Panašios gaidos iš dalies skambėjo ir praėjusiame partijos tarybos posėdyje, kuriame dalis partijos narių pasipiktino, kad rinkimų reklamoje populiarinami tik G. Landsbergiui patinkantys kolegos: Radvilė Morkūnaitė-Mikulėnienė, Tadas Langaitis, Žygimantas Pavilionis, Monika Navickienė, tuo metu senieji partijos veidai visiškai užmiršti, išskyrus pirmąją partijos vicepirmininkę Ireną Degutienę.

Seimo narys Vytautas Juozapaitis neseniai kolegoms parašė ilgą laišką, kuriame atkreipia dėmesį, kad partija nepanaudoja turimų autoritetų nei organizacijos viduje, nei visuomenėje. Politikas rašė apie nejautrą ir cinišką kolegų ignoravimą bei atkreipė dėmesį, kad kitaip nei lyderiai mąstantys kolegos pamažu atsiduria „už aikštelės“ ribų ar net išvaromi iš salės vien todėl, kad turi kitą nuomonę.

V. Juozapaitis neįvardijo konkrečių pavardžių, bet pastaruoju metu konservatoriai itin dažnai reiškė pasipiktinimą dviem partijos frakcijos kolegomis Seime – Vida Marija Čigriejiene ir Arimantu Dumčiumi.

Konfliktas kilo, kai paaiškėjo, kad naujoji partijos vadovybė buvo numačiusi šių dviejų politikų keliamose vienmandatėse apygardose naujus, jaunus kandidatus. Politikai, kurie savo vienmandatėse apygardose mandatus iškovojo ne vieną kartą, pasijuto įžeisti, neoficialiai pagrasino kelti savo kandidatūras savarankiškai ir ėmė demonstratyviai balsuoti kartu su valdančiąja dauguma.

Partijos priežiūros komitetas už tai abiem nariams skyrė įspėjimus.

Piktinasi dėl naujumo

Daug politikų reiškia nepasitenkinimą, kad partija į rinkimus eina siekdama pabrėžti savo naujumą ir jaunumą, tarsi viskas, kas atlikta iki šiol, buvo neprasminga. Tarkime, buvęs užsienio reikalų ministras Audronius Ažubalis atkreipia dėmesį, kad partijos šūkis: „Nauja Tėvynės sąjunga – naujų galimybių Lietuvai“.

„Kokią žinutę rinkėjui siunčia šūkis? Pirmiausia – atvirą pripažinimą, kad „ankstesnė“ Tėvynės sąjunga naujų galimybių Lietuvai nebūtų atnešusi. Sunku patikėti, kad patys perkame reklaminius plotus tam, kad rinkėjui praneštume apie savo „negalias“. Jei taip ir toliau elgsimės net patys ištikimiausi rinkėjai tuo patikės ir nuo mūsų nusisuks“, - rašė A. Ažubalis.

Pasak politiko, keistai atrodo, kai konservatorių pagrindine vertybe tampa viskas, kas nauja: jo nuomone, tai kertasi su konservatizmo ideologija, kurioje svarbiausias akcentas dedamas tradicijai ir patirčiai.

„Tas, kas kūrė šitą šūkį, pataikavo mūsų partijos kritikams, tarsi norėdamas pasakyti: „Sakėt, mes seni ir sukriošę? Gal ir taip. Todėl pridėjome į reklamą jaunų veidų ir nuo šiol kalbame apie naujumą. Ar dabar gerai?“. Manau, kad tokia strategija yra pasmerkta. Tai yra savanoriškas atsiklaupimas prieš tuos partijos kritikus, kurie bet kuriuo atveju už mus nebūtų balsavę, o dabar turės ir dar vieną progą pasityčioti“, - sako A. Ažubalis.

Jo nuomone, partija turi skubiai rasti naują rinkimų žinutę, nes teiginiai apie naujų galimybių Lietuvą yra tarsi besvoriai balionai ir jų niekas neatsimins.

Savo ruožtu Vilniaus miesto tarybos narys Mykolas Majauskas, kandidatuojantis Senamiestyje Vilniuje, atkreipė dėmesį, jog partijos reklamos kampanija pagrįsta pirmininko ir jo komandos populiarinimu, bet atskiri vienmandatininkai, kurie irgi atneša daug balsų, visiškai užmiršti.

Lietuvoje įtvirtinta mišri rinkimų sistema, kurioje 71 Seimo narys išrenkamas vienmandatėje apygardoje ir 70 pagal partijų sąrašus.

„Kiek išgalėdamas ir, suvokdamas komandinio darbo taisykles, aš stengiuosi atrasti tinkamų žodžių tokių rinkimų štabo ir partijos vadovybės veiksmų taktikos pateisinimui, tačiau tų žodžių ir argumentų arsenalas pamažu senka...“, - apgailestauja ir V. Juozapaitis, kuris kandidatuoja Radviliškio apygardoje.