"Šiuo metu lėktuvas nebus iškeliamas, tik bus iškeliamas dviem atvejais: jeigu lėktuvo savininkai dar panorėtų ir matytų priežastį, kodėl reikia jį iškelti, ir jeigu Generalinė prokuratūra atlikdama tyrimą pasakytų, kad jai dar reikia papildomos informacijos tyrimui. Tokiu atveju lėktuvas būtų iškeliamas", - žurnalistams Vyriausybėje sakė Premjeras Algirdas Butkevičius.

Pasak Ministro Pirmininko, ekspertai informavo, kad visas lėktuvas nufilmuotas, reikiama informacija surinkta, tad, jų manymu, daugiau informacijos išgauti iškėlus lėktuvą nebebūtų įmanoma.

"Lėktuvas nebus iškeliamas. Vyriausybės pasitarime nuspręsta, kad įpareigojimas iškelti lėktuvą yra panaikintas. Visi kiti punktai, prieš tai buvusio gegužės 22 d. pasitarimo, nepanaikinti", - sakė susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.

Pasak ministro, "An-2" iš Baltijos jūros dugno nekeliamas, nes iš esmės nesitikima gauti papildomos esminės informacijos lėktuvo avarijos priežasčiai nustatyti. Be to, lėktuvo techninė būklė arba konstrukcinis vientisumas kelia abejonių dėl jo galimybių iškelti.

Ministras neįvardijo, kokia suma iki šiol buvo išleista laivo iškėlimo operacijai, bet patikino, kad suma susideda iš keleto mokėjimų operaciją vykdžiusiems Nyderlandų kompanijai "Mammoet", Klaipėdos universitetui, narų komandai ir pan. Padengti kuro išlaidas gali paprašyti ir Lietuvos karinių jūrų pajėgų priešmininis laivas "Kuršis".

"Bendros tikslios sumos aš nežinau, ji bus pateikta ir suskaičiuota, ją apmokės "Oro navigacija". Paskui seks tolesni teisiniai veiksmai", - sakė susisiekimo ministras, kuris anksčiau buvo užsiminęs, kad operacijos išlaidas gali būti bandoma išsireikalauti iš orlaivio savininkų - "Klaipėdos avialinijų".

Jeigu būtų nuspręsta ateityje iškelti orlaivį arba to pareikalautų ikiteisminį tyrimą vykdančios institucijos, skaičiuojama, kad tai kainuotų 1 mln. eurų.

Nyderlandų bendrovės "Mammoet" atstovybės Lietuvoje vadovas Edvinas Ivanauskas informavo, kad visa surinkta medžiaga pateikta Vyriausybei. Iš jos matyti, kad lėktuvo būklė yra pakankamai sudėtinga, jį iškelti labai sudėtinga, o kaštai būtų nemaži. Anot jo, sunku tiksliai atsakyti, kiek galėtų kainuoti lėktuvo iškėlimas, bet skaičiuojama, kad vien įrangos pajungimas, specialus laivas, robotų atgabenimas dienai kainuotų dešimtis tūkstančių eurų, o pati operacija priklausomai nuo oro sąlygų, lėktuvo galimybių truktų ne mažiau savaitės.

Pasak E. Ivanausko, galimas variantas ištraukti ne visą lėktuvą, o, pavyzdžiui, jo variklį ar kitas dalis, tačiau tai techniškai sudėtinga ir kainuoja daug.

"Tame gylyje, kuriame yra lėktuvas, vykdyti pjovimo darbus yra techniškai labai sudėtinga, nes kyla dumblas ir panašiai. Bet kokiu atveju jį reikia atkelti nuo dugno. Kaip žinote, jau dalis jo sparnų yra nuplyšę. Tai kėlimo operacija būtų pakankamai sudėtinga. Taip pat ir pjovimas", - aiškino Nyderlandų bendrovės "Mammoet" atstovybės Lietuvoje vadovas.

Laivui esant jūros dugne, jis keičiasi, tad, pasak E. Ivanausko, kuo ilgiau jis ten bus, tuo iškėlimo darbai dar labiau komplikuosis.

Savo darbą baigė ir Vyriausybėje sudaryta speciali komisija, į kurią įtraukti Krašto apsaugos, Susisiekimo, Vidaus reikalų ir Užsienio reikalų ministerijos, Vilniaus Gedimino technikos universiteto A. Gustaičio aviacijos instituto atstovai.

Diskusija dėl aviacijos saugos kilo, kai lėktuvas "An-2", kuriuo skrido du patyrę pilotai, virš Baltijos jūros dingo gegužės 16 d. Po kelių dienų orlaivis rastas Baltijos jūros dugne. Įvykdžius apžiūros darbus ištraukti vieno piloto palaikai. Kitas pilotas iki šiol nerastas.