Leidžia naudotis mobiliaisiais telefonais

„Mokiniai šiais laikais yra nuostabūs, atviri, žingeidūs, smalsūs, ieškantys. Jie nebijo siūlyti savo idėjų, atneša į pamokas savo eksperimentų idėjas, nori, kad tai būtų daroma. Mokiniai yra puikūs“, – sakė premija apdovanota Klaipėdos Simono Dacho progimnazijos fizikos mokytoja ekspertė Virginija Birenienė.

37-erius metus mokytoja dirbanti Virginija teigė, kad pamokų metu mokinius stengiasi sudominti eksperimentais. „Nežinau, kaip kitų pamokų metu, bet gamtos mokslų pamokose vykdome daug eksperimentų. Ir šiaip mokymas dabar grįstas tyrimais“, – kalbėjo mokytoja.

Tiesa, tai nereiškia, kad vaikai nebesimoko teorijos. Jos reikia, tačiau ją, anot mokytojos, vaikai įsisavina norėdami atlikti eksperimentus ir tyrimus: „Jis pats gali atrasti tiesas: ieškoti ir klysti. tai daug geriau nei kad kažkas tas tiesas tiesiog pasakytų.“

Mobilieji įrenginiai pamokų metu yra neatsiejama informacijos paieškos ir medžiagos demonstravimo dalis. „Pati naudoju planšetę, vaikams leidžiu naudotis mobiliaisiais telefonais. Net prašau, kad naudotųsi“, – sako V. Birenienė ir priduria, kad mobiliuosiuose telefonuose vaikai ieško informacijos, atlieka tyrimus, apdoroja rezultatus.

Virginija Birenienė

„Juk mes gyvename šiais laikais. Kaip galime uždrausti tokius dalykus?“ – nusišypsojo apie prisitaikymą prie šiuolaikinio gyvenimo ritmo kalbėdama pedagogė.

Dažnai visuomenėje sklando nuomonė, kad šiuolaikiniai vaikai yra nedrausmingi, tačiau mokytoja neigia tokias kalbas ir tikina, kad tokia nuomonė greičiausiai susiformavo todėl, kad apie blogus dalykus kalbama garsiau.

„Gal ir yra tokių mokyklų, kur vaikai yra mažiau drausmingi. Bet daugelyje mokyklų mokytojai savo vaikais nesiskundžia“, – įsitikinusi mokytoja.

Mokytoja šį darbą dirba jau beveik keturis dešimtmečius, tad, anot jos, šiek tiek pavydu žvelgti į jaunus kolegas, kurie savo keliu tik žengti pradeda tik dabar. „Jie nueis atradimų ir džiaugsmų kupiną kelią, – nusišypsojo mokytoja. – Linkiu jiems atrasti savo kelią, savo metodą ir unikalų mokymo būdą.“

Beje, mokytoja Virginija pamokų metu ne tik leidžia naudotis mobiliaisiais įrenginiais, bet ir neužduoda namų darbų bei nesinaudoja vadovėliais.

Liaupsina mokinių norą mokytis

Visagino „Verdenės“ gimnazijos pradinio ugdymo mokytoja ekspertė Danguolė Savičienė savo pamokų metu mokinius taip pat ragina naudotis mobiliaisiais telefonais. Ir net ne ragina, o tiesiog liepia jais naudotis.

„Mokiniai yra tokie, kaip ir prieš daugelį metų: žingeidūs, smalsūs, visko klausiantys, drąsūs ir norintys mokytis“, – sako beveik trisdešimt metų pedagoge dirbanti D. Savičienė.

Anot jos, ir prieš trisdešimt metų, ir dabar vaikams labiausiai patinka eksperimentuoti. „Eksperimentą darai tuoj, čia pat, dabar, iš karto pažįsti. Taikome ir šiuolaikines technologijas – į mišką einame tik su išmaniaisiais. Ant mano mokinių suolų per pamokas guli išmanieji“, – sako mokytoja.

