Tarptautinę vertinimo komisiją šiemet sudarė skirtingų sričių meno ekspertai: Orlando Maaike Gouwenberg – šiuolaikinio meno organizacijos „Jester“ Genke, Belgijoje meno vadovė ir viena iš Olandijos paviljono 59-ojoje Venecijos bienalėje kuratorių; Post Brothers – kritikos iniciatyva, kuriai priklauso Matthew Postas, dėstantis Danijos karališkojoje dailės akademijoje Kopenhagoje; Andersas Kreugeris – kuratorius, rašytojas ir pedagogas, Helsinkyje veikiančios, asmeniškai inicijuotos, meno galerijos „Kohta“ direktorius.

Komisijos nariai vienbalsiai nusprendė, kad šiemet pagrindinė konkursinės parodos premija turėtų atitekti duetui „allsofeatherlightseven“, kurių praktikoje svarbiausia yra į poetiškumą sutelkto vizualinio ir tekstinio naratyvo kūrimas. Pasak komisijos narių, „allsofeatherlightseven“ duetas nesiūlo, kaip išspręsti kiekviename kūrinyje pateikiamą mįslę ar galvosūkį – nei sau, nei žiūrovams.

„Kertinis žiuri sprendimą nulėmęs veiksnys buvo dueto pasiūlyta nuosekli meninė programa, įveiklinanti neapibrėžtumą, trapumą, neapsisprendimą ir sprendimų laikinumą. Žiuri nariai stebėjo, kaip menininkai savo kūrinį ir jo pristatymą keičia in situ. Kūrėjai modifikavo, pildė ir tobulino fizinę instaliaciją, tuo pat metu vitriną Vokiečių gatvėje naudodami kaip sceną savo nuolatiniam pokalbiui. Nors tokie post factum pakeitimai dažnai gali būti suvokiami kaip nesaugumo ženklas, šiuo atveju žiuri juos interpretavo kaip simbolizuojančius į procesą orientuotą požiūrį, kuriuo ginčijama nuostata, jog parodos turinčios būti „statiškos“, „išbaigtos“ ir „nebekintamai įgyvendintos,“ – rašoma vertinimo komisijos laiške.

Paroda „JCDecaux premija“ šiemet buvo perkelta į naują erdvę, Dailininkų sąjungos galeriją, ŠMC kaimynystėje. Parodos lankytojai tradiciškai turėjo galimybę ir patys išrinkti savo favoritą bei balsuoti už jiems labiausiai patikusį kūrinį. Daugiausiai publikos simpatijų sulaukė menininko Roko Janušonio kūrinys „Absurdo vitrina“. Kūrinyje autorius telkiasi į dvi sau artimas sritis – piešimą ir keramiką. Savo kūriniu menininkas griauna stereotipinį vitrinos vaizdinį, persvarsto ir atmeta svarbiausią jos paskirtį – siekį parduoti. Publikos simpatijų prizas menininkui suteiks galimybę pasinaudoti „JCDecaux Lietuva“ lauko reklamos erdvėmis įgyvendinant kūrybinius projektus.

Šiemet iš beveik šimto konkursui pateiktų paraiškų kuratoriai Milda Dainovskytė ir Vytenis Burokas atrinko penkis menininkų projektus. Parodoje „JCDecaux premija 2022“ naujus kūrinius buvo pakviesti sukurti menininkai Morta Jonynaitė, Rokas Janušonis, Anton Karyuk, Gabijos Pernavaitės ir Žygimanto Bėronto duetas „allsofeatherlightseven“, bei jungtinis menininkų ir tyrėjų kolektyvas „Paveldo institutas“. Iš jų kūrinių konceptualią ekspoziciją formavo architektas Vladas Suncovas.

Septintoji konkursinė paroda „JCDecaux premija: Galimybių bangos“ veiks iki lapkričio 26 d. Dailininkų sąjungos galerijoje (Vokiečių g. 2, Vilnius), ekspozicijos lankymas nemokamas. Projektą iš dalies finansuoja Lietuvos kultūros taryba.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją