"Man nepatinka, jog negaliu kolegos pristatyti savo antrosios pusės. Esu lesbietė. Remiu "Baltic Pride", nes noriu gyventi atvirai", - prieš kamerą sekmadienio popietę sakė 59 metų Irena, nenorėjusi atskleisti savo pavardės.

Lietuvos gėjų lygos (LGL) „Baltic Pride“ reklaminių klipų filmavime dalyvaus LGL pirmininkas Vladimiras Simonko, tarptautinės filmavimo grupės režisierius Francois Message bei nusifilmuoti reklaminiuose video klipuose išdrįsę žmonės.

"Manau, kad problema yra žinojimo trūkumas. Kai susipažįsti su LGBT (lesbietės, gėjai, biseksualai, transeksualai) žmonėmis, supranti, kad viskas yra  tvarkoje", - sakė 26 metų režisierius, gyvenantis Lione.

Organizatoriai tikisi, kad vaizdo klipai per Lietuvos televizijas bus rodomi liepos mėnesį. Eitynės Vilniuje  vyks liepos 27 dieną, dėl renginio vietos šiuo metu vyksta teisminiai ginčai tarp organizatorių ir Vilniaus savivaldybės.

Video klipe asmenys įvardys juos labiausiai žeidžiančius stereotipus, pristatys save kaip priklausančius ar remiančius LGBT bendruomenę ir pagrįs, kodėl jiems reikalingos „Baltic Pride“ eitynės. 

"Mes siekiame LGBT žmonių matomumo visuomenėje. Lietuvoje socialinės reklamos šia tema yra mažai. Manome, kad šita reklama turi padidinti toleranciją ir pakantumą visuomenėje", - sakė V. Simonko.

Kovo mėnesį paskelbtoje apklausoje 62 proc. Lietuvos gyventojų nurodė nepritariantys seksualinių mažumų eitynėms.

Pirmosios seksualinių mažumų eitynės Lietuvoje įvyko 2010 metais. Tuomet renginio vieta buvo aptverta ir griežtai saugoma, protestuoti prieš eitynes susirinko tūkstantis žmonių.

Tačiau V.Simonko teigia, kad po šių eitynių pakantumas seksualinėms mažumoms Lietuvoje padidėjo.

"Eitynės ir reklama, tikiuosi, padės palenkti dalį visuomenės į mūsų pusę", - sakė jis.

Bus filmuojamas ir antras reklaminis video klipas, skirtas tolerancijos ir įvairovės idėjų sklaidai Lietuvoje. Šiame klipe bus vaizduojami vyresni žmonės, Lietuvoje gyvenantys imigrantai, žmonės su negalia, tos pačios lyties poros ir subkultūrų atstovai.

„Baltic Pride“ reklaminių video klipų rengimą koordinuoja LGL, klipų filmavimą remia Prancūzijos ambasada ir Prancūzų institutas Lietuvoje. Video klipo idėją įgyvendina tarptautinė komanda iš Prancūzijos, kuriai vadovauja režisierius F. Message.