Lietuvoje draugiškų gyvūnams įmonių ypatingai gausu komunikacijos bei reklamos paslaugų srityje. Kokią įtaką gyvūnai daro šių įmonių įvaizdžiui, vidiniam mikro klimatui bei darbuotojų pasitenkinimui?

Reklamos agentūros “All Caps” direktorius Nerijus Vertelka mano, kad gyvūnų buvimas darbe turi dvi medalio puses. “Gyvūno darbą sunku pamatuoti. Iš vienos pusės, kai atsivedi augintinį, turi juo rūpintis. Vadinasi, tavo dėmesys negali būti sukoncentruotas ties projektu, kurį darai. Taigi iš vienos pusės lyg ir blaško. Tačiau jeigu esi atsakingas, gebėsi pasirūpinti ir augintiniu, ir savo darbą atlikti. Viskas priklauso nuo paties žmogaus, koks jis yra, kokios jo vertybės. Aš manau, kad reklamos agentūros yra linkusios laužyti taisykles biuruose. Juk čia neretai ir interjeras, ir bendravimas, ir darbo metodai skiriasi nuo tradicinių įmonių. Tai tarsi ženklas, kad sugebėdamas laužyti standartus kasdieniniuose dalykuose, sugebėsi tai padaryti ir savo kuriamuose projektuose.”


Nuotraukos autorius - Eugenijus Mironovičius

Pirmojo gyvūno atsivedimas į reklamos agentūra buvo džiugus įvykis, bet, kaip ir prie visų pokyčių, darbuotojams reikėjo priprasti.

“Kuomet į ofisą atkeliavo pirmasis augintinis, vieni tai priėmė pozityviau, kiti – atsargiau, bet galiausiai gyvūnai mums prigijo. Tiesą pasakius, nemanau, kad kažkas galvoja tokia eiga: atsivesime gyvūnus, jie mums suteiks džiaugsmo, mes geriau dirbsime. Viskas išeina natūraliai ir organiškai. Kaip dažnai Nika ir Pipa apsilanko biure, priklauso nuo kolegės, tačiau jeigu ji ilgiau jų neatsiveda, mes jų pasiilgstam ir pasigendam. Mūsų šunys geri, išauklėti, sveikinasi, turėtų kepurę, tai tikrai ją nukeltų. Apsilankę klientai taip pat labai pozityviai vertina Pipą ir Niką. Augintiniai padeda pralaužti ledus, atsipalaiduoti” – šypsodamasis pasakoja N. Vertelka.


Nuotraukos autorius - Eugenijus Mironovičius

Komunikacijos agentūros “PR House” vadovė Liubovė Zaiceva pastebi, kad visuomenėje vis labiau populiarėja darbo ir asmeninio gyvenimo balanso tema, tad tai turi įtakos ir darbo aplinkos vertinimui.

“Maja mano gyvenime atsirado tuomet, kai dar dirbau viešajame sektoriuje – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijoje. Todėl natūralu, kad vestis Majos į darbą neplanavau. Kažin, ar ministrui būtų patikusi mintis, jog už kelių metrų nuo kabineto lakstys mažas pūkuotas šuniukas, bet vis dėlto kelis kartus apsilankyti ministerijoje Majai teko. Pirmą kartą, kai mano namuose vyko statybos darbai. Buvo penktadienis, laisvesnė diena darbų sraute, o Maja – mažas, ramus šuo, kuris neturėtų trukdyti. Tačiau tai nebuvo suderinta su vadovais ir šiek tiek nerimavau, kokia bus reakcija.


Nuotraukos autorius - Eugenijus Mironovičius

Kol dirbau, Maja sėdėjo ant kelių. Tą dieną į kabinetą įėjęs viceministras ne sukritikavo idėją, bet labai susidraugavo su Maja ir vėliau vis klausdavo, kada ji vėl ateis į svečius. Manau, viskas gyvenime turi būti protingumo ribose – jei šuniukas mažas ir darbovietėje svečiuojasi kartą per mėnesį ir niekam netrukdo, - tai visai miela ir darbe tik priverčia visus nusišypsoti.

Tikiu, kad dabar gyvename labai netradicinių sprendimų laike. Galbūt tai, kas anksčiau buvo vertinama kaip išsišokimas, šiandien jau gali būti išskirtinumas ir galimybė. Taip pat šiuo metu vis daugiau kalbama apie šeimos ir darbo derinimą bei tai, kad augintiniai yra mūsų šeimos nariai, todėl gyvūnai darbe yra sveikintina iniciatyva. Manau, kad kasdieniniai darbai mus priverčia labai skubėti, nespėjame vieni kitais pasidomėti. Todėl “Gyvūnų diena” padėtų geriau pažinti savo kolegas ir būtų įdomus būdas stiprinti komandą.”


Nuotraukos autorius - Eugenijus Mironovičius

L. Zaiceva mano, kad įmonių draugiškumas ir atvirumas gyvūnams sukuria pridėtinę vertę, bet svarbu įvertinti kokia draugiškumo forma įmonei palankiausia.

“Visuomet palankiau vertinčiau kolegas ar partnerius, kurie draugiški gyvūnams. Bet kokia tai turėtų būti forma – reikia svarstyti. Nežinau, ar būtų gerai, jei visi darbuotojai atsivestų po augintinį. Kita vertus, atvirumas geriausiems žmogaus draugams neabejotinai gerina visos įmonės įvaizdį. Beje, visai neseniai skelbėme žmonių atranką ir sulaukėme apie kelis šimtus CV. Iš jų vieni kandidatai turėjo daugiau profesinės kompetencijos, kiti pasižymėjo asmenybės išskirtinumu. Galbūt veiklos, susijusios su gyvūnais, taip pat gali tapti tuo išskirtiniu bruožu, kuris gali patraukti darbdavio dėmesį. Juk šiais laikais darbdaviai žvalgosi į asmenybes.”

Šis straipsnis yra kompanijos „Purina“ inicijuoto socialinio projekto „Gyvūnai darbe“ dalis. Projekto tikslas – paskatinti įmones tapti draugiškomis gyvūnams bei suteikti galimybę darbuotojams dirbti kartu su savo augintiniais. Gyvūnai esantys darbo aplinkoje įkvepia, padeda atsipalaiduoti ir lengviau pernešti stresą.

Skirkite minutę laiko ir atsakykite į kelis mūsų paruoštus klausimus, o trijų laimingųjų augintinius „Purina“ nustebins maloniomis dovanomis!