Kaip rašoma pranešime spaudai, norint įsitikinti gyvūnų viešbučio legalumu, tereikia viešbučio atstovų paprašyti pateikti veiklos numerį.

Itin aukštus standartus atitinkantys viešbučiai priklauso prieš pusantrų metų įkurtai „Gyvūnų viešbučių asociacijai“. Tiesa, asociacija kol kas vienija tik šešis narius, nors gyvūnų viešbučių skaičius Lietuvoje jau senokai perkopęs dviženklį.

Pasak „Gyvūnų viešbučių asociacijos“ prezidentės Dainos Jarmalavičienės, asociacijos nariais gali tapti ne visi: būtina ne tik turėti VMVT leidimą, bet ir užtikrinti kiekvieno augintinio fizinę bei emocinę būseną viešnagės metu. Vien atitinkamo dydžio ar įrengimo patalpų tikrai neužtenka – būtinos specifinės žinios, apmokytas personalas, siūlomų papildomų užsiėmimų gausa.
Kiekvienas asociacijos narys yra įsipareigojęs pateikti aiškias ir detalias sutartis, privalomas kiekvienam klientui. Jose išdėstomos pagrindinės atsakomybės bei pareigos.

Beje, atsakomybę dėl konkrečių situacijų neretai turi prisiimti ir patys šeimininkai. Tad kas už ką atsakingas iš tiesų?

Pareigų dalybos dar prieš paliekant augintinį

„Gyvūnų viešbučių asociacijos“ narė Natalija Čekenė tikina, kad dar prieš augintinio viešnagę šeimininkas turi pasirūpinti keliais svarbiais dalykais. Visų pirma, patikrinti gyvūno skiepų galiojimo laiką. Skiepai – kiekvieno šeimininko atsakomybė.

Daugelis viešbučių papildomai siūlo paskiepyti šunis ir nuo šunidžių kosulio (šis skiepas yra neprivalomas ir dažnai pamirštamas).

Taip pat privaloma pasirūpinti gyvūno apsauga nuo erkių ir kitų ektoparazitų, patikrinti vedžiojimui skirtų aksesuarų patikimumą, paruošti maistą visam apgyvendinimo laikotarpiui arba pateikti aiškias mitybos instrukcijas viešbučio personalui.

Vienas svarbiausių uždavinių – užpildyti viešbučio anketą ir kuo detaliau atsakyti į klausimus apie gyvūno poreikius, sveikatą bei charakterį.

Pasak N. Čekenės, nereikėtų pamiršti ir specialių gyvūno poreikių – vaistų vartojimo indikacijų, apgyvendinimo, vedžiojimo pageidavimų, įprasto dienos ritmo aprašymo. Visa tai turi būti aptarta ir žinoma dar prieš paliekant augintinį viešbutyje.

Komunikacija su šeimininkais – privaloma

Ilgametę patirtį kinologijoje turinti Audronė Babianskienė, kuri taip pat yra „Gyvūnų viešbučių asociacijos“ narė, pabrėžia, kad viešbučių atstovai turi nuolatos bendrauti su šeimininkais, ypač jei atsiranda nesklandumų.

„Viešbutis, pastebėjęs problemą, susijusią su augintiniu, turi iš anksto susisiekti su šeimininkais ir išspręsti šią problemą, o ne spręsti ją savo nuožiūra“, – įsitikinusi A. Babianskienė.

Būtent todėl, jeigu šeimininkas išvyksta be galimybės su juo susisiekti, reikia pasirūpinti atsakingu atstovu, kuris galės spręsti gyvūno sveikatos ir kitus netikėtus klausimus, kai privalomas šeimininko sprendimas.

Pagrindinė užduotis – vykdyti reikalavimus

„Visada griežtai laikomės nurodyto šeimininkų maitinimo būdo ir tvarkos, maitiname tik šeimininko nurodytu maistu“, – sako N. Čekenė.

