Be to, netrukus rinkliavą už automobilių stovėjimą ketinama įvesti ir Šventojoje.

Patruliuos ir Šventojoje

„Pernai per sezoną protokolai už neleistinoje vietoje pastatytą automobilį ar nesusimokėjusiems rinkliavos už stovėjimą buvo surašyti maždaug 2,5 tūkst. vairuotojų. Šį sezoną ketiname griežtinti kontrolę. Kontrolieriai dirbs visą parą, ne tik darbo dienomis, bet ir savaitgaliais, todėl manome, kad nubaustųjų skaičius gali siekti iki 4,5 tūkst.“, – teigė Palangos rinkliavų centro direktoriaus pavaduotojas Eugenijus Simutis.

Kontrolieriai ketina lankytis ir Šventojoje bei tikrinti, ar joje automobiliai nestatomi ten, kur draudžia kelio ženklai.

„Šventojoje rinkliava už automobilių stovėjimą kol kas nerenkama. Tačiau tai – tik laiko klausimas. Kai atsiras pinigų pastatyti parkomatus, rinkliavą pradėsime rinkti ir Šventojoje. O kol kas kontroliuosime, ar automobiliai nestatomi ten, kur draudžiama. Šventojoje didžiausia problema ta, kad prie nuomojamų namelių žemė yra privati, automobiliai statomi ant žolynų, tačiau nubausti negalime, nes tai – privati valda“, – aiškino E. Simutis.

Valanda – 1,7 euro

Palangoje vietų, kuriose reikia susimokėti už automobilių stovėjimą, nepadaugėjo.

Rinkliava renkama Vytauto gatvėje nuo J. Basanavičiaus gatvės iki „Gintaro“ vaikų sanatorijos, Jūratės gatvėje tarp Vytauto ir J. Janonio gatvių, dviejuose Plytų gatvės ruožuose, Vasario 16-osios gatvėje, S. Daukanto gatvėje, A. Mickevičiaus gatvės ruože, keliuose Vanagupės gatvės ruožuose, Neringos gatvėje ir teritorijoje, netoli viešbučio „Medūza“.

Šios gatvės išskirstytos į geltonąją, raudonąją ir žaliąją zonas.

Brangiausiai už automobilio stovėjimą reikia mokėti žaliojoje zonoje, kurią riboja Vytauto, Kęstučio, J. Basanavičiaus gatvės ir Meilės alėja. Žalioji zona yra ir buvusios autobusų stoties teritorija.
Žaliojoje zonoje pastačius automobilį leistinoje vietoje, už valandą stovėjimo reikės susimokėti 1,7 euro.

Raudonojoje zonoje rinkliavos dydis yra 1,2 euro už valandą, geltonojoje – 60 euro centų už valandą.

„Svarbiausia, kad vairuotojai norėtų pamatyti ženklus, jog automobilį stato apmokestintoje teritorijoje. Tada turėtų susirasti parkomatą, o ant jo yra visa reikalinga informacija: ir kiek mokėti, ir kaip mokėti. Mums tikrai keistai skamba pasiaiškinimai, jog žmogus nesusimokėjo, nes nerado parkomato, todėl galvojo, kad teritorija neapmokestinta. Kelio ženklai yra ne šiaip sau metalo gabalai, o informacija“, – įsitkinęs E. Simutis.

Jei galėtų, statytų ant tilto

Rinkliava už automobilių stovėjimą Palangoje renkama visą parą nuo gegužės 15 dienos iki rugsėjo 15-osios.

Palanga yra ne Vilnius, Kaunas ar Klaipėda, kur galima rinkliavą rinkti iki 18 val. Palangoje vasarą verda ir naktinis gyvenimas, todėl siekiant apsisaugoti nuo plūstančių automobilių, ir galioja rinkliava. Kontrolieriai gana dažnai užfiksuoja automobilius, pavyzdžiui, Vytauto gatvėje, netoli J. Basanavičiaus gatvės. Juose saldžiai miega iš klubo išėję jaunuoliai, tačiau būna pamiršę susimokėti rinkliavą. Negalime leisti, kad automobiliai miesto centre virstų viešbučiais“, – tvirtino E. Simutis.

Jis pabrėžė, jog rinkliavos už automobilių stovėjimą nesusimokėję žmonės gali susimokėti 12 eurų siekiantį susitaikymo mokestį, tuomet jiems nebus surašomas protokolas.

„Pažeidėjų, kurie nesusimoka rinkliavos, ir tų, kurie stato automobilius ten, kur draudžia kelio ženklai, yra apylygiai. Automobilius statyti draudžiama beveik visose Palangos gatvėse, kurios yra nuo Vytauto gatvės jūros link. Tačiau tendencija aiški – žmonės nori automobiliu privažiuoti kuo arčiau prie jūros, todėl dažnai kelio ženklų neva nepastebi. Juokauju, kad jei leistume automobilius statyti ant jūros tilto ir už tai rinkti rinkliavą, tai būtų brangiausia automobilių stovėjimo aikštelė pasaulyje. Ir ji būtų sausakimša“, – juokavo E. Simutis.

Jis pabrėžė, jog rinkliava už automobilių stovėjimą Palangoje renkama ne siekiant papildyti miesto biudžetą, o kontroliuoti automobilių srautus. Dėl šios priežasties daugelyje gatvelių, esančių nuo Vytauto gatvės jūros link, draudžiama statyti automobilius.

„Įsivaizduojame, kad Palangos centras turi būti be automobilių, kad jų būtų kuo mažiau. Yra daug alternatyvų, kur galima palikti automobilius tolėliau nuo centro ir nemokamai. Raginame žmones tuo ir naudotis“, – kvietė E. Simutis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (230)