Aiškėja, kad šis, šiuo metu už korupcinius veiksmus teisiamas veikėjas nemokamą stovėjimo bilietą galėjo suteikti ir savo žmonai, o jo įrankiais tapo nemaža dalis laikinosios sostinės politikų.

Dar vienas įtartinas leidimas

DELFI užfiksavo A. Puidoko žmonos automobilį „Toyota Corola“ pastatytą policijos rezervuotose vietose Laisvės alėjoje. Automobilyje buvo padėtas rezervacijos leidimas, kuriame yra tik ASA antspaudas, tačiau jokių parašų ar pavardžių nėra.

Pats A. Puidokas DELFI pripažino, kad minėtas automobilis jo žmonos, tačiau ASA vadovas aiškina, kad leidimas išduotas teisėtai.

- Ar tai Jūsų žmonos automobilis (padiktuojamas valstybinis numeris)?

Taip.

- Kaip Jūsų žmona gavo tokį leidimą?

Paprasčiausiai – ji dirba Vidaus reikalų sistemoje. Ir yra specialus jos vyriausiojo gydytojo raštas.

- Ar Jūsų žmona nedirba privačiame odontologijos kabinete?

Ne, ne privačiame. Kaip tarnybos darbuotojams jiems leidimai priklauso.

- Kiek vietų buvo rezervuota?

Nė vienos. Jie stovi kartu su automobilių vagysčių rezervuotom.

- Jei šis automobilis stovi kartu su policijos automobiliais, kodėl policija neturi jokių duomenų apie Jūsų žmonos automobilį?

Klystate. Mes turime raštą iš Vilniaus, iš departamento.

- Ar galite tiksliai pasakyti, kur Jūsų žmona dirba?

Vidaus reikalų ministerijos... Kaip ten tiksliai skamba... Žodžiu, Vidaus reikalų ministerijos VRM poliklinikos Odontologiniame kabinete.

- Jūsų žmona tikrai nedirba privačiai?

Aš dar kartą kartoju, kad šitą galą yra užsirezervavęs automobilių vagysčių skyrius. Tai yra nemokamai policijai.

- Ar tuomet Jūsų žmonos automobilis neturėtų būti įtrauktas į policijos automobilių, kuriems prašoma leidimų, sąrašą?

Ji ir yra (pokalbio pabaiga).

DELFI A. Puidoko pateiktą informaciją patikrino Kauno policijoje ir Vidaus reikalų ministerijoje. Iš abiejų įstaigų buvo gautas atsakymas, kad apie D. Puidokienę jokios informacijos nėra.

„Nieko nežinome apie šį automobilį“, - DELFI teigė Kauno policijos atstovas spaudai Kęstutis Kasciukevičius.

„Atsakydami į Jūsų paklausimą informuojame, kad remiantis Vidaus reikalų pareigūnų registro ir Valstybės tarnautojų registro duomenimis Daiva Puidokienė Vidaus reikalų ministerijos pavaldžiose struktūrose nedirba. Taip pat informuojame, kad Jūsų paminėtas automobilis „Toyota Corola“ (valst. Nr. AOC 011) Vidaus reikalų ministerijos Autoūkiui nepriklauso“, - rašoma DELFI atsiųstame Vidaus reikalų ministerijos atsakyme.

Ar galėjo būti taip, kad tokį patį, kaip pareigūnams leidimą žmonai padirbo A. Puidokas, o jos automobilis „nepastebimai“ įsiliejo tarp policininkų mašinų?

Beje, DELFI penktadienio rytą pasiekė Adomo Puidoko vardu pasirašytas el. laiškas.

"Daiva Puidokienė dirba VRM Medicinos centre pagal darbo sutartį. Dėl šios priežasties jos duomenų nėra Vidaus reikalų pareigūnų registre ir Valstybės tarnautojų registre. Pareigūnų registre yra kaupiami duomenys apie pareigūnus, o valstybės tarnautojų registre - apie valstybės tarnautojus. Tačiau asmuo dirbantis pagal darbo sutartį nėra nei valstybės tarnautojas (valstybės tarnybos įstatymo prasme) nei pareigūnas", - rašoma laiške.

Kauno vadovai žada nenuolaidžiauti

Kauno vadovai tikina, kad jei pasitvirtins įtarimai, kad A. Puidokas suteikė leidimą savo žmonai, būtų svarstomas jo atleidimo iš pareigų klausimas.

„Tai būtų ne tik šiurkštus pažeidimas, bet ir viešųjų ir privačių interesų painiojimas. Atiduotume tiesiai į Vyriausiąją tarnybinės etikos komisiją (VTEK) ir ji tirtų. Viešųjų ir privačių interesų painiojimas yra šiurkštus pažeidimas ir už tokį nusižengimą galima atleisti iš darbo“, - DELFI sakė Kauno savivaldybės administracijos direktorius Dainius Ratkelis.