Bet kokiu atveju, maisto atsargomis turi pasirūpinti patys šeimininkai, tačiau viešbutis atsakingas už tai, kad būtų laiku informuojami gyvūno savininkai, jei palikto maisto viešnagės metu pritrūks.
Svarbiausias principas, kad visi mitybos pakeitimai galimi tik su šeimininko leidimu. Tad svarbiausia viešbučio personalo užduotis yra kuo tiksliau vykdyti šeimininko reikalavimus.

Ką privalo suteikti kiekvienas viešbutis?

Anot N. Čekenės, viešbutis augintiniams privalo suteikti maksimaliai komfortiškas apgyvendinimo sąlygas. Jas sudaro atskira individuali erdvė poilsiui, komfortiškas pasivaikščiojimų lauke grafikas, dienos režimas, bent minimaliai atitinkantis naminį, higienos palaikymas viso apgyvendinimo metu.
Svarbiausia viešbučiui užtikrinti visas sąlygas, kad gyvūnas sugrįžtų pas šeimininką sveikas ir laimingas. Būtent todėl apgyvendinimo įstaigos turėtų prisiimti pilną atsakomybę dėl apkandžioto augintinio.

Viešbučio vadovas ir personalas turi užtikrinti nenutrūkstamą kontrolę šunų žaidimų, bendravimo metu, nei sekundei nepalikti gyvūnų be priežiūros, leisti žaidimus tik turint šeimininkų raštišką ar žodinį leidimą.

„Naminių gyvūnų viešbutis privalo rūpintis ir klientų patogumu. Be ilgalaikio apgyvendinimo, laikinos dienos priežiūros bei gyvūnų priežiūros kliento namuose, atsiranda daugiau būtinųjų paslaugų, kurios kelia viešbučio reitingą bei paslaugų kokybę. Tai, visų pirma, grožio paslaugos gyvūnams, nes dekoratyvinių veislių atstovams reguliarios SPA procedūros (maudymas, kirpimas, šukavimas) tiesiog yra būtinos. Taip pat didelę paklausą turi ir gyvūnų taksi paslaugos“, – sako N. Čekenė.

Paskutiniu metu papildomos paslaugos tampa ne išskirtinumu, o būtinybe, todėl šeimininkai, rinkdamiesi įmonę, turėtų atkreipti dėmesį ir į kitas siūlomas paslaugas.

Dabar galiojančiuose oficialiuose reikalavimuose nėra įvardijamos konkrečios atsakomybės, daugiau dėmesio skiriama plotui ir kasdienei priežiūrai.

Jei pateikiama klaidinga informacija

„Labai dažnai šeimininkai arba sąmoningai nutyli apie gyvūnų sveikatos problemas, pamiršta, arba jiems atrodo, kad kai kurios detalės, susijusios su augintiniu, nėra reikšmingos, dėl to neteikia informacijos, – pasakoja N. Čekenė. – Net ir po išankstinio anketos užpildymo, prieš priimant į viešbutį pirminės gyvūno apžiūros metu pakartotinai užduodame klausimus apie jo sveikatą, psichologinę būseną. Labai dažnai šio pokalbio metu gauname daug naudingos informacijos.“

Kiekviename viešbutyje galioja savitos taisyklės dėl išskirtinių atvejų, pavyzdžiui, virusinių ligų, kalės rujos ir panašiai. Todėl, prieš paliekant augintinį, būtina išsiaiškinti, kaip viešbučio personalas elgiasi nenumatytais atvejais.

„Kiekvieną kartą turime įvertinti situaciją iš tos pozicijos, ar naujo viešbučio gyventojo sveikata, emocinė bei psichologinė būklė nepakenks kitiems klientams – jų sveikatai, ramybei ir komfortui“, – sako N. Čekenė.

Žinoma, dažnai norisi „pagražinti“ augintinio dosjė, tačiau šios žinos būna pagrindinis informacijos šaltinis, kuriuo vadovaujasi gyvūnų prižiūrėtojai, tad meluoti ar slėpti faktus gali būti labai žalinga.