„Gavome raštą, kad turime nutraukti reklamą, nes ji gąsdina vaikus – šiuo metu svarstome, kaip pasielgti, bet, ko gero, būsime priversti plakatus nukabinti“, – DELFI sakė koncerto organizatoriams Lietuvoje „Live Nation Lietuva“ atstovaujantis advokatas Mindaugas Paukštė.

Pasak jo, toks draudimas labai stebina, nes „Iron Maiden“ turo reklama yra vienoda visame pasaulyje ir muzikantai iki šiol dėl to nebuvo sulaukę jokių pretenzijų.

Nurodymą nutraukti reklamą priėmė Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba.

Jos vadovė Gražina Ramanauskaitė-Tiumenevienė koncerto organiztoriams nurodė, kad gavusi gyventojų ir institucijų skundus pradėjo tyrimą dėl galimo Nepilnamečių apsaugos nuo neigiamo viešosios informacijos poveikio įstatymo pažeidimo.

Ir čia pat priėjo išvados, kad reklama iš tikrųjų gąsdina vaikus.

„Reklamoje esantys vaizdiniai – pabaisa, rankoje laikanti iš(si)plėštą širdį, lašantis kraujas – gali sukelti baimę nepilnamečiams iki 14 metų (labiausiai asmenims iki 10 metų)“, – tarnybos rašte nurodoma, kad reklamos skleidimas yra ribojamas.

Kad reklama turi būti nutraukta, tarnyba nurodė Vilniaus ir Kauno savivaldybių administracijoms bei reklamos stendus šiuose miestuose prižiūrinčiai bendrovei, apie sprendim1 taip pat pranešta Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai.

Galimai vaikus bauginančią reklamą nurodyta nutraukti ne tik viešosiose vietose, bet ir interneto svetainėse, kuriose koncertas yra reklamuojamas arba parduodami bilietai į jį.

Organizatoriai: reklama bus pakeista

Koncerto organizatorių „Live Nation Lithuania“ vadovas Alius Karablikovas teigia, kad Lietuvoje grupės koncerto reklama bus pakeista.

„Gavus Žurnalistų etikos tarybos raštą, kreipėmės į „Iron Maiden“ atstovus, paaiškinome situaciją ir ir po derybų gavome leidimą pakeisti renginio Kauno „Žalgirio“ arenoje reklamą. Artimiausiomis dienomis visa renginio reklama bus pakeista.

Tai vienintelis atvejis vienos garsiausių pasaulyje sunkiosios muzikos grupių „Iron Maiden“ istorijoje, kai valstybinių institucijų nurodymu keičiama oficiali renginio reklama. Koncertinio turo „The Book of Souls“ koncertų reklama transliuojama net 38 šalyse (viso virš 100 pasirodymų)“, - teigė A. Karablikovas