Praėjusiais metais Seimas įsigijo 10 naujutėlių „BMW 520i“ automobilių. Centrinio viešųjų pirkimų portalo duomenimis, konkursą laimėjo bendrovė „Krasta Auto Vilnius“, su kuria sudaryta beveik 927 tūkst. Lt (apie 268,5 tūkst. eurų) vertės sutartį.

Vienas BMW automobilis Seimui kainuos 26,85 tūkst. eurų. Neįkandama kaina daugeliui mirtingųjų, tačiau aiškėja, kad Seimas „BMW 520i“ apsirūpino kur kas pigiau, nei tai galėtų padaryti eilinis pirkėjas.

BMW atstovų skelbiamais duomenimis, tokio paties automobilio mažmeninė kaina – apie 144 tūkst. Lt (41,7 tūkst. eurų). Taigi Seimui pritaikyta daugiau nei trečdaliu sumažinta kaina.

Valstybės įstaigoms – speciali nuolaida

Be to, Seimui BMW atsiėjo net pigiau, nei numatyta pirkimo dokumentuose. Seimo kanceliarijos skelbiamais duomenimis, dešimt BMW galiausiai kainavo beveik 900 tūkst. Lt arba maždaug 260,6 tūkst. eurų.

„Krasta Auto“ neslepia, kad Seimui mašinos parduotos su 40 proc. nuolaida – esą tokią nuolaidą leido bavarų koncerno BMW politika.

„BMW koncernas visoje Europoje taiko specialią nuolaidą visoms valstybinėms institucijoms. (…) Tikrai nežinojome, su kokia kaina gali ateiti „Silberauto“ (kitas konkurso dalyvis – DELFI). Manau, tai yra garbė laimėti tokį konkursą. Mūsų siūloma kaina buvo 26 tūkst. eurų vidutiniškai už automobilį. Tai 40 proc. pigiau dėl bavarų koncerno paramos valstybinėms institucijoms. (…) “, - žurnalistams teigė „Krasta Auto Vilnius“ direktorė Dergilė Černiauskienė.

Paklausta, ar analogišką nuolaidą gautų, pvz., asmeninį automobilį perkantis Seimo narys, ji tokios galimybės neatmetė. „Jeigu jis yra diplomatas, jeigu jis yra valstybės atstovas – taip, mes turime specialią kainodarą. Asmeniškai? Manau, kad reikėtų įsigilinti šiek tiek plačiau. Ir taip: asmeniškai žmogus, jeigu jis yra Seimo narys, jeigu jis yra diplomatas, pagal tam tikras eilutes – tai yra taip“, - svarstė „Krasta Auto Vilnius“ vadovė.

Paaiškino, dėl ko netiko kiti

Be to, Seimo kanceliarija, tikėtina, BMW galėjo apsirūpinti dar pigiau – Seimas reikalavo, kad konkurso dalyviai siūlytų tik benzininius automobilius. O penktos klasės dyzelinio BMW kaina mažesnė daugiau nei 600 eurų.

Seimo kanceliarija aiškina, kad dyzeliniai automobiliai neatitiktų Seimo autoūkio infrastruktūros. „Mūsų visas servisas pritaikytas, aparatūra supirkta ir specialistai paruošti grynai benzininiam varikliui. (…) Tuos automobilius dyzeliniais varikliais remontuoti būtų kur kas brangiau“, - DELFI teigė Seimo kanceliarijos Transporto skyriaus vedėjas Česlovas Selemonas.

Ir dar viena įdomybė. Pagal daugelį parametrų Seimui būtų tikę ir pigesni „Audi A6“ automobiliai, kurių platintojų siūloma mažmeninė kaina siekia apie 38,9 tūkst. eurų. Tačiau „Audi“ iš konkurso eliminavo vienas reikalavimas – Seimas nustatė, kad siūlomų mašinų variklio darbinis tūris turi būti ne mažiau nei 1,9 tūkst. kubinių centrimetrų, o „Audi“ varikliai šios kartelės įveikti negali.

Anot Č. Selemono, variklio galingumas nustatytas atsižvelgiant į tai, kad Seimo automobilių vairuotojams kartais prireikia „paspausti“ skubant į renginį ar susitikimą.

„Kadangi mes važiuojame su delegacijomis, su palydomis ir t.t., šiek tiek mums reikalingas galingesnis variklis. (…) Du litrai – irgi nedidelis variklis, ekonomiškas“, - teigė jis.

Pasak pašnekovo, konkurso sąlygos leido siūlyti bent šešis modelius – ne tik konkurse dalyvavusius BMW ir „Mercedes-Benz“.

Seimo kanceliarija pabrėžia, jog naujais BMW papildytas automobilių parkas yra mažinamas. Skelbiama, jog nutarta parduoti 21 Seimui priklausiusį automobilį, penkias transporto priemones parduoti jau pavyko.

Seimo kanceliarijos automobiliai nustatyta tvarka skiriami Seimo narių ir Seimo kanceliarijos darbuotojų tarnybiniam naudojimui, taip pat aptarnauti Seimo svečius ir oficialias užsienio delegacijas, forumus (asamblėjas), konferencijas pagal tarptautinio protokolo reikalavimus, valstybinių švenčių renginius, valstybės lėšomis laidojamų asmenų laidotuves ir kitus renginius.