Apsemti keliai

Pagėgių savivaldybės ir Šilutės rajono teritorijose yra daug apsemtų kelių ruožų. Apsemta ir į didžiausią Lietuvos salą vedanti 410 metrų ilgio kelio Šilutė-Rusnė atkarpa.

Ketvirtadienio rytą vandens gylis šiame kelyje buvo 25 cm, po pietų jis pakilo iki 40 cm, o pavakare siekė 45 cm. Ir tai dar ne pabaiga. Lietūs nesiliauja, tad vanduo Nemuno deltoje tik kils.
VĮ „Klaipėdos regiono keliai“ specialiomis transporto priemonėmis apsemtu ruožu kelia lengvuosius automobilius, gyventojus bei keleivius.

Nors lengvųjų transporto priemonių eismas apsemtoje kelio atkarpoje ir draudžiamas, tačiau vis tik dar yra narsuolių, kurie pabando su stichija pasigalynėti savarankiškai.

Šilutiškis Audrius teigia, kad savo visureigiu „Nissan“ potvynio apsemtą kelio ruožą įveikia kasdien po kelis kartus. „Dirbu Rusnėje, neturiu laiko laukti eilėse prie tralo, todėl važiuoju pats. Dabar vandens tėra tik 40 cm, tačiau esu važiavęs ir tuomet, kai vandens lygis siekė 75 centimetru“, - juokėsi šilutiškis.

Piko valandomis, ryte – Rusnės pusėje, vakare – Šilutės, prie tralų susidaro automobilių spūstys, kuriose gyventojams tenka laukti po valandą, o kartais ir ilgiau.

Iki kelio, kur palieka savo automobilius, daugelis pamario gyventojų atplaukia valtimis. O vakare jomis plaukia namo, automobilius palikę neapsemtose vietose.

Tačiau vandens lygiui virš kelio pakilus iki 80 cm, jau nebekelia jokie traktoriai. Rusnė būna visiškai atkirsta nuo Lietuvos. Moksleiviai negali pasiekti gimnazijų Šilutėje, suaugusieji nebegali nuvykti į darbą. Į Rusnę nebeatvežami maisto produktai, salą sunku pasiekti specialiųjų tarnybų automobiliams, iš Rusnės nebeišvežamos šiukšlės, gyvenimas paralyžiuojamas. 2017 m. kelias buvo apsemtas 43 dienas.

Bus projektuojama estakada

Lietuvos kelių direkcijos vadovas Egidijus Skrodenis yra teigęs, kad per vienerius metus žmonių ir automobilių perkėlimui per užlietą kelio Šilutė-Rusnė atkarpą išleidžiama apie 51 tūkstantį eurų.
Lietuvos kelių direkcijos atstovai teigia, kad nuo 1973 m. yra atlikta vienuolika studijų, kuriose prieita vieningos išvados – per užliejamą kelio atkarpą reikia statyti 435 metrų ilgio estakadą su prieigom. Bendras tokio statinio ilgis būtų 730 metrų.

Šiuo metu vyksta techninio estakados projekto parengimo rangovų parinkimo procedūros.