Motyvas konfliktui tas, kad gydytoja D. Jarmantavičiaus sesers Aušros Jarmantavičiūtės, turinčios vadinamąjį ekstra siuntimą, ir kenčiančios ausies skausmą, nepriėmė pakankamai greitai. Tačiau medikė sako, kad tuo metu turėjo kitų pacientų su tokiais pat siuntimais, kurie irgi nusipelno būti priimti eilės tvarka bei apžiūrėti.

Pacientas Darius, nenorėjęs minėti savo pavardės, patvirtina labiau gydytojos versiją. Pasak jo, birželio 15 d. jis lankėsi Mažeikių ligoninėje pas ausų, nosies, gerklės ligų gydytoją turėdamas ekstra siuntimą. Vyras pasakojo laukęs, kol jį pakvies į kabinetą ir stebėjęs sceną, kaip prie to paties kabineto laukiančios moters tėvas ėmė svaidytis žaibais ir grasinti skųstis administracijai.

Jau vėliau, kai Darius buvo mediko kabinete, jo pasakojimu, gydytojai skambino ligoninės atstovas ir domėjosi, kodėl premjero patarėjo sesuo nėra priimama. Gydytoja, Dariaus žodžiais, atsakiusi, kad prie kabineto susiformavo pacientų, turinčių ekstra siuntimus, eilė, neskaitant kitų pacientų.

„Dėl gydytojų trūkumo ir susidariusių eilių, dažnai atsiranda nepatenkintų pacientų, kurie, deja, savo pyktį išlieja ant medikų. Taip atsitiko ir šį kartą, kai užtrukau operacinėje ir dėl susidariusios eilės prie kabineto, nespėjau per 1 valandą pakonsultuoti minėtos pacientės. Buvo skųstasi ligoninės ir miesto valdžiai. Pacientei ilgiau teko laukti ir dėl to, kad užuot konsultavusi kitus pacientus, turėjau telefonu aiškinti situaciją ligoninės administracijai. Galite įsivaizduoti, kaip tai paveikia emocinę būklę ir darbingumą“, - situaciją komentavo gydytoja V. Limantaitė.

Mažeikių ligoninė pranešė, kad, be paciento sutikimo, situacijos nekomentuos.

Tėvas supyko kaip reikiant

A. Jarmantavičiūtė pasakoja, kad birželio 15 d. iš lovos pašoko paryčiais dėl itin stipraus ausies skausmo. Moteris sako supratusi, kad jai plyšo ausies būgnelis, nes tai nuo vaikystės pasikartojanti bėda. Pašnekovė teigia nuvykusi pas savo šeimos gydytoją, gavusi ekstra siuntimą pas ausų, nosies, gerklės specialistą. A. Jarmantavičiūtė visur vyko su savo tėvu, mat buvo po pėdos piršto operacijos ir negalėjo vairuoti.

Nuvykusi prie kabineto A. Jarmantavičiūtė rado pacientų eilę ir įteikė sesutei ekstra siuntimą. Tuo metu kabinete buvo kitas pacientas, todėl pašnekovė sako laukusi koridoriuje ir maniusi, kad po jo gydytoja nedelsiant priims ją.

„Man belaukiant pradėjo „plėšti" žandikaulį, pūliai tiesiog bėgo iš ausies,nieko negirdėjau kairiąja ausimi. Ausį labai skaudėjo, kas valandą gėriau stiprius nuo skausmo vaistus“, - sako A. Jarmantavičiūtė.

Tačiau gydytoja kvietė kitus pacientus. Anot pačios gydytojos V. Limantaitės, kvietė su tokiais pat ekstra siuntimais.

