Kultūros ministerijos parengtoje ir Vyriausybės šią savaitę patvirtintoje išvadoje reiškiamos pastabos tik dėl kai kurių techninių detalių.

Vyriausybė siūlo tikslinti pažeidimų požymius visuose etapuose - informacijos parengimo, teikimo skleisti ir skleidimo, ir aiškiai apibrėžti, kad už draudžiamos informacijos kontrolę atsakinga Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK).

Vyriausybė siūlo apibrėžti, kada komisija pati gali nustatyti pažeidimo faktą, o kada reikia kreiptis papildomų išvadų į kitas institucijas, taip pat kada laikinas licencijos stabdymas gali būti panaikinamas.

Be to, Vyriausybė siūlo atskirti, jog siekiant išvengti interesų konflikto, retransliuotojus ir transliuotojus prižiūrinti LRTK pati netvirtintų jiems taikomų taisyklių, nenustatinėtų metinių įmokų už licencijas ir jų nekeistų, o dėl to kreiptųsi į kitą Vyriausybės įgaliotą instituciją.

Prezidentūros Seimui pateiktame įstatyme nurodoma, kad LRTK gali atmesti retransliuotojo ar transliuotojo prašymą išduoti licenciją ar perleisti dalį akcijų kitam juridiniam asmeniui, jei šis asmuo yra teistas už nusikaltimus Lietuvai ar yra susijęs su grėsmę šalies nacionaliniams saugumui keliančiomis organizacijomis. Vyriausybė siūlo nustatyti, kad LRTK, atmesdama tokį prašymą, visada remtųsi valstybės institucijų išvadomis.

Seimas pavasario sesiją toliau svarstys prezidentės teiktas pataisas, kurios už įstatymo pažeidimus leistų skirti iki 3 proc. metinių pajamų baudas tiek transliuotojams, tiek retransliuotojaims. Įstatymo projektu taip pat siūloma drausti vienus metus teikti valstybės paramą karo propagandą ar raginimus keisti konstitucinę santvarką paskelbusiai žiniasklaidai.

Įstatymų pakeitimus, numatančius baudas iki 28,9 tūkst. eurų (100 tūkst. litų) arba iki 3 proc. metinių pajamų, taip pat numatančius didesnes galias LRTK, atskirai Vyriausybei teikia ir Kultūros ministerijos ekspertų komisija.