2023 m. bus ypatingi Vilniui ir jo garsinę kultūrą reprezentuojančiam ansambliui „Synaesthesis“. Septyni šimtai metų miestui ir dešimt ansambliui suteikia priežastį įtvirtinti vilnietiškus naratyvus ir juos skleisti koncertų salėse visame pasaulyje. Pirmoji stotelė – tai įspūdinga koncertų salė „Latvija“ Ventspilyje, suprojektuota vokiečių architekto Davido Cooko studijos „Haascookzemmrich Studio 2050”“

Dviejų dalių koncerte, kurį būtų galima pavadinti „Baltijos skambesys“, Karolio Variakojo diriguojamas ansamblis „Synaesthesis“ atliks Arvo Pärto „Fratres“ fortepijonui ir altui bei Pėterio Vasko „Kontraboso kelionę“, taip pat tarptautinį pripažinimą jau įgijusios lietuvių kompozitorės Žibuoklės Martinaitytės kūrinį „Solastalgija“ klarnetui, fortepijonui, smuikui, altui ir violončelei.

Antroji koncerto dalis taps ypatinga audiovizualine patirtimi, nes Latvijoje įvyks kompozitoriaus Dominyko Digimo ir režisieriaus Kristijono Dirsės sukurto kūrinio „Why does this appear?“ (Kodėl tai pasirodo?) premjera.

Audiovizualinis darbas „Why does this appear?“ – nebylus muzikinis filmas, jį kuriant buvo reikšmingas inscenizavimas ir dokumentika, performansas ir pasakojimas, muzikai ir kinematografui būdingos raiškos priemonės. Kuriant šį daugelio žanrų kūrinį, autorių tikslas ir pagrindinė užduotis buvo surasti auksinę proporciją, kaip derinti medijų priemones – muziką, vaizdą ir pasakojimą, pagrįstą devyniais ryškiausiais septynių filmo veikėjų prisiminimais. Tiesa, kūrinio pasakojimas kuriamas be ištariamų žodžių, pasitelkiant tik kinui ir muzikai būdingą kalbą.

Pasakojant ir perpasakojant šiuos prisiminimus, kaskart išryškinant kažką kita, atsiskleidžia pačios žmonių atminