Jau kurį laiką TS-LKD profilyje socialiniame tinkle „Facebook“ sklinda piešinėlių serija, pavadinta „Geros žinios iš Lietuvos“. Šios geros žinios pristatomos tikrai įdomia forma.

Idėjų netrūksta

Pavyzdžiui, žemės ūkio modernizavimo srityje TS-LKD giriasi projektu kaimotinklas.lt, kuris „jungia kaimo plėtroje dalyvaujančias organizacijas ir institucijas“. Šį virtualų ryšį simbolizuoja ūkininkas ir arklys. Plūgą jie padėję nuošaly, o abu darbuojasi kompiuteriais: žemdirbys – su „HP“, o arklys – su „Apple“.

Konservatoriai taip pat primena, kad skatino ūkininkams naudingus mokslinius tyrimus. Šį pasiekimą iliustruoja Kolorado vabalus į mėgintuvėlį renkantis mokslininkas. O „kokybišką gyvenimą kaime“ simbolizuoja televizorių žiūrinti karvė.

Karininkas ar Kalėdų eglutė?

Žinoma, TS-LKD primena ir savo pasiekimus energetinio saugumo srityje – pavyzdžiui, Lietuvoje įsteigtas Energetinio saugumo centras, sulaukęs stipraus NATO palaikymo. Tai iliustruoja du vienas kitam rankas spaudžiantys karininkai. Lietuvos karininko uniformą, turbūt personifikuojant energetiką, vietoj ordinų puošia mirgsinti girlianda.

Nepamiršta ir kultūra, nors Andriaus Kubiliaus Vyriausybėje šios srities TS-LKD nekuruoja. Štai „atnaujintą požiūrį į literatūrą“ simbolizuoja Maironis. Su knyga, džinsais ir sportbačiais.

A.Katauskas: kas yra rinkėjas – ūkininkas ar jo karvė?

Ryšių su visuomene agentūros „Nova Media“ vadovas Arijus Katauskas DELFI teigė, jog agitacijos perkėlimas į savotiškus komiksus – sveikintina inovacija rinkiminėse technologijose. Tačiau pats agitacijos pateikimo būdas, jo nuomone, yra ydingas.

„Užsienyje, tarkim, JAV, tai yra įprastas dalykas – iš kandidatų į prezidentus padaromi „supermenai“ ir pan. Čia panašus dalykas. Sveikintina, kad ieškoma naujų išraiškos būdų. Ar pasisekė surasti gerą išraiškos būdą – kitas klausimas. Karvė, sėdinti ant sofos ir žiūrinti teliką kaime. Jie už kokybišką gyvenimą kaime, taip sakant. Mes turbūt taip įsivaizduojame kokybišką gyvenimą kaime“, - ironizavo A. Katauskas.

Anot jo, vietomis TS-LKD perlenkė lazdą, o iliustracijos daliai rinkėjų gali netgi sukelti atmetimo reakciją.

„Kas yra rinkėjas – ūkininkas ar jo karvė?“ - retoriškai klausė „Nova Media“ vadovas.

Pasak jo, jeigu konservatoriai šiuos piešinėlius kuria kaip virusinę reklamą, kurią internautai vien dėl juoko siuntinės vienas kitam, tai galbūt ir neblogas sprendimas. Tačiau didelių politinių dividendų, pašnekovo nuomone, tai nesukraus.

„Partija, kuri save laiko viena iš seniausių, mano nuomone, pasirinko pernelyg netikėtą lietuviams kryptį. Mes nesame pripratę prie komiksų. Mums komiksas yra vaikiška knygelė, o ne kultūros dalis, kaip Amerikoje. Ar tai pridės pliusų pačiai partijai, turint omeny, kad tai orientuota į jaunimą, nes tai orientuota į socialinius tinklus? Mano nuomone, jie tai gali priimti perdėm dviprasmiškai“, - tęsė A. Katauskas.

Be to, ryšių su visuomene agentūros vadovui užkliuvo ir tai, kad konservatoriai kaip savo nuopelnus šioje agitacijoje vietomis pristato ir tai, kas yra ne jų kompetencijoje ar apskritai nepriklauso nuo politikų. Be to, dalyje agitacijos padėtis Lietuvoje esą piešiama tokia graži, kad suima juokas.

„Aš manau, kad čia ryškiai yra nepataikyta. Jeigu tai skirta žinomumo didinimui, kad visi apie tave kalbėtų, ir nesvarbu, ką kalba, tada viskas gerai. Padaryti „virusai“, išsiuntinėjam ir pan. Bet protaujančiam žmogui gali pritrūkti argumentuočių, įdomesnių išraiškos formų. Dabar pats esu kaime, atostogauju. Man karvė ant sofos niekaip nesiasocijuoja su kokybišku gyvenimu kaime“, - dar sykį pieštinį karvės rojų prisiminė A. Katauskas.

Pašnekovas vylėsi, kad konservatoriai rinkiminei agitacijai yra numatę „agresyvesnių ir solidesnių“ veiksmų.

R.Alekna: į agitaciją žvelgiame kūrybiškai

TS-LKD Rinkimų štabo vadovas Raimundas Alekna DELFI teigė, jog konservatoriai rinkiminei agitacija stengiasi pritaikyti nestandartinį požiūrį.

„Meninės išraiškos visuomet kinta. Hamleto irgi nevaidina taip, kaip vaidindavo prieš keletą šimtų metų. Mes samdome kūrybininkus, kurie paprastai yra jauni žmonės, jie turi savo požiūrį. Ir galbūt ne visuomet vyresnės kartos asmenims tai patinka. Bet jie pakankamai drąsius sprendimus priima“, - kalbėjo R. Alekna.

Pasak jo, konservatoriai gali nustebinti ir kitais originaliais savireklamos sprendimais.

„Dabar tai yra procese. Bet mes visais laikais, kiek aš primenu, buvome bent pusžingsniu priekyje prieš kitas politines jėgas. Nors kai kam tai galbūt keistai atrodo – konservatoriai turėtų būti konservatyvūs. Bet, skirtingai nuo kitų partijų, kurioms tas novatoriškumas galbūt turėtų būti labiau, pagal ideologiją būdingas, mes būdavome pakankamai inovatyvūs. Manau, ir ateityje bus visko, kas rinkimuose panaudojama pirmą kartą. Ypatingai, kai tai susiję su internetu, su informacinėmis technologijomis“, - žadėjo konservatorių Rinkimų štabo vadovas.