Jis pasidalino viešu įrašu socialiniame tinkle feisbuke, kuriame teigia, kad „VRK nario nuo opozicijos išvarymas – labai negražus Lietuvos demokratijai dalykas“.

Kaip žinia, šeštadienį Seimas, greičiausiai slaptu balsavimu, ketina apsispręsti, ar paremti Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininkės Agnės Širinskienės parlamentarų grupės vardu pateiktą nutarimo projektą, kuriame siūloma pareikšti nepasitikėjimą VRK nariu V. Semeška ir tuo pagrindu pripažinti jo įgaliojimus nutrūkusiais.

Nutarimo projekte konstatuojama, kad VRK narys V. Semeška tiek VRK, tiek ir Seimui pateikė tikrovės neatitinkančią bei žinomai neteisingą informaciją apie savo išsilavinimą ir buvusią darbovietę.

Pats V. Semeška Seime tvirtino, kad nepažeidinėjo jokių įstatymų, sąžiningai dirba vadovaudamasis Konsitucija ir įstatymais. Jis pažymėjo, kad prokuratūra nerado pagrindo pradėti tyrimą.

„Tai, kad valdanti dauguma išvaro opozicijos pasiūlytą VRK, nepriklausomos ir kolegialios institucijos narį savaime yra blogai. Tai, kad komisijos narys nuo opozicijos trukdo komisijos darbui, nedirba, kelia nepagrįstus reikalavimus, nori apmokėjimo vien už buvimą komisijoje ir taip toliau - nesvarbu kiek tai būtų pagrįsta, nesvarbu ar tai teisėta ar ne, gal būt tai visiškai teisingi kaltinimai, bet tai negali būti pagrindas daugumai priimti sprendimą ar tas narys tinkamas būti komisijoje. Tokį sprendimą, jeigu randa tam pagrindą, turi priimti partija, pasiūliusi komisijos narį. Beje, tai yra ir VRK įstatyme numatyta“, - savo komentare fesbuke paskelbė buvęs ilgametis VRK vadovas Z. Vaigauskas.

Pasak jo, daugumai rūpintis komisijos nario, turinčio neginčijamą aukštąjį išsilavinimą, viduriniu išsilavinimu - skamba keistokai. Kaip ir kaltinti dėl pralaimėtos civilinės bylos. Ar kaltinti buvusios darbovietės maskavimu klaidingai rašant jos pavadinimą.

„Ar yra reiškiami esminiai kaltinimai komisijos nariui, kuriems jį pasiūliusi partija turėtų tik pritarti? Teismo sprendimo dėl komisijos nario pripažinimo kaltu klastojus dokumentus ar darius kokią nors nusikalstamą veiką - nėra. Baudžiamojo ikiteisminio tyrimo - nėra. VTEK sprendimo - nėra. Seimo kontrolieriaus išvados apie biurokratinius, nepagrįstus ir neteisėtus veiksmus - nėra. VRK kreipimosi į Seimą dėl trukdymo komisijos darbui - nėra. Nežinau, gal yra VRK vadovybės žodiniai ir slapti skundai? Bet apie tokius skundus niekas nepraneša“, - stebėjosi Z. Vaigauskas.

Buvusio VRK vadovo manymu, dabartinė situacija yra unikalus precendentas. Mat iki šiol nei vienas VRK narys nebuvo šalintas iš komisijos tokiais ar panašiais motyvais.

„Užsienio valstybėse? Netgi Rusijoje. Baltarusija būtų išimtis. Ten prezidentas savo veiklos pradžioje 1996 m. nušalino rinkimų ir referendumo komisijos pirmininką. Netrukus komisijos pirmininkas buvo nužudytas. Gimė paskutinė to laikotarpio Europoje diktatūra“, - žiniomis dalijosi Z. Vaigauskas.

Jo teigimu, norint pasitikėti rinkimų rezultatais, VRK turi likti nepriklausoma kolegiali institucija. Jos veikla turi būti skaidri ir suprantama visiems rinkimų proceso dalyviams.

„Yra pasaulyje ir Europoje kitas rinkimų organizavimo kelias pramintas 18-19 amžiuje, pavesti rinkimus vykdyti Vyriausybei atskaitingai institucijai, sudarytai iš rinkimų organizavimo profesionalų (Vokietija, Austrija ir kt.). Bet Lietuvoje prieš šimtą metų buvo pasirinktas nepriklausomos institucijos, sudarytos iš įvairių politinių jėgų atstovų - VRK sudarymo kelias. Tas kelias liko įtvirtintas ir dabartinėje Lietuvos Konstitucijoje ir Konstitucinio Teismo sprendimuose. Kelias modernesnis, bet užtikrinantis platesnį pasitikėjimą rinkimų rezultatais“, - sakė rinkimų specialistas.

Pasak R. Vaigausko, tai, kad komisijos narys yra rakštis komisijoje, neturėtų būti pagrindu jį šalinti.

„Atvirkščiai, tai turėtų būti impulsas ieškoti aiškesnių ir tikslesnių, o svarbiausia bendrų komisijos sprendimų“, - pažymėjo jis.