DELFI primena, kad tai jau ne pirmas įtartinas atvejis, į kurį įsipainioja A. Puidokas. DELFI paviešinus informaciją apie nelegalius leidimus išduotus „Autrolio“ vardu, neskaidrią automobilių statymo tvarką Žemaičių gatvės aikštelėje buvo pradėti tyrimai.

„Šie faktai Žemaičių gatvėje tai akivaizdu. Kalbėjau su teisininkais ir jie sakė, kad pagrindas skirti nuobaudą tikrai yra. Jeigu yra pagrindas, reikia sulaukti išvadų ir pasirašyti įsakymą dėl drausminės nuobaudos“, - teigė A. Puidokas.

Tyrimus dėl šių atvejų pradėjo ir prokurorai.

Tinklas apraizgė savivaldybę?

Gali būti ir taip, kad pažįstamų, draugų ir kitų asmenų apdovanojimas nemokamais leidimais yra tik lašas jūroje.

DELFI keli šaltiniai patvirtino, kad A. Puidoko machinacijos Kaune – jau senai tapo vieša paslaptimi. Tačiau kodėl iki šiol šis veikėjas sėdi nepajudinamas savo kėdėje?

Šaltiniai tikina, kad A. Puidokas korupciniais ryšiais apraizgė kone visą savivaldybę, įskaitant ir Kauno miesto tarybą. DELFI primena, kad šiuo metu A. Puidokas teisiamas kartu su buvusiu Kauno vicemeru Kęstučiu Kriščiūnu. A. Puidokas kaltinimas iš ASA lėšų apmokėjęs K. Kriščiūno automobilio remontą.

DELFI šaltiniai teigia, kad tai tik vienas iš daugelio epizodų, kuomet ASA vadovas į savo tinklą bandė įsivilioti įtakingus politikus ir Kauno savivaldybės administracijos darbuotojus.

Šaltinių teigimu, A. Puidokas siūlydavo tarybos nariams nemokamus leidimus, nors tokie jiems nepriklauso.

„Atėjo ir ant stalo padėjo nemokamą leidimą. Tačiau aš jo neėmiau, nes žinau, kad toks man nepriklauso“, - DELFI teigė vienas Kauno miesto tarybos narys, nenorėjęs skelbti savo pavardės.

Tuo tarpu nemaža dalis valdininkų ir politikų priimdavo A. Puidoko pasiūlymus. Teigiama, kad politikai ir savivaldybės darbuotojai būdavo vežiojami ASA transportu, įmonės kuras buvo pilamas į asmeninius automobilius, dalijami nemokami automobilių statymo leidimai, remontuojami automobiliai, iš ASA lėšų perkami transporto priemonių draudimų polisai, bilietai į įvairius renginius ir t.t. Jei asmuo priimdavo A. Puidoko pasiūlymą automatiškai patekdavo į korupcijos tinklą – ASA vadovas tokiu atveju jau turėdavo kompromituojančios medžiagos ir galėjo ja disponuoti, jei politikas ar valdininkas pradėtų reikšti pretenzijas. Kitaip tariant, asmuo tapdavo A. Puidoko įrankiu.

Kiek pinigų išplaunama?

Neoficialiai užsimena, kad Kaune galėjo veikti iki 7 mokėjimo už automobilio statymą automatų, kurie nebuvo įtraukti į apskaitą. Tai reiškia, kad žmonės, atsiskaitę už mašinų statymą nelegaliuose automatuose, sumokėdavo ne į Kauno biudžetą, o tiesiai kažkam į kišenę. Šaltiniai skaičiuoja, kad per metus ASA vadovai galėjo „praplauti“ nuo pusės milijono iki 2 mln. Lt. DELFI primena, kad oficialiai ASA per metus surenka apie 7 mln. Lt.

Lieka neaiškus atsakymas ir į klausimą, kur dingo kauniečių sumokėti pinigai kalėdiniu laikotarpiu, kai automobilių statymas mieste buvo nemokamas. Neaišku kodėl, tačiau tarybai priėmus sprendimą šventiniu laikotarpiu automobilius statyti nemokamai, mokėjimo automatai ir toliau veikė. Apie nemokamą automobilių statymą nežinoję kauniečiai ir toliau mokėjo pinigus, tačiau kur jie dingo – niekas negali atsakyti. Skaičiuojama, kad per tris darbo dienas surenkama apie 28 tūkst. Lt. Lygiai tiek dienų praėjusių metų pabaigoje buvo galima statyti mašinas nemokamai. Galima daryti prielaidą, kad šventiniu laikotarpiu automobilių srautas miesto centre kiek mažesnis, tačiau kiek litų sumokėjo mažiau informuoti vairuotojai ir kur jie nuplaukė – neatskleidžiama.