Juo pasirašyti istorinės Lietuvai sutarties buvo atskraidinta šalies delegacija.

Mažą Prezidento vėliavėlę prie pilotų kabinos galėjo įžiūrėti tik pažįstantys jos spalvas lietuviai. „Aurela" - tai Prezidento Rolando Pakso mėgstama bendrovė. Išjos buvo išsinuomotas lėktuvas ir šį kartą.

Manau, pinigų tokiam reikalui tikrai atsiras", - matyt, ir pats supratęs, kad tarp kitų valstybių lainerių Lietuvos lėktuvas atrodė skurdžiai, pakeliui į Vilnių kalbėjo premjeras Algirdas Brazauskas.

Politiko manymu, valstybės vadovai turi turėti lėktuvą, kuriuo galėtų skraidyti į svarbius rengimus užsienyje.

Svarstydamas, kokį orlaivį būtų geriausia pirkti, premjeras prisiminė, kad prieš nepriklausomybės atkūrimą sovietinės Lietuvos vadovai turėjo specialiai įrengtą rusišką Jak-40. „Šitokiu lėktuvu 1990 metais į Maskvą man yra tekę skristi net aštuoniolika kartų. Tačiau vėliau Jak-40 atiteko Kauno aviakompanijai „Lietuva", -prisiminė A.Brazauskas.

R.Paksas nori vakarietiško lėktuvo

Bet Prezidentas, patyręs lakūnas R.Paksas prieštaravo: „Jak-40 labai neekonomiškas ir tolimiems skrydžiams netinkamas". Šalies vadovo įsitikinimu, reikėtų dairytis kokio nors vakarietiško lainerio.

Tačiau, būdamas premjeras ir tapęs šalies vadovu, R.Paksas dažniausiai naudodavosi aviakompanijos „Aurela", o ne „Lietuvos avialinijų" paslaugomis. „Žinoma, negerai, kad neturime savo gero lėktuvo. Kur tai matyta - skrydžiui j Afganistaną turėjome nuomotis lėktuvą iš Latvijos", - aiškino R.Paksas.

Užsieniečiai atskrenda oriai

Vilniaus oro uosto generalinis direktorius Mindaugas Ivanauskas ne kartą yra pastebėjęs, kad mūsų šalies vadovai išskrenda į jvarbius vizitus nesolidžiai: „Skrydis į Atėnus irgi atrodė nekaip --lėktuvas buvo be valstybinės atributikos".

Lėktuvą valstybinėms delegacijoms skraidinti Lietuva turėjo ne tik sovietmečiu.

Kai 1993 metais šalies Prezidentu buvo A.Brazauskas, jo bičiulio ir rėmėjo skandalingai pagarsėjusio Simo Velonskio iš JAV padedami tuometinis susisiekimo ministras Jonas Biržiškis ir „Lietuvos avialinijų" direktorius Stasys Dailydka už 10 mln. litų buvo nupirkę 21 metų senumo reaktyvinį lėktuvą „Jetstar-731". Tuo metu jo kaina buvo ne didesnė nei 6 mln. litų.

Po 7 metų kaip per mažą ir netinkamą reprezentacinėms kelionėms šį lėktuvą „Lietuvos avialinijos" pardavė pusvelčiui.