Aštuonmetis vaikas nebuvo įleistas į autobusą, nes neturėjo asmens dokumento. Jo tėvai turėjo pirkti jam papildomą bilietą. Bet ir tai dar ne viskas – pusiaukelėje šeima vos nebuvo palikta šalikelėje.

UAB „Klaipėdos autobusų parkas“ atstovas DELFI teigė, kad vairuotojas atliko tai, ką ir turėjo. Jis taip pat priminė, ko nereiktų pamiršti retai keliaujantiems.

Tikėjosi patogios kelionės

„Atostogos man visuomet asocijuojasi su jūra, smėlėtomis kopomis, gera nuotaika. Kaip ir kiekvienais metais, taip ir šiemet, vieną atostogų savaitę paskyrėme lietuviškam pajūriui, – pasakojimą apie kelionę pradėjo Donaldas. – Visuomet į Lietuvos Vakarus vykdavome lengvuoju automobiliu, bet šiemet, dėl svarbių priežasčių, prie šeimos planavau prisijungti keliomis dienomis vėliau.“

Šeima svarstė į pajūrį vykti dviem automobiliais, tačiau vėliau persigalvojo ir nusprendė, kad kelionė autobusu bus puiki pramoga vaikams. „Pirma mintis buvo išleisti šeimyną antruoju, žmonos automobiliu, bet įvertinę, kad atgal reiks važiuoti abiems, nusprendėme, kad sutuoktinė su dviem vaikais Palangą pasieks autobusu. Vaikus, o ypač jaunesnįjį sūnų, kelionė dideliu autobusu viliojo, o ir interneto prieiga yra“, – pasakojimą tęsė vyras.

Bilietus šeima įsigijo internetu. „Laikas tinkamas, tiesiai į Palangą, sustojant tik keliose stotelėse, taip pat ir „Šeimos bilieto“ nuolaida, kai vyksta trys ir daugiau šeimos narių“, – kelionės autobusu privalumus vardijo Donaldas.

„Tačiau kelionės dieną prasidėjo įvykiai, kurie man pasirodė mažų mažiausiai neįtikėtini. Pirmiausia pamatėme reikalavimą būtinai atsispausdinti bilietus, – stebėjosi vyras. – Žinoma, taip ir padarėme, suradę gerą žmogų baldų prekybos centre. Į visus koncertus, net eidami į „Dainų šventę“, naudojome skaitmeninius bilietus, o ir spausdintuvo namie nebeturime.“

Į autobusų stotį nuvykusi šeima nusivylė. „Sūnaus liūdesiui atvyko vieno aukšto autobusas ir toli gražu ne pirmos jaunystės, – tęsė vyras. – Padėjau sukrauti mantą autobuso apačioje ir palinkėjęs gero kelio nužingsniavau savo automobilio link. Tik spėjus į jį atsisėsti, pasigirdo telefono skambutis. Atsiliepus išgirdau susijaudinusį žmonos balsą, kad sūnaus neįleidžia į autobusą. Bėgte grįžau iki autobuso, nes iki išvykimo buvo likusios kelios minutės.“

Pareikalavo mažamečio dokumento

„Šeimos bilietą“ įsigijusi mama su vaikais nebuvo įleista į autobusą todėl, kad aštuonmetis vaikas neturėjo amžiaus patvirtinančio dokumento. „Susijaudinęs paklausiau, kam to reikia, juk nevykstame į užsienį, o ir bilietą pirkome vaikui nuo 7 iki 10 metų amžiaus. Jis tikrai neatrodo vyresnis nei 10, o ir apgauti nebuvo jokio noro. Vairuotojas griežtai pareikalavo dokumento arba šiuo autobusu šeima nevažiuos! Pamačiau vaikų akyse išgąstį ir ašaras, o juk jiems kelionė atostogauti turėjo prasidėti visai kitaip. Tokio biurokrato jau seniai nebuvau matęs, – kalbėjo Donaldas. – Susidarė įspūdis, kad pasišaipydama prekybos centro kasininkė iš garbaus amžiaus senjoro prašytų dokumento, kai jis norėtų įsigyti alkoholio, arba einant į kiną prašytų vaikų dokumentų, nes gali būti, kad jie visai ne vaikai.“

Šeima bandė įkalbėti vairuotoją, tačiau nepavyko, tad nusprendė vaikui nupirkti atskirą bilietą. „Laikas bėgo, o „pasaulio guzas“ buvo neperkalbamas. Pasakiau žmonai, kad nupirktų sūnui atskirą bilietą suaugusiam, kad kaip nors jie pasiektų pajūrį. Ji taip ir padarė. Šeima gavo prasčiausias vietas autobuso gale, nes kitos buvo užpildytos, o aš nuliūdęs ir piktas patraukiau automobilio link“, – pasakojo Donaldas.