Danguolė Savičienė

Net ir pirmokai turi mokėti susirasti informaciją, sako mokytoja. „Kalbame apie pempę ir iš karto atsiverčiame, žiūrime, kaip ta pempė atrodo. Mano klasėje yra ir kitomis kalbomis kalbančių mokinių. Jiems juk įdomu, kaip pempė vadinasi jų kalboje“, – sako Danguolė.

Kompiuterinės technologijos lengvina mokymą, tačiau vienas dalykas nesikeičia jau kelis dešimtmečius – svarbiausia sužadinti norą mokytis. „Dabar mokytojas turi daugiau įrankių, bet mokyti nėra lengva, nes vaikai ateina daug žinodami ir patyrę, – kalbėjo pedagogė. – Nesu vien žinių skleidėja, turiu sisteminti žinias, sukelti norą mokytis ir pažinti.“

Visagino „Verdenės“ gimnazijos pradinio ugdymo mokytoja ekspertė yra sukūrusi unikalias, analogų Lietuvoje neturinčias mokymo priemones vaikams su rankų judėjimo negalia: užduotys paruoštos taip, kad ir vaikas su silpna ranka gali jas atlikti.

Švietimo ir mokslo ministerijoje mokytojai buvo apdovanoji specialiais raštais ir piniginėmis premijomis.

ŠMM premijas įteikė Klaipėdos Simono Dacho progimnazijos fizikos mokytojai ekspertei Virginijai Birienei, Visagino technologijos ir verslo profesinio mokymo centro profesijos mokytojui metodininkui Gintautui Derviniui, Alytaus Dzūkijos pagrindinės mokyklos pradinių klasių mokytojai metodininkei Daliai Paleckienei, Skuodo Pranciškaus Žadeikio gimnazijos lietuvių kalbos mokytojai ekspertei Laimutei Ronkaitienei, Visagino „Verdenės“ gimnazijos pradinio ugdymo mokytojai ekspertei Danguolei Savičienei ir Lietuvos sveikatos mokslų universiteto gimnazijos geografijos mokytojui metodininkui dr. Simonui Šabanovui.

Renginio metu taip pat įteikta pirmoji Lituanistinio švietimo mokytojo (dėstytojo) premija. Pirmuoju šios premijos laureatu dar gruodį išrinktas Gruzijos technikos universiteto Lietuvių kalbos ir kultūros centro vadovas, lietuvių kalbos dėstytojas Vidas Kavaliauskas.

Įteikė pinigines premijas

Balandžio 19 d. Švietimo ir mokslo ministerijoje Ministras Pirmininkas Saulius Skvernelis ir švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė įteikė 2017 metų mokytojo premijas. Šiemet, minint Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmetį, skirtos 6, o ne 5, kaip įprastai, Metų mokytojo premijos. Vienos premijos dydis – 4 560 eurų.

„Jūs esate tie, kurie savo profesionaliu darbu įrodote mokytojo profesijos prestižiškumą. To nesuteiks nei atlyginimų dydis, nei jokios privilegijos. Visos Vyriausybės vardu sveikinu ir linkiu – nusiteikime patys savo širdyje mokytojo profesiją padaryti prestižinę“, – sveikindamas mokytojus sakė Ministras Pirmininkas Saulius Skvernelis.

„Ateiname į mokyklą būdami kaip neatversta knyga ir čia praplečiame savo gebėjimų horizontus, čia užaugame ir tampame savo sričių profesionalais. Jūs kaip skulptoriai padedate atrasti tas ypatingas kiekvieno asmens savybes. Tai pati atsakingiausia profesija. Neabejotina, kad švietimo kokybės raktas yra mokytojas. Man didelė garbė pasveikinti geriausius mokytojus, šiandien kuriančius valstybės gerovės pagrindus“, – sakė švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė.

