Telšių vyskupijos kurija planavo, kad Romoje susitiks ir kartu melsis maždaug 500 žemaičių, o juos priims ir palaimins popiežius Benediktas XVI. Tačiau kelionę aptemdė ne tik Popiežiaus atsistatydinimas, bet ir tai, jog kai kurios savivaldybės maldininkams skyrė pinigų iš ir taip tuščių rajonų biudžetų.

Vykti susitikti su popiežiumi Benediktu XVI Telšių vyskupijos kurija visų parapijų atstovus paragino prieš gerą pusmetį – juk nėra nieko gražiau kaip malda padėkoti Viešpačiui už suteiktas malones, kartu atšvęsti šv. Kazimiero iškilmes ir paminėti palaimintojo popiežiaus Jono Pauliaus II lietuvių iš viso pasaulio Romoje subūrimo 26-ąsias metines.

Piligriminės kelionės programoje buvo numatytas ir susitikimas su popiežiumi Benediktu XVI, todėl norinčiųjų gauti palaiminimą išties netrūksta. Šilalė į piligriminę kelionę išlydės vieną gausiausių delegacijų – 49 maldininkus. Kad jiems nereikėtų keliauti pėsčiomis, kaip dažniausiai daro aukščiausiojo malonių prašantys maldininkai, savivaldybės politikai iš rajono biudžeto atseikėjo 20 tūkst. Lt. Atrodo, kad maždaug tiek ir reikia sumokėti už autobusą.

Į kelionę vyksta ne tik Šilalės rajono meras Jonas Gudauskas, administracijos direktoriaus pavaduotoja Vera Macienė, Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėja Rasa Kuzminskaitė, Vlado Stakevičiaus muziejaus direktorė Soneta Būdvytienė, Sveikatos biuro direktorė Loreta Petkuvienė, bet ir aštuoni savivaldybės ir seniūnijų darbuotojai.

Kai kurie garbingi šilališkiai už valdiškus pinigus į kelionę pasiėmė ir savo artimuosius.

Savivaldybės tarybos narė Loreta Kalnikaitė vežasi savo nepilnametę dukterėčią, jos kolega konservatorius Henrikas Girčys melsis kartu su žmona, savivaldybės administracijos Ūkio skyriaus vedėja Birutė Dačkauskienė keliauja su vyru, antrąją savo pusę į kelionę vežasi ir viena socialinė darbuotoja.

UAB „Pagasas“ už dešimties dienų kelionę autobusu savivaldybės paprašė 65,5 tūkst. Lt. Šilalės savivaldybė kelionei skyrė 20 tūkst. Lt – t. y., trečdalį sumos. Atrodo, kad maždaug tiek ir kainuoja autobuso nuoma, todėl keliauninkams teliko susidėti po 970 Lt. Už tuos pinigus jiems pažadėtos devynios nakvynės trijų žvaigždučių viešbučiuose su pusryčiais, gido ir grupės vadovo paslaugos bei kelionės draudimas.

Lengvatinės kelionės sąlygos ir pramogos lyg ir nepridera piligrimystei, tačiau tai jau pačių maldininkų sąžinės reikalas. Tik kodėl tuštinamos kišenės tiems, kurie į tokias keliones negali sau leisti išvykti? Juk dar net nepatvirtinus 2013 m. Šilalės rajono biudžeto oficialiai buvo paskelbta, kad vien biudžetinių įstaigų darbuotojų atlyginimams dėl padidinto minimalaus mėnesinio darbo užmokesčio šiemet pritrūks 1,3 mln. Lt.

Savo maldininkus, sekdama Šilalės rajono mero pavyzdžiu, pamalonino ir Tauragės bei Pagėgių savivaldybės, todėl jų piligrimai už kelionę į Romą mokės irgi maždaug po 1 tūkst. Lt.
Atidžiau paieškojus tokio Tauragės apskrities savivaldybių vieningumo paaiškėjo, kad už visų keturių savivaldybių tarybas dotuoti maldininkų kelionę į Romą dar gruodžio mėnesį nutarė Tauragės regiono plėtros taryba Šilalės r. merui J. Gudauskui pasiūlius.

Vienintelės Jurbarko r. savivaldybės vadovai suabejojo, ar Tauragės regiono plėtros tarybos priimtas protokolinis sprendimas pratuštinti ir taip nepilną rajono biudžetą vargu ar galėtų būti rimtu pagrindu skirti lėšų kelionei. Juk savivaldybės biudžeto lėšas gali skirstyti tik taryba, o gruodžio 28 d., kai Tauragės regiono plėtros taryboje posėdžiavo keturių rajonų merai, dar nebuvo parengti net rajonų biudžetų projektai.

„Mes to protokolo negavome, todėl negalėjome pateikti savivaldybės tarybos nariams ir neturėjome pagrindo prašyti jų skirti pinigų kelionei“, - tikino Jurbarko r. meras R. Juška. Gal dėl to, kad savivaldybė prie kelionės neprisideda nė litu, į Romą vyksta ne pusšimtis, o tik 14 jurbarkiečių ir kiekvienas jų už kelionę moka po 1500 Lt.

Piligriminei kelionei pinigų neskyrė ne tik Jurbarko savivaldybė. Klaipėdos, Akmenės, Skuodo savivaldybių atstovai į kelionę taip pat vyksta už savo pinigus - dešimties dienų pasivaikščiojimas po Romą ir maldos už Žemaitiją jiems kainuos 1700–2000 Lt.

Gaila, kad melstis važiuojantys šilališkiai, pagėgiškiai ir tauragiškiai pamiršo, jog krikščionybėje piligrimystė vertinama kaip savanoriškas pasiaukojimo aktas. Ir jau greičiausia visai neverta tikėtis, kad prabangiuose viešbučiuose miegantys ir pramogaujantys keliauninkai, perėję simbolinį išsilaisvinimo ir apsivalymo kelią, galėtų persikelti iš žemiško pasaulio į šventybės karalystę.