Viduryje kelionės pranešė, kad bilietas negalioja

Po incidento, kilusio dėl dokumento, šeima tikėjosi ramios kelionės, tačiau viskas tuo nesibaigė. „Po trijų valandų paskambino žmona ir pasakė, kad autobuso vairuotojas po sustojimo Kryžkalnyje nori jų nebevežti, nes jis sugalvojo, kad jeigu sūnui mes nupirkome suaugusio bilietą, pasirinktas „Šeimos bilieto“ variantas nebegalioja, nes šis tinka tik trims ir daugiau asmenų, o žmona ir dukra, teoriškai, keliauja dviese, – tęsė vyras. – Tada neišlaikė ir sutuoktinės nervai, ji griežtai pasakė vežti juos iki Palangos, o ten galės išsiaiškinti situaciją. Matyt, moterys turi didesnę įtaką nei mes, vyrai, taigi vairuotojas nesiėmė veiksmų ir nepašalino „zuikių“ iš autobuso.“

Mama su vaikais pajūrį pasiekė. „Vaikų ašaras nuplovė jūros vanduo, o saulės spinduliai praskaidrino nuotaiką. Tik mums, suaugusiems, kelionės prisiminimai išliks ilgam ir tikrai ne iš geriausios pusės, – nusivylimą liejo vyras. – Moralas: nors jau nebereikia turėti automobilio dokumentų ir vairuotojo pažymėjimo su savimi, bet asmens dokumentus visuomet turėkite rankinėje. Niekas nežino, koks, galimai žmonos ar gyvenimo nuskriaustas, „šoferiukas“ sugalvos jums apsunkinti gyvenimą bei pademonstruoti, kas autobuse karalius.“

Autobusų parkas teigia, kad vairuotojas tiesiog laikėsi taisyklių

UAB „Klaipėdos autobusų parkas“ eksplotacijos direktorius Imantas Paliakas DELFI teigė, kad autobuso vairuotojas privalėjo paprašyti dokumento.

„Kiekvienas keleivis, kuris įsigijo „Šeimos bilietą“, turėtų paskaityti taisykles. Ten yra parašyta: „Vaikais laikomi asmenys, jaunesni nei 18 metų. Prieš kelionę vairuotojui reikia pateikti vaiko amžių įrodantį dokumentą“. Tiesiog yra tokios taisyklės, – kalbėjo I. Paliakas. – Šiuo atveju vairuotojas nesugalvojo jokių perteklinių reikalavimų, jis nieko neinterpretavo.“

UAB „Klaipėdos autobusų parkas“ atstovo teigimu, jis kalbėjo su vairuotoju ir išsiaiškino, kad jokių ketinimų išlaipinti keleivius nebuvo. „Kryžkalnyje jis pabandė paaiškinti, kaip veikia „Šeimos bilietas“, kad net šiuo atveju su „Šeimos bilietu“ jis negalėjo vežti šeimos, – teigė pašnekovas. – Tiesiog jis pabandė paaiškinti taisykles ir keleiviai, matyt, per daug sureagavo.“

I. Paliakas apgailestavo dėl susiklosčiusios situacijos. „Šiandien yra tokia nustatyta tvarka. Ir ne tik mūsų, bet ir kitų partnerių, kurie pardavinėja „Šeimos bilietą“. Visi vadovaujasi tomis pačiomis taisyklėmis. Jei vienas pardavėjas nesilaikys tvarkos, tai visa sistema sugrius“, – teigė pašnekovas.

Keleiviai DELFI skundėsi, kad nepatogumų kėlė ir reikalavimas atsispausdinti bilietą. „Klaipėdos autobusų parko“ atstovas teigė, kad internetu pirktus bilietus galima atsispausdinti kiekvienoje autobusų stotyje prieš pat kelionę.

Tiesa, jis pridūrė, kad jei visi asmenys, keliaujantys su „Šeimos bilietu, su savimi turėtų asmens dokumentus, atspausdinto bilieto vairuotojui nereiktų. Esą jis nupirktą bilietą matytų kelionės žiniaraštyje.

Beje, pašnekovas pabrėžė, kad dokumento kopija naudojantis lengvatomis netinka. „Dokumentą pateikti privaloma, nes to reikalauja įstatymas, – teigė I. Paliakas. – Tačiau tai ne pirmas atvejis, todėl mes galbūt inicijuosime pasiūlymą dokumento originalo pakeitimą kažkokia elektronine nuotrauka ar kokiu kitu būdu.“

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1012)