Premija skiriama mokytojams už praktinės veiklos nuopelnus, aktyvų ir kūrybišką darbą, jų mokinių pasiekimus, pilietiškumo, bendražmogiškų vertybių ugdymą, aktyvų dalyvavimą ne tik mokyklos bendruomenėje, bet ir visuomenėje.

Daugiau apie premijas pelniusius mokytojus

Virginija Birenienė, Klaipėdos Simono Dacho progimnazijos fizikos mokytoja ekspertė, viena iš nedaugelio Lietuvos mokytojų, jau kelerius metus neužduodanti privalomų namų darbų. „Viską padarome per pamoką. Atliekame labai daug tyrimų, mokiniams tai labai patinka. Net neįsivaizduoju, kad dabar reikėtų iš vadovėlio nurašinėti kokias tai užduotis...“, – sako mokytoja.

Kadangi nesinaudoja vadovėliais, mokymo medžiagą V. Birenienė kuria pati, viskas skelbiama elektroninio aplanko sistemoje, prie kurios mokiniai per pamoką prisijungia su kodais. Užduotis mokiniai atlieka naudodamiesi kompiuterinėmis technologijomis.

2017–2018 m. m. mokytoja dalyvauja integruotame gamtos mokslų kurso programos projekte ir yra sukūrusi 35 pamokų planus, kuriais gali naudotis visų projekte dalyvaujančių Lietuvos mokyklų mokytojai.

V. Birenienė apdovanota Klaipėdos miesto mero, Klaipėdos miesto savivaldybės padėkos raštais. 2017 metais išrinkta inovatyviausia fizikos mokytoja.

Gintautas Dervinis, Visagino technologijos ir verslo profesinio mokymo centro profesijos mokytojas metodininkas, nuo 2011 m. kasmet rengia mechatronikų komandas nacionaliniams konkursams. Visuose konkursuose jo parengti mokiniai užėmė pirmąsias vietas. Jis yra Tarptautinio profesinio meistriškumo konkurso „EuroSkills“ mechatronikos ekspertas.

Mokydamas G. Dervinis taiko virtualią aplinką, jis vienas iš iniciatorių, parengusių plastikų gamybos mašinų derintojo modulinę programą (Lietuvoje tokios programos dar nebuvo), taip pat šios programos projektinį kvalifikacijos aprašą. Mokytojas taip pat yra parengęs elektronikos, automatinio valdymo pagrindų pratybų sąsiuvinius, kuriais naudojasi mokytojai ir mokiniai.

Dalia Paleckienė, Alytaus Dzūkijos pagrindinės mokyklos pradinių klasių mokytoja metodininkė, parengė savitą pradinio ugdymo sistemą. Ir šia savo patirtimi dalijasi ne tik su alytiškiais, bet ir su Lietuvos mokytojais. Mokytoja drąsiai išbando naujoves per pamokas, taip pat informacines technologijas, o rezultatai žavi ne tik mokinius, bet ir jų tėvus.

Mokytoja dirba pasitelkdama naujoviškus integruoto ugdymo vadovėlius.

D. Paleckienė nuolatos kuria įvairias užduotis mokiniams, vaizdines ir grafines priemones, testus, po pamokų veda būrelį „Skaitmeniniai išminčiai“. „Voratinkliai“, minčių žemėlapiai, interaktyvūs metodai, klausimynai, „mąstytojo raktai“, struktūruoti užrašai ir kt. padeda mokiniams mokytis veiksmingai.

Laimutės Ronkaitienės, Skuodo Pranciškaus Žadeikio gimnazijos lietuvių kalbos mokytojos ekspertės, vedamos lietuvių kalbos pamokos išsiskiria kūrybiškumu, netradiciniais mokymo metodais. Dėl to didelė dalis jos auklėtinių pasirenka filologijos ar žurnalistikos studijas.

