Vilniaus gatvėse netrūksta plakatų, kviečiančių į „Vidmanto Martikonio akmens skulptūrų parką“. Tokių plakatų pagaminta keli šimtai. Reklama apmokėta iš juridinio asmens sąskaitos – o juridinių asmenų paramą partijoms ir kandidatams įstatymas draudžia. VRK aiškinsis reklamos teisėtumą, o pats V. Martikonis prisiekinėja niekuo nenusidėjęs.

Skulptūrų parko reklama – pačiu laiku

V. Martikonis – aistringas meno gerbėjas. Politikas ne sykį didžiavosi savo akmens skulptūrų parku „Vilnoja“, į kurį ir kviečia Vilniaus gatvėse tviskantys plakatai.

Lyg tyčia, vykstant savivaldos rinkimų kampanijai, plakatuose didelėmis raidėmis užrašytas jo savininko vardas.

Reklamą platinančios bendrovės „JC Decaux Lietuva“ vadovė Žaneta Fomova DELFI patvirtino, kad užsakovas – ne kandidatas V. Martikonis ir ne Liberalų sąjūdis.

„Užsakovas yra „Vilnojos“ akmens skulptūrų parkas“, - sakė Ž. Fomova.

Pašnekovė neslėpė, kad „JC Decaux“ kilo abejonių dėl galimo rinkimų kampanijos taisyklių pažeidimo. Vis dėlto, po konsultacijų su teisininkais, nutarta, kad nusižengimo čia neturėtų būti.

„Taip, mes tai žinome, mes tai vertinome su teisininkais. (…) Turime teisinį vertinimą: vien tiktai politiko pavardės minėjimas nereiškia, kad tai yra politinė reklama, nes agitacijos jokios nėra, ir tai yra parko reklama“, - teigė Ž. Fomova.

Mintys kyla įvairios

VRK pirmininkas Zenonas Vaigauskas, iš DELFI sužinojęs apie „Vilnojos“ reklamas, patikino, kad bus vertinama, ar jos neprasilenkia su įstatymu ir jame įtvirtintu draudimu juridiniams asmenims finansuoti politinę kampaniją.

„Jis anksčiau tokius dalykus darė? - nusistebėjo Z. Vaigauskas. - Mums reikėtų pasižiūrėti, ar čia iš juridinio asmens yra (apmokėta – DELFI), kodėl kandidatą rodo, apie kandidato sąryšį su tuo juridiniu asmeniu. Kalbos nėra – mes vertinsime.“

Vis dėlto smerkti reklamos VRK vadovas neskuba.

V. Martikonis: čia ne politinė reklama

Kandidatas į Vilniaus tarybą ir „Vilnojos“ savininkas V. Martikonis DELFI teigė nemanąs, jog reklama prasilenkia su šiuo metu vykstančio politinio žaidimo taisyklėmis.

Vidmantas Martikonis
„Jau prasidėjo rinkiminė kampanija? Kad lyg dar ne, - stebėjosi politikas. - Galvojau, kad čia gali būti toksai sulyginimas ir suvedimas. (…) Jūs ten įžiūrit kur nors politiką? Kandidatu aš tapau dar tiktai prieš dvi dienas, o jie (plakatai – DELFI) jau kabo kažkur savaitę.“

Pašnekovas dievagojasi, kad reklamos tikslas – skatinti vilniečių domėjimąsi „Vilnojos“ skulptūromis, o ne parko savininku.

„Ten politikos nėra. Bent jau nebuvo skaičiuota“, - sakė V. Martikonis.

Liberalas pripažino, jog iki šiol su „JC Decaux“ skulptūrų parkas nebendradarbiavo. Vis dėlto jis tikina, esą reklamos bendrovė „Vilnojos“ plakatus iškabino nemokamai – esą kainavo tik jų pagaminimas.

„Deja, su „JC Decaux“ anksčiau nebuvo kontaktų. Dabar patys pasiūlė. Jie mus susirado – ne mes juos. (…) O apmokėta buvo tiktai už gamybą tų plakatų. Juos bus galima naudoti dar 10 kartų ir bent porą metų. Mes apskaičiavome su įmone, kad gal ir verta. Ten kainavo apie 9 tūkst. Lt tie apie 400 plakatų. Taip, tik pagaminimas. Čia kaip socialinė reklama – yra nemokama. Tik gamyba. O pačios plokštumos yra nemokamos“, - reziumavo V. Martikonis.