciją, kur ji turėtų kreiptis pinigų susigrąžinimui. Atkreipiu dėmesį į tai, kad kuomet studento viza yra atmetama, vizos mokestis negrąžinamas, taip pat ir mokymo įstaigos administraciniai mokesčiai, – teigė A. Mickus. – Tokie sudėtingi atvejai pasitaiko labai retai, tačiau, jei problemos kyla dėl įmonės netinkamų veiksmų, prisiimame atsakomybę. Šiuo atveju klaida įvyko dėl kliento, žmogiškojo faktoriaus.“

Artūras Mickus
Atkreipiu dėmesį į tai, kad kuomet studento viza yra atmetama, vizos mokestis negrąžinamas, taip pat ir mokymo įstaigos administraciniai mokesčiai.

A. Mickus teigia, kad klientė dėl pinigų grąžinimo kreipėsi po ilgo laiko. „Ir jų (pinigų – DELFI) negrąžinimo priežastis mums nėra žinoma kol kas, – tvirtino A. Mickus. – Šiuo metu laukiame mokymo įstaigos tyrimo atsakymo.“

A. Mickus taip pat pateikė susirašinėjimą su mokymo įstaiga, kurioje turėjo mokytis dėl sveikatos problemų į Australiją taip ir neišvykusi lietuvė. Susirašinėjime matyti, kad pirmą laišką mergina koledžui parašė dar 2016 metais. Neigiamą atsiliepimą apie A. Mickaus teiktas paslaugas mergina parašė šių metų spalio pabaigoje. A. Mickus pateikė ir laiško, kurį rašė ugdymo įstaigai, kopiją. Laiške A. Mickus domisi merginos situacija ir kodėl jai nebuvo grąžinti pinigai.

Mickus: vertiname savo klientus

A. Mickaus teigimu, su kai kuriais klientais ryšys esą nenutrūksta net jiems atvykus į Australiją. „Vertiname kiekvieną savo klientą, nes kiekvienas klientas yra svarbus ir savitas, reikalaujantis atskiro priėjimo, o bet kuri nauja patirtis atneša tobulėjimą į mūsų veiklą, įgauname vis naujų žinių, todėl paslaugos nuolatos tobulėja, – teigė A. Mickus. – Smalsiai sekame savo klientų pasiekimus, skelbiame apie juos savo socialiniame puslapyje. Stengiamės su kiekvienu palaikyti ryšį, nes kiekvienas mums yra lyg vaikas, kurį paleidžiame į platų pasaulį. Smagu stebėti, kaip auga asmenybės ar kaip pasiekiama karjeros per ypatingai trumpą laiką.“

Tiesa, ne su visais klientais palaikomas ryšys: „Gyvename laisvame pasaulyje, kur kiekvienas yra savo gyvenimo kalvis, todėl gerbiame kiekvieno pasirinkimą“.

„Noriu pabrėžti, kad „Svajonių Australija“ – tai nuolat tobulėjanti įmonė, teikianti kokybiškas paslaugas ir ieškanti naujų sprendimo būdų, kaip užtikrinti atvykstančiųjų į Australiją klientų poreikius“, – teigė A. Mickus.