Yra parengusi keletą kvalifikacijos tobulinimo programų, pvz., trumpųjų stažuočių programą „Įdomių, kūrybiškumą skatinančių užduočių taikymas dėstant lietuvių kalbą I–IV gimnazijos klasėse“.

Už aktyvų dalyvavimą projekte „Kūrybinės partnerystės“ buvo apdovanota tarptautine stažuote Nyderlanduose. Ji yra parengusi pasirenkamojo dalyko „Retorika“ programą ir dėsto šį dalyką III–IV gimnazijos klasėse. L. Ronkaitienė taip pat yra naujai parengtų vadovėlių vertintoja.

Danguolė Savičienė, Visagino „Verdenės“ gimnazijos pradinio ugdymo mokytoja ekspertė, yra sukūrusi unikalias, analogų Lietuvoje neturinčias mokymo priemones vaikams su rankų judėjimo negalia: užduotys paruoštos taip, kad ir vaikas su silpna ranka gali jas atlikti. Šios priemonės gali būti naudojamos lietuvių kalbai ir matematikai mokyti 1–4 klasėse. Nominuota į inovatyviausius 2017 metų mokytojus, D. Savičienė garsėja tiriamaisiais darbais, kuriuos atlieka kartu su savo mokiniais. Jos pamokose dažnai aktyviausi būna patys mokiniai, o mokytoja – tik patarėja.

D. Savičienė kartu su mokiniais ir jų tėvais yra surinkusi įvairių pasaulio šalių banknotų ir monetų kolekciją.

Dr. Simonas Šabanovas, Lietuvos sveikatos mokslų universiteto gimnazijos geografijos mokytojas metodininkas, yra suformavęs unikalią jaunųjų mokslininkų ugdymo sistemą, mokinius skatina atlikti įvairius tyrimus – nuo socialinių reiškinių iki gamtos. Studijavęs Islandijoje, Ispanijoje, Suomijoje, jis yra ir geografijos vadovėlių, mokslinių straipsnių autorius, inovatyvių mokymo priemonių rengėjas, interaktyvioje internetinėje sistemoje eduka.klase.lt sukūręs geografijos klausimynus, iš anglų kalbos išvertęs edukacines knygas vaikams. Jo vedamos geografijos ir kitų dalykų pamokos vyksta ne tik gimnazijoje, bet ir Kruonio HE ar Molėtų observatorijoje. Jis su mokiniais keliauja ne tik po Lietuvą, bet ir į JAV Tenesio valstiją, Argentiną ir Urugvajų.

Jo mokiniai įsivertina mobiliosiomis programomis, ugdymo procese kūrybingai pritaikomos išmaniosios GIS (geografinės informacinės sistemos), GPS (geografinės padėties sistemos) programos, „Arcgis Online“ sistema, interaktyvieji žemėlapiai, 3D erdvės technologijos.

Vos pradėjęs dirbti po 3 metų savo mokykloje buvo išrinktas metų mokytoju.

Apie Lituanistinio švietimo mokytojo (dėstytojo) premijos laureatą.

Gruzijos technikos universiteto Lietuvių kalbos ir kultūros centro vadovas prof. Vidas Kavaliauskas yra įvertintas už sėkmingą lietuvių kalbos propagavimą Gruzijoje, abiejų šalių kultūrinių ryšių plėtrą. Kasmet centras pritraukia vis daugiau studentų gruzinų, kurie mokosi lietuvių kalbos. Šiemet rudens semestre jų buvo apie 80. Jo studentai ne tik lietuviškai gieda Lietuvos himną, dainuoja dainas, bet ir rengia bakalauro darbus apie Lietuvos ir Gruzijos santykius, o 7 studentai šiemet atvyko studijuoti į magistrantūros studijas lietuvių kalba.

V. Kavaliauskas yra apdovanotas Lietuvos Vyriausybės, Seimo, ministerijos padėkomis, o 2015 m. jam suteiktas Gruzijos technikos universiteto garbės daktaro vardas.

Šios premijos dydis – 1900 eurų.