Ne šiaip kažkoks, o patarėjas

"Klaipėda" užfiksavo, kaip aplinkosaugininkams priklausantį katerį vairavo Neringos savivaldybės tarybos narys A.Burkšas, o švartavimosi lynus tampė jo bičiulis – Seimo narys, Tautos prisikėlimo partijos vedlys A.Valinskas.

Paaiškėjo, kad seni bičiuliai iš Neringos į Šilutę ir atgal vyko Aplinkos apsaugos agentūros Jūrinių tyrimų departamentui priklausančiu kateriu "Marinis‘.

Be A.Burkšo žmonos Valentinos, daugiau kateryje jokių žmonių nebuvo matyti.

Tad pradėjus domėtis, kodėl prie vairo šio šimtus tūkstančių kainavusio katerio kaip savo sėdi tikrai ne Aplinkos apsaugos agentūroje dirbantis A.Burkšas, paaiškėjo, kad šiam politikui – jūra iki kelių.

"Aš ne šiaip kažkoks ten, o esu ministro pirmininko Andriaus Kubiliaus patarėjas. Jo sveikinimą ir vežiau Šilutės miestui", – savo rangu didžiavosi A.Burkšas.

Kapitoną slėpė kajutėje?

Pasiteiravus, gal A.Burkšas neseniai įdarbintas Jūrinių tyrimų departamente, jei ne, tai kas davė leidimą politikui naudotis valstybiniu kateriu, departamento vadovas Algirdas Stankevičius tik apgailestavo dėl šios situacijos.

"Aš prieš porą dienų sužinojau. Man žmonės pranešė, kad tai buvo viešai aprašyta", – dūsavo departamento vadovas.

Pažadėjęs išsiaiškinti valstybinio katerio naudojimo aplinkybes, vakar departamento vadovas jau dėstė naują įvykių versiją.

"Man buvo paaiškinta, kad kartu su jais plaukė ir laivo kapitonas Gintautas Markevičius. Kodėl jo nesimatė? Jis sakė sėdėjęs kajutėje. Ne, triumo mes neturime, tik kajutę", – mažai įtikinamą versiją dėliojo valdininkas.

Žurnalistams vakar buvo teigiama, jog Aplinkos apsaugos agentūros laivavedys krante nepasirodė net ir prisišvartavus laivui todėl, kad jis esą tvarkė laivo įrangą.

Kur buvo kapitonas?

Neringiškis A.Burkšas, paklaustas apie kelionę per marias, aiškino, kad jis laivavedžio pažymėjimą turi ir katerį vairuoti gali pats. Bet pasak jo, kajutėje buvo ir katerio kapitonas.

"Nesimatė? Na tai ką dabar? Mes buvome, kur buvome. Jūs mus matėte įplaukiančius į uostą. Ir viskas, – atkirto A.Burkšas. – Aš netaupau, turiu pinigų už kelionę į Šilutę susimokėti. Tiek metų už savus važinėjuosi į darbą Klaipėdoje. Ir išvis tuoj laisvas žmogus būsiu".

Jūrinių tyrimų departamento vadovas A.Stankevičius tikino, kad šios istorijos atomazga turėtų paaiškėti kitą savaitę. Tačiau kam teks atsakomybė už tai, kad aplinkosaugos kateriu važinėjosi įtakingi bičiuliai, kol kas nėra aišku.

Kateris "Marinis" 100 kilometrų sunaudoja 20 litrų dyzelino.

"Pirmyn ir atgal jie plaukiojo gal 2,5 val. Manau, turėjo sudeginti apie 40–50 litrų kuro", – skaičiavo A.Stankevičius.

Kaltina užėmus vietą

Dar viena su A.Burkšu susijusi istorija papiktino Nidoje dirbantį vokietį verslininką.

Poilsiautojams vandens taksi paslaugas savo kateriu teikiantis Klausas Leunigas Nidos uoste išvydo, kad jo laivo vieta užimta.

"Nuo 2007 metų su greitaeigiu kateriu teikiame taksi paslaugas ir turime nuolatinę vietą Nidos keleiviniame uoste. Tačiau po penkerių metų ją praradome po konflikto su A.Burkšu", – aiškino laivo kapitonas.

Pernai vasarą kateriu atplukdęs keleivius į Nidą, K.Leunigas savo laivo vietoje išvydo A.Burkšą su jachta "Nida".

"Mūsų vietoje be išankstinio pranešimo stovėjo jachta "Nida". Paprašėme A.Burkšo, kad laivas būtų patrauktas, tačiau jis atrėžė, jog palauktume arba švartuotumės kitur", – aiškino K.Leunigas.

"Aš pareikalavau skubiai pasitraukti. O tai A.Burkšui nepatiko. Kaip jam, įmonės "Neringos komunalininkas", kuri prižiūri Nidos uostą, akcininkui, gali įsakinėti kažkoks verslininkas?" – aiškino K.Leunigas.

Pasak vokiečio, tada jam buvo pagrasinta, kad kitais metais vandens taksi šios vietos uoste neturės.

"Šiemet atplaukę į Nidos uostą, mūsų vietoje išvydome kurėną "Oma". Kito kurėno kapitonas nurodė, kad tai A.Valinskui priklausantis laivas. Dabar mums aišku, kaip greit sprendžiami reikalai, kai esi aukščiau už kitą. Kaip toj pasakoj – "Lydekai paliepus, man panorėjus", – dienraščiui teigė K.Leunigas.

Vyras piktinosi, kad valdžios žmonės turi ne kenkti, bet spręsti problemas ir ieškoti kompromiso, o ne vien naudotis savo valdžia ir pramogauti.

Vos nedavė į dūdą

"Kodėl kaip karaliukas? Vienas žurnalas mane imperatoriumi išvadino", – juokėsi politikas ir dienraščiui pasakojo kitokią šių įvykių versiją.

A.Burkšas aiškino, kad konfliktas su vokiečių verslininku iš tiesų buvo.

"Prieš regatą aš matavau savo jachtą, tam buvo specialiai užsakytas specialistas. Šioje vietoje patogu greitai atlikti matavimus. Paprašiau žmogaus luktelėti, tačiau jis, matyt, savaip viską suprato", – aiškino A.Burkšas.

A.Burkšo teigimu, po perspėjimo vokietis įsirėmė savo katerio nosimi į jo jachtos bortą ir ėmė spausti akceleratorių.

"Tai tikrų tikriausias chuliganas. Niekas taip nesielgia ant vandens. Man sulankstė jachtos bortelį. Šiaip vyrai už tokius dalykus duoda į dūdą. Kiti man patarė skambinti policijai. Aš jam pasakiau, kad kitais metais jis čia nestovės. Pats nuėjau ir išsinuomojau šią vietą. To niekas nedraudžia", – aiškino politikas.

K.Leunigas įsitikinęs, kad dėl vietos politiko ambicijų patiria finansinių nuostolių.

"Nesvarbu, koks konfliktas buvo, svarbu, kad vietos politikas neturi taip elgtis, jis negali griebtis keršto. Tai tas pats, kaip nustumti prekybininką į pamiškę. Mes prarandame savo klientus", – tikino K.Leunigas.

A.Burkšas aiškino, kad šioje vietoje stovėjęs laivas "Oma" nepriklauso bičiuliui A.Valinskui. Redakcijos duomenimis, iš tiesų kurėnas oficialiai registruotas vieno jonaviškio vardu.