Kūrinys, kuriame apdainuojami oranžiniai dviračiai, Guggenheimo muziejus, tramvajai ir kiti įgyvendinti bei neįgyvendinti A. Zuoko žygiai, pirmadienį sudrebino Lietuvos interneto bendruomenę. M. Mikutavičiaus balsą sunku su kuo nors supainioti, ir atlikėjas patvirtina, kad skambūs žodžiai, kaip „Zuokas moka dviračiu važiuot“, skamba iš jo lūpų. Bet be jo sutikimo.

Atsakomybę už M. Mikutavičių supykdžiusį siužetą prisiima mero komanda, prisiekinėjanti, kad kūrinys tebuvo pavaldinių dovana A. Zuokui, skirta tik „vidiniam naudojimui“. Beje, vaizdo siužetas merui gali atsirūgti. Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) aiškinsis, ar nebuvo nusižengta įstatymui.

Pasitelkė seną įrašą

Socialiniame tinkla „Facebook“ M. Mikutavičius paaiškino, kaip jo balsas atsidūrė A. Zuoko reklamoje. Pasirodo, pasitelktas senas įrašas, kurtas televizijai.

„Tą dainą kartu su Džiugu Siaurusaičiu ir Livija Gradauskiene įrašėm gal 2008-aisiais ar 2009-ais. Tuo metu kūrėm TV laidą „Myliu LT“ ir panašias dainas sukurdavom beveik apie kiekvieną laidos svečią. Taigi, kadangi A. Zuokas vienoje laidoje buvo pašnekovas, mes ta daina pristatėm ir jį. Lietuvišką tekstą grupės „Pink Floyd“ kūriniui „Mother“ parašiau pats. Tai nebuvo jokia rinkiminė kampanija ar užsakymas, o eilinė televizinė kūrybinė rutina“, - teigia M. Mikutavičius.

Dainininkas pareiškia, kad politinei reklamai jo kūrinys panaudotas ne tik be sutikimo, bet net nebandžius jį gauti.

„Kaip laidos medžiaga atsidūrė tame flmuke, gal meras žino geriau. Jokių mandagių pasiteiravimų, ar gali tą dainelę su mūsų balsais naudoti savo politiniuose reikaluose iš Vilniaus mero nesu gavęs. Matyt, jis elgiasi taip, kaip įpratęs elgtis meras. Pasinaudoti, o po to aiškintis visada lengviau, nei iš pradžių aiškintis ir prarasti galimybę pasinaudoti“, - pasipiktinimo neslepia žinomas atlikėjas.

Marijonas Mikutavičius pasipiktino Vilniaus mero savireklama
Foto: DELFI

Į diskusijas įsitraukė ir mero žmona

Beje, diskusijose apie naująjį A. Zuoko reklamos perlą aktyviai dalyvavo ir mero žmona, socialdemokratė Agnė Zuokienė.

Komentaruose prie M. Mikutavičiaus pareiškimo vienas internautas pašaipiai pareiškė, esą ne prastesnį siužetą apie merą būtų galima sukurti pasitelkus grupės BIX hitą „Vagis“. Čia A. Zuokienė stojo M. Mikutavičiaus pusėn.

„Nebūkit tokie žiaurūs. Matyt, kiekvieno vadovo komandoj yra pataikūnų. Zuokas - tikrai ne išimtis. Būtent tokie ir kuria vaikiškus filmukus, negalvodami apie autorius ir jų teises. Tikėkimės tik, kad kūrė ne darbo metu“, - teigė A. Zuokienė.

Mero žmona įsitikinusi, kad jos antroji pusė prie vaizdo siužeto kūrimo (ar, kaip ji pati sako, nesąmonės) neprisidėjo.

„Jei Zuokas tokias nesąmones būtų namuose kūręs, tikrai būčiau jį sustabdžiusi“, pareiškė A. Zuokienė.

Foto: DELFI

Ne daina, o „televizijos šiukšlė“

Beje, tai jau ne pirmas atvejis, kai M. Mikutavičiaus kūryba be jo sutikimo naudojama politinei reklamai. Socialdemokratai 2012 m. Seimo rinkimams naudojo vaizdo siužetą, kuriame partijos nariai šoka ir dainuoja pagal jo dainą „Ar mylit ją jūs“. Lietuvos autorinių teisių gynimo asociacijos agentūra (LATGA-A) konstatavo, kad kūrinys reklamai panaudotas neteisėtai.

Dėl A. Zuoko klipo į autorių teisių gynėjus M. Mikutavičius kreiptis neketina. Atlikėjas DELFI teigė dainą apie A. Zuoką priskiriantis prie „televizijos šiukšlių“ žanro.

„Į LATGA -A nėra ko kreiptis, nes niekas tokių dainuškų neketino registruoti. Nelaikau jų jokiais kūriniais. Televizijos šiukšlės, kurias po laidos pamiršti. Tuo labiau, kad tekstas sudainuotas ant svetimos melodijos, tad nežinau, koks čia autorinis fokus-pokus gaunasi. Pats autorinių pretenzijų neturiu. Iš principo, tai turėtų priklausyti TV3“, - sakė M. Mikutavičius.

Mero komanda atsiprašo

Atsakomybę dėl M. Mikutavičių supykdžiusio vaizdo siužeto prisiima mero komanda. Vilniaus savivaldybės Viešųjų ryšių skyriaus vedėja Irma Juškėnaitė DELFI teigė, esą interneto bomba tapęs klipas buvo ne rinkimų kampanijos dalis, o pavaldinių dovana A. Zuokui.

„Šis klipas buvo staigmena A. Zuokui dešimties metų nuo pirmos mero kadencijos pradžios proga, jis apie jį nežinojo“, - teigė I. Juškėnaitė.

A. Zuoko pavaldiniai oficialiai atsiprašo M. Mikutavičiaus.

„Kadangi planavome, kad jis bus tik vidiniam naudojimui, apgailestaujame, kad M. Mikutavičiaus leidimo neatsiklausėme“, - sakė I. Juškėnaitė.

Sudomino VRK

VRK imasi A. Zuoko reklamos. Tai DELFI patvirtino VRK narys Jonas Udris. Anot jo, bus aiškinamasi, ar vaizdo siužete nėra paslėptos politinės reklamos požymių.

J. Udris atkreipia dėmesį, kad siužetas nepažymėtas kaip politinė reklama, nenurodytas siužeto kūrėjas bei lėšos, iš kurių visa tai, jei iš viso, buvo finansuojama. VRK nario teigimu, jei siužetas pagamintas ir paskleistas nemokamai, tai taip pat gali kirstis su įstatymo principais.