Šio kūrėjo spektaklis „Gulbių ežeras“ yra įvertintas prestižiniu JAV šokio apdovanojimu Bessie, o „ Žvilgsnis į Rusijos kapą iš Vokietijos pusės“- Prancūzijos šiuolaikinio šokio konkurso Bagnolet Grand Prix.

Saša Pepeliajevas menininkas, mėgstantis užsiimti savo kūriniu nuo apvaisinimo iki marškinėlių. Ir šįsyk į festivalį atvežamoje vizualinio teatro kūrinyje „Durys“, skirtame 7 šokėjams ir 8 durims, jis sukūrė idėją, scenografiją, choreografiją ir pats yra vienas tų septynių šokėjų.

Tarp jų taip pat ir Tatjana Gordejeva – buvusi Kremliaus baleto šokėja, kelių tarptautinių – baleto ir šiuolaikinio šokio – konkursų laureatė.

Spektaklis „Durys“ sukurtas remiantis Daniilo Charmso tekstų fragmentais bei vaizdiniais ir yra skirtas šio absurdo meistro 100-sioms metinėms.

Iš daugybės būdų manipuliuoti žmogų supančia erdve, kūrėjai pasirinko du – Šokį ir Duris, suradę tarp šių objektų daug paralelių. Jie teigia, kad šokio meno pagrindas – erdvės ir žmogaus kūno santykis, ir visiška netiesa, kad šokis yra vien ritmingas raitymasis ir tūpčiojimas.

Mes visi gerbiame tuos, kurie sugeba erdvę aplink asmenis ar jų grupes nagingai padalyti, atskeldami proporcingus gabalus. Ne tik gerbiame, bet su pasitenkinimu grožimės tvarkoma aplinka, o tuos talentingus erdvės tvarkdarius vadiname Šokėjais.

Durų meną įprasmina kasdienis jų naudojimas. Gal ir nesusimąstome, betgi kokios iš tiesų reikšmingos yra durys – ir materialiąja, ir dvasine prasme. Nuo pat įžengimo į pasaulį jos mus lydi kaip įėjimo/išėjimo virsmų instrumentas. Mūsų augimas pažymimas durų staktoje, supykę trenkiame durimis, atskirdami savo teritoriją, norime įsigyti vagims neįveikiamas duris, jaunuolis trypčioja už mylimosios durų su gėlėmis, o ji dar gali spėti pasidažyti lūpas, prieš atidarydama jas – vėl gi duris. Ir galiausiai, juk visą gyvenimą ruošiamės paskutiniam pasų patikrinimui prie dangaus vartų.

Tad Jūs turėsite galimybę stebėti nepaprastą dviejų kvalifikuotų erdvės dalytojų – Durų ir Šokėjų – akistatą, 90 minučių choreografinių idėjų salvę. Ateikite pasirengę greitoms asocijacijoms ir žaismingai beprotybei – tai, pasak kritikų, tipiška Pepeliajevui.

Vizualinio teatro pjesė 7 šokėjams ir 8 durims bus šokama gegužės 3d. Klaipėdos koncertų salėje ir gegužės 6d. Lietuvos nacionalinio dramos teatro Mažojoje salėje.