Gydytojai nepriimant ir neapžiūrint manęs kaip priklauso su ekstra siuntimu ir konstatuojant, kad ir kiti žmonės laukia, mano tėtis iš susijaudinimo, žinoma, kad supyko ir klausė sesutės kada priims mane.
Aušra Jarmantavičiūtė

„Gydytojai nepriimant ir neapžiūrint manęs kaip priklauso su ekstra siuntimu ir konstatuojant, kad ir kiti žmonės laukia, mano tėtis iš susijaudinimo, žinoma, kad supyko ir klausė sesutės, kada priims mane. Gydytoja labai įsižeidė, kad tiek aš pati kovojau už savo teisę būti priimtai turint ekstra siuntimą, tiek tėčiui bandant išsiaiškinti situaciją ir netvarką. Ji tiesiog akivaizdžiai tyčia kvietė kitus žmones, o man liepė sėdėti ir laukti, nes va aš nekarščiuoju, nesloguoju, o mano siuntimas tai šeimos gydytojo norėjimas įtikti man ir yra suklastotas“, - pasipiktinimo neslėpė A. Jarmantavičiūtė.

Tačiau, kaip pasakoja pacientas Darius, irgi turėjęs ekstra siuntimą pas tą pačią gydytoją, A. Jarmantavičiūtės teiginys, kad jos tėtis supyko, gana sušvelninta istorijos versija. Pasak vyro, A. Jarmantavičiūtės tėvas grasino skųstis administracijai, vartojo keiksmažodžius. Žodžiu, anot jo, kliuvo ir kitiems pacientams, ir personalui.

Neoficialiu kito asmens pasakojimu, atsiųstu portalui DELFI, konfliktas buvo toks, kad jo metu buvo grasinama iškviesti žurnalistus, įžeidinėjami kiti pacientai.

„Kai gydytoja pakvietė vieną pacientą, tas vyras pradėjo kažką garsiau burbuliuoti, pradėjo rėkti, kad kodėl negali palaukti, jūs turit priimti mus pirmus, užsivedė. Pakėlė balsą ant daktarės, garsiai kalbėjo, šaukė, kodėl jūs nepriimate pacientės ir keikdamasis jis pažadėjo, kad eis pasiskųsti administracijai. Ir išėjo“, - pasakoja Darius.

„Tėtis matydamas, kokiame skausme aš buvau, negalėjo toleruoti situacijos ir paskambinęs mano mamai (kuri taip pat yra medikė), paklausė, ką daryti, kaip elgtis. Mama nukreipė eiti į administraciją ir ieškoti teisybės. Deja, jam nepavyko susitikti su ligoninės direktoriumi Albinu Lidžiu. Kol tėtis ieškojo teisybės, aš kantriai sėdėjau ir laukiau, kol gydytoja malonėsis ir apžiūrės mane. Net pati įėjau į kabinetą ir prašiau, kaip galima greičiau mane apžiūrėti (turiu ir garso įrašą, kurį poreikiui esant galiu atsiųsti), bet gydytoja mane išprašė iš kabineto! Visas laukimas užėmė apie 1,5 valandos“, - skundžiasi A. Jarmantavičiūtė.

Pacientas: aš irgi turėjau skubų siuntimą

Pacientas Darius sako matęs, kaip išėjus tėvui, mergina liko sėdėti prie kabineto. Vėliau merginai paskambino ir ji kalbėjo telefonu perimdama ragelį tai prie vienos ausies, tai prie kitos. Pašnekovas sako manantis, kad ji šnekėjosi su tėvu, nes kalbėjo apie tai, kad jos nepriima.

„Tada gydytoja išsikvietė mane. Kas įvyko tuo metu, kol aš buvau kabinete, pasakyti negaliu. Bet mano žmona pasiliko laukti prie kabineto. Tai žmona sakė, kad mergina dar paskambino tikriausiai tėčiui ir pasakė, kad priėmė dar vieną pacientą. Man dar sėdint kabinete pradėjo skambint iš administracijos. Aš įsivaizduoju, kad čia buvo, kaip ateina kažkas skųstis, kad jūs negerai kažką darot, ar negalėtumėt priimti skubos tvarka. Daktarė kažkam telefonu pasakė, kad aš turiu tokį pat pacientą su tokiu pat ekstra siuntimu. Ji tikriausiai turėjo omeny mane“, - pasakoja vyras.

