R. Sinkevičius informavo penktadienį pasirašęs įsakymą dėl tolesnių veiksmų siekiant ištirti technines priežastis lėmusias, kad lėktuvas nukrito į jūrą, bus organizuojamas lėktuvo iškėlimas iš dugno. Už pagalbą užtikrinant keliant orlaivį bei jį iškėlus saugojimą bus atsakingas Valstybinis Klaipėdos jūrų uostas

„Tokį įsakymą pasirašiau motyvuodamas tuo, kad panašus sprendimas arba pavedimas Susisiekimo ministerijai buvo duotas protokoliniu sprendimu šios dienos Vyriausybės posėdyje, ir į mane oficialiai kreipėsi katastrofų ir avarijų tyrimo grupės vadovas tam, kad jis galėtų su ekspertų grupe apžiūrėti lėktuvo visus techninius parametrus, kad jis būtų iškeltas“, – spaudos konferencijoje sakė R. Sinkevičius. 

Pasak susisiekimo ministro, orlaivį galėtų ištraukti švedai, olandai, suomiai arba patys lietuviai. Šiuo metu deramasi dėl detalių, laukiama pasiūlymų, taip pat yra kreiptasi į Lenkijos, Suomijos, Švedijos, Vokietijos gynybos ministerijas dėl galimybės atlikti apžiūrą ir iškelti paskendusį orlaivį. Tačiau prieš ištraukiant lėktuvą, reiktų atlikti jo apžiūrą, kuri gali trukti iki kelių savaičių

„Sukonkretinti kol kas negalime. Kai kurių kompanijų pasiūlymuose yra siūloma, kad nustatyti iškėlimo būdą (iškelti reikia ne bet kaip, o taip, kad lėktuvas nebūtų esmingai pažeistas ir neleistų nustatyti avarijos priežasčių) kai kurios iš kompanijų, pirmiausia, siūlo atlikti jo apžiūrą tiek iš išorės, tiek viduje. Yra pasiūlymų maždaug dvylika parų galėtų užtrukti vien tik apžiūros laikas. Tai siūlo kompanija, kuri turi patirtį ir reikiamą įrangą “, – sakė R. Sinkevičius.

Ministras pranešė apie ketinimus susitikti su tų kompanijų atstovais ir aptarti sąlygas, terminus, kaina ir kitus techninius dalykus. 

Anksčiau skelbta, kad daugiau nei 100 metrų gylyje esančio orlaivio apžiūra kainuos iki 20 tūks