Tačiau be D. Pavalkio žinios į profesinę mokyklą įstojęs A. Stankevičius mėsos pjaustytojo amato neįgijo – buvo nepažangus mokinys.

Praėjusį rugsėjį A. Stankevičius tapo Kauno maisto pramonės ir prekybos mokymo centro mokiniu. Tai, kad profesines mokyklas kuruojantis ir ministrui šia tema patarinėjantis A. Stankevičius pats įstojo į profesinę mokyklą, tuomet nustebino nemažai švietimo sistemos darbuotojų.

Kauno maisto pramonės ir prekybos mokymo centro direktorius Alvydas Pranas Grevas DELFI sakė iš pradžių nežinojęs, kad A. Stankevičius – ministro patarėjas. A. Stankevičius įstojo rugsėjį, tačiau lapkritį parašė prašymą išeiti. Oficiali priežastis – nenuspėjo mokytis.

„Gal žmogus manė, kad spės, bet reikalavimai tokie, kad reikia dalyvauti ir praktiniame mokyme. Teoriją galima ir nuotoliu būdu mokytis, bendrauti su mokytojais, tačiau praktiniame mokyme reikia dirbti“, – aiškina A. P. Grevas. Direktoriaus tvirtinimu, mokinys teoriją atsiskaitinėjo, bet mokytis pjaustyti mėsos į laboratoriją neateidavo. Apie tai mokytojai pranešė skyriaus vedėjui.

Ar direktoriui nekeista, kad žmogus, ministrui patarinėjantis apie profesines, pats mokosi profesinėje mokykloje? „Gali galvoti įvairiai – gal žmogus norėjo pažiūrėti, kaip sistema praktiškai veikia, kaip nuotoliniu būdu galima įgyti profesiją. Taip teoriškai įmanoma. (…) Aš pats iš pradžių nustebau, bet, iš kitos pusės, gal norėjo praktinių įgūdžių“, – svarsto pašnekovas.

A. P. Grevas sakė, kad A. Stankevičiui stipendija nepriklausė. Direktoriaus teigimu, šįmet į jo vadovaujamą mokyklą įstojo per 50 aukštųjų mokyklų absolventų. Aukštuosius baigę ir darbo negaunantys asmenys ateina įgyti amato.

Neoficialiomis žiniomis, mokykla sprendė, ką daryti su užsiėmimų nelankančiu D. Pavalkio patarėju – dėl ministerijoje užimamų pareigų, baimintasi jį išmesti.

Patarėjas: esu žingeidus

Konstitucija nė vienam asmeniui nedraudžia įgyti mokslo, yra ir savišvietos visą gyvenimą strategija“, – DELFI aiškino A. Stankevičius. Jis sakė ministro apie savo mokslus neinformavęs ir paaiškino, kodėl po kurio laiko metė mokslus. „Paprasčiausiai paskui persigalvojau, dėl laiko stokos studijų atsisakiau. Studijos įdomios, tai tarsi hobis. Maniau, bus galimybė mokytis nuotoliniu būdu, bet pamačiau, kad nespėsiu, tad išėjau“, – sakė patarėjas.

Tuometinėje Lietuvos kūno kultūros akademijoje (dabar Lietuvos sporto universitetas) A. Stankevičius įgijo edukologijos bakalauro laipsnį, Vilniaus universitete tapo teisės magistru. Kuo jį patraukė mėsininko amatas?

Pašnekovas aiškino, kad medžioja, sportuoja, domisi sveika gyvensena. „Esu žingeidus žmogus, o eilinė dozė žinių dar niekam nesutrukdė“, – tvirtino jis. Ministro patarėjas svarsto, kad reikėtų tobulinti profesinio mokymo sistemą: galbūt praktinius užsiėmimus būtų galima organizuoti savaitgaliais. Jis sakė planuojantis mėsininko amato mokytis savarankiškai.

Prieš kelias savaites DELFI rašė, kad A. Stankevičiaus pavardė minima profesinių mokyklų perversmo istorijoje. Dalis esamų profesinių mokyklų direktorių verčiami trauktis, jų vietas užima „darbiečiams“ artimi kadrai.

Nežinojo ir D. Pavalkis?

„Tik vakar apie tai sužinojau“, – DELFI tvirtino D. Pavalkis. Ministras aiškino leidimo mokytis pavaldiniui nedavęs.

„Jeigu jis norėtų dienos metu mokytis, turėtų gauti mano leidimą. Tokio leidimo nebuvo. Gal ir gerai, kad žmonės domisi, bet reikia žinoti vietą ir laiką. Su manimi tai nebuvo derinta, tam leidimo nebuvau davęs. (…) Reikia žinoti, kam ką galima daryti“, – kalbėjo D. Pavalkis.

Jo tvirtinimu, patarėjo užgaida valstybei papildomų pinigų nekainavo, mat į profesines mokyklas pernai priimti praktiškai visi norintys.

Priklausomai nuo programos sudėtingumo ir imlumo medžiagoms, vieneri profesinės mokyklos moksleivio metai atsieina vidutiniškai 2828 Lt.

Buvęs švietimo ir mokslo ministras liberalas Gintaras Steponavičius neslepia girdėjęs, kad A. Stankevičius politiniame lygmenyje daro spaudimą profesinės mokykloms.

„Vietoje to, kad būtų dalykiniai santykiai, formuluojami tikslai, uždaviniai, dažniau mėginama spausti. Mano supratimu, patarėjo veikla – tiesiogiai informuoti ministrą, formuoti politiką valstybės mastu, bet ne kištis į konkrečių įstaigų veiklą, nurodinėti, daryti reidus. Labai savotiškai atrodo ir šitas veiksmas – staiga tapti vienos profesinės mokyklos studentu. Kas čia – infiltracija iš vidaus, noras kažką pamatyti? Mano supratimu, čia supainioti žanrai“, – tvirtina G. Steponavičius.

Ar mokymąsi profesinėje mokykloje A. Stankevičius turėjo deklaruoti privačių interesų deklaracijoje ir nusišalinti sprendžiant su šia mokykla susijusius klausimus?

Pasak Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos (VTEK) sekretoriato vadovo Tomo Čaplinsko, reikia žiūrėti, kokio lygio klausimus ministro patarėjas svarsto. „Jeigu klausimas liečia konkrečią mokymo įstaigą, tai pareigūnas turėtų rimtai pagalvoti, ar jam verta dalyvauti priimant sprendimus, ar verta patarinėti tuo klausimu, kiek tai susiję su mokymo įstaiga, kurioje jis siekia diplomo“, – mano T. Čaplinskas.