Darius sako, kad gydytoja jam iškart skyrė lašinę. „Taigi suprantant, kad mano būklė nebuvo pati geriausia“, - teigia vyras.

Pašnekovas neatmeta galimybės, kad moteriai skaudėjo ausį, bet jis sako, nesuprantantis, kaip skaudant ausį galima taip gausiai kalbėti telefonu ir pasakoti, kad gydytojas nepriima į kabinetą. Vyro manymu, jeigu jau skauda ausį, tai norisi tik būti tyloje.

„Bet aš galiu pasakyti taip: jei mano vaikui skaudėtų ausis ir prie kabineto atbėgčiau su ekstra lapeliu, tikrai norėčiau, kad mano vaiką priimtų. Mes, tėvai, visados jaudinamės už vaikus. Gal vaikams nėra tiek blogai, kiek tėčiui streso buvo“, - sako Darius.

Didžiausia tikimybė, kad tėvas sustresavo daugiau nei dukrai buvo blogai. Ir tada viskas aišku: jei tėtis turi galios, turi pažįstamų...
Pacientas Darius

„Didžiausia tikimybė, kad tėvas sustresavo daugiau nei dukrai buvo blogai. Ir tada viskas aišku: jei tėtis turi galios, turi pažįstamų...“, - nutęsė pašnekovas.

Kreipėsi į privačią kliniką

Tačiau A. Jarmantavičiūtė buvo nepatenkinta ne tik tuo, kad turėjo ilgai laukti, bet ir esą netinkama apžiūra. Ji daro išvadą, jog gydytoja pamaniusi, esą ji išsigalvoja skausmą.

„Akivaizdu, kad gydytoja specialiai manęs nepriėmė, manydama, kad jei neturiu temperatūros, tad savo ligą išsigalvoju, o be manęs ir taip daug žmonių laukiančių. Bet tie laukiantys ne su ūmia ir ne tokio sunkumo problema kaip mano“ - aiškina politiko sesuo.

A. Jarmantavičiūtė sako, kad apžiūra truko vos keletą minučių, o gydytoja neva neracionaliai išrašė stiprių antibiotikų ir lašiukų.

„V. Limantaitė net diagnozės nepasakė. Aš pati klausiau „gydytoja, ar matote, kad ausies būgnelis plyšęs?“. Gydytoja į mano klausimą atsakė taip: „negaliu matyti, daug skysčių“. Ar toks turėjo būti save gydytoja besivadinančios gydytojos atsakymas? Kraupu, kad tokie „profesionalai" dirba mūsų ligoninėse“, - piktinosi politiko sesuo, turinti automobilių nuomos įmonę „Vikreda“.

Nepatenkinta apžiūra A. Jarmantavičiūtė kreipėsi į privačią kliniką.

„Tai, kad kažkuris iš piliečių kreipėsi į Jus su nepagrįstais kaltinimais galiu įvardinti tik kaip politinį puolimą prieš rinkimus. Visiems žinoma, kad mano brolis politikas. Gėdinga, kad bandoma sesės liga pasinaudoti prieš rinkimus. „Kažkas" bando svaidytis purvais, būdami patys purvini. Labai žema, kad bandoma pasinaudoti šeimos narių sveikatos problemomis“, - reziumavo D. Jarmantavičiaus sesuo.

Kada pacientai priimami nedelsiant?

Gydytoja V. Limantaitė teigia, kad nedelsiant priimami tik pacientai su gyvybei pavojingomis būklėmis, tokiomis kaip kraujavimas, svetimkūnis kvėpavimo takuose ir panašiai. Visi kiti pacientai su „ekstra“ siuntimais yra priimami tą pačią dieną, gydytojo darbo metu. Šiems pacientams būtinąją pagalbą (šiuo atveju vaistus nuo skausmo) suteikia šeimos gydytojai.

Minėtos pacientės atveju, dėl lėtinės ligos paūmėjimo skubi specialisto konsultacija išvis nebuvo būtina. Gydymą taip pat galėjo paskirti šeimos gydytojas, bei išrašyti siuntimą planinei konsultacijai. Pacientei buvo paskirtas reikalingas gydymas ir kontrolinė konsultacija detalesniam ištyrimui, praėjus 2 savaitėms po gydymo.
Vaida Limantaitė

„Minėtos pacientės atveju, dėl lėtinės ligos paūmėjimo skubi specialisto konsultacija išvis nebuvo būtina. Gydymą taip pat galėjo paskirti šeimos gydytojas, bei išrašyti siuntimą planinei konsultacijai. Pacientei buvo paskirtas reikalingas gydymas ir kontrolinė konsultacija detalesniam ištyrimui, praėjus 2 savaitėms po gydymo“, - teigia V. Limantaitė.

Medikė teigia, kad eilės prie gydytojų kabinetų susidaro natūraliai dėl specialistų trūkumo, todėl jai apmaudu, kad dėl sisteminės bėdos kaltinami gydytojai.

V. Limantaitė sako, kad Mažeikių ligoninėje dirba dvejus metus, mieste trūksta specialistų, todėl šiuo metu ji yra vienintelė otorinlaringologė ligoninėje (dirba chirurgijos skyriuje, taip pat konsultuoja pacientus konsultacinėje poliklinikoje bei suteikia skubią pagalbą pacientams iš priėmimo skyriaus).

Pasak pašnekovės, darbo krūvis labai didelis, eilė planinei LOR konsultacijai – daugiau nei 1 mėnuo.

„Dėl gydytojų trūkumo ir susidariusių eilių, dažnai atsiranda nepatenkintų pacientų, kurie, deja, savo pyktį išlieja ant medikų“, - apgailestavo medikė.

„Tenoriu pasakyti, kad gydytojai tiesiog turėtų dirbti savo darbą ir 100 proc. dėmesio skirti pacientui, šiuo metu esančiam kabinete. Kiekvieną dieną patiriame nemažai streso, tiesiogiai susijusio su darbu, todėl norėtųsi jaustis saugiems nuo nemalonių situacijų, kurias sukelia savo pareigų nežinantys pacientai. Kiekvienam žmogui sava problema pati svarbiausia, tereikia gerbti ir kitus“, - reziumavo V. Limantaitė.

Meras skambino ligoninės direktoriui

A. Butkevičiaus patarėjas, socialdemokratas D. Jarmantavičius DELFI sakė neįsigilinęs į situaciją: politikas sako žinantis tik tiek, kad sesuo su tėvu buvo ligoninėje ir turėjo ekstra siuntimą, bet nebuvo ilgai priimti konsultacijai.

Antanas Tenys

Konflikto raibuliai nuvilnijo net iki Mažeikių rajono mero, socialdemokrato Antano Tenio, kuris pripažino girdėjęs apie situaciją ir dieną po konflikto skambinęs Mažeikių ligoninės direktoriui A. Lidžiui. Meras situaciją vertina kaip nesusikalbėjimą.

Paklaustas, ar mano esant teisinga panašiose istorijose kištis į įstaigų veiklą, meras dievagojosi nieko neprašęs ir nereikalavęs, tik paklausinėjęs direktoriaus apie situaciją.

„Aš sakau, aš nieko neprašiau, tik paklausiau, kas ten buvo. Aš negalėjau nei įtakos daryti, nieko, tik pasiteiravau, kokia ten situacija. Daugiau nieko ir nebuvo. Paklausiau, kas nutiko, gal kas negerai pasielgė ir tiek“, - sakė A. Tenys.