Apie galimybę pervesti 1 proc. GPM su raginimais tą padaryti skelbiama daugelio aktyvią veiklą vykdančių politinių partijų interneto svetainėse, o valdančioji Tėvynės sąjunga-Lietuvos krikščionys demokratai reklamuojasi ne tik žiniasklaidoje, bet kampanijai sukūrė ir atskirą interneto svetainę.

Partijos rinkimų štabo vadovas Raimundas Alekna sako, jog taip konservatoriai siekia aktyvesnio ir sąmoningesnio žmonių dalyvavimo šalies politiniame gyvenime.

"Mūsų tikslas yra, kad žmonės būtų labiau pilietiški, kad patys aktyviau dalyvautų ir būtų sąmoningi, ir turėdami galimybę tą 1 proc. pervesti jie tuo pačiu turi galimybę pasvarstyti, kuriai partijai skirti, ką ši partija gali padaryti Lietuvai ir jam pačiam. Taip mes siekiam traukti kuo platesnį žmonių ratą į valstybės valdymą", - apie reklaminę kampaniją BNS sakė R.Alekna.

Jis taip pat pažymėjo, jog toks paramos būdas - maksimaliai skaidrus, nes verslas, anksčiau rėmęs partijas, galbūt turėdavo ir tam tikrų siekių įtakoti sprendimus.

"Svarbu, kad ši parama - skaidri, nes verslas šiaip sau pinigų neleidžia, ir remdamas partijas galbūt kartais tikėdavosi pokyčių ir ne tik dėl bendrų dalykų", - sakė R.Alekna.

Klausiamas, ar prognozuoja, jog reklaminei kampanijai išleistos lėšos atsipirks, ir kiek jai skirta lėšų, jis kartojo, jog svarbiausia - žmonių pilietiškumas ir dalyvavimas, o išlaidos reklamai bus deklaruotos įprasta tvarka, partijoms teikiant deklaracijas.

"Partija išlaidas, ir reklamai, planuoja taip, kad jai pinigų užtektų visiems metams, taip ir šiai reklamai bus skirta tiek, kad lėšos racionaliai būtų paskirstytos", - sakė štabo vadovas.

Valdančiojo Liberalų sąjūdžio rinkimų štabo vadovas Raimondas Imbrasas sako, jog tokia paramos forma yra ir galimybė pasitikrinti, kokią paramą partija turi tarp žmonių.

"Yra sumažintos galimybės partijoms gauti finansavimą aukomis, numatytos lėšos tik iš biudžeto, ir kadangi yra suteikta galimybė skirti 1 proc. GPM, kaip ir visais atvejais, kai buvo leidžiamas juridinių asmenų finansavimas, mes ta kryptimi kažką dirbome, ėjome, prašėme verslininkų paramos, taip ir dabar, nenutraukiame tokios politikos, yra tam tikra strategija, ir ta galimybe gauti 1 proc. siekiame pasinaudoti. Be to, tai parodys mums, kokią gyventojų paramą Liberalų sąjūdis išties turi", - BNS sakė štabo vadovas.

"Apie konkrečius skaičius išlaidoms nenorėčiau kalbėti, nes jų ir nežinau, kampanija dar nesibaigusi, tačiau tai tikrai minimalios lėšos. O kiek gausime, irgi bus matyt, gal gausime labai daug, pamatysime", - klausiamas apie kampanijos kaštus sakė R.Imbrasas.

Didžiausia opozicinė Lietuvos socialdemokratų partija atskiros reklamos kampanijos nevykdo, tačiau galimybė ir raginimas pervesti 1 proc. GPM skelbiamas partijos interneto svetainėje.

Partijos rinkimų štabo vadovas Juozas Olekas sako, jog paramos galimybė pristatoma susitikimuose su žmonėmis, o reklamos kampanijas sako esant tiesiog pinigų švaistymu.

"Mes bendraujame su rinkėjais ir paprašome, ir tikrai nemažai žmonių yra užpildę paramos lapus, aišku, kiek gausime lėšų, sužinosime tik rudenį, bet kiek gauname informaciją iš skyrių, ir partijos aktyvistų, tikrai žmonės labai noriai skiria paramą ir mes jiems labai dėkingi", - BNS sakė J.Olekas.

Jis taip pat kritikavo konservatorių kampaniją, teigdamas, jog ragindami skirti 2 proc. GPM mokykloms ir tuo pačiu 1 proc. sau, jie elgiasi veidmainiškai.

"Mes nenorime apgaudinėti žmonių kaip konservatoriai, kurie ragina skirti 2 proc. mokykloms, kurias patys nustekeno, kai juo labiau mokyklų išlaikymu turi rūpintis valstybė, ir tuo prisidengę dar tuo pačiu bandio apgauti, kad skiriant paramą mokykloms kartu reikia ir 1 proc. paremti TS-LKD partiją. Be to, kiekviena reklaminė kampanija kainuoja pinigus, tai čia jie tiesiog išmesti į balą", - kritiką politiniams oponentams žėrė J.Olekas.

Konservatorių rinkimų štabo vadovas R.Alekna atsakydamas į kritiką sako, jog jų vykdomos reklamos kampanijos tikslas - pilietiškumo ugdymas, o ne siekis pasipinigauti. "Čia yra pilietiškumo ugdymas, visų Lietuvos žmonių skatinimas dalyvauti politikoje ir dalyvauti labai sąmoningai. Žmogus skirdamas 1 proc. pajamų mokesčio psichologiškai įsitraukia į procesus, ir tai yra naudinga Lietuvai, ir jei mes siekiame gyventi kaip Skandinavijoje, tai ten žmonių pilietiškumas yra labai didelis", - sakė R.Alekna.

Lietuvos gyventojai nuo šių metų sausio gali paremti partijas ir pervesdami joms 1 proc. pajamų mokesčio dalį. Taip pat, kaip ir anksčiau, dar 2 proc. pajamų mokesčio dalį galima pervesti nevyriausybinėms organizacijoms, taip pat ir biudžetinėms įstaigoms.

Gyventojai, nusprendę paremti politinę partiją, Valstybinei mokesčių inspekcijai turi pateikti atitinkamą prašymą, o norint, kad partijos gautų dalį jau nuo 2011 metais sumokėtų mokesčių - tą padaryti iki gegužės 2 dienos. Vieno procento dydžio pajamų mokesčio dalį gyventojas gali skirti tiek vienai partijai, tiek kelioms, pvz., po 0,5 proc. - dviem partijoms.

Gyventojų skiriama parama pervedama, jeigu Juridinių asmenų registre įregistruota politinė partija atitinka įstatymų reikalavimus dėl politinės partijos narių skaičiaus ir jai nėra pradėta pertvarkymo arba likvidavimo procedūra.

Finansų ministrė Ingrida Šimonytė yra sakiusi, jog maksimali suma, kurią galėtų gauti partijos iš 1 proc. GPM siektų 30 mln. litų, tačiau, kaip rodo 2 proc. paramos skyrimo statistika, paprastai galimybe skirti dalį sumokėto GPM pasinaudoja toli gražu ne visi tą daryti galintys mokesčių mokėtojai.

Gyventojų skirtas 1 proc. GPM pagal įstatymus partijoms turėtų būtų pervestas iki lapkričio 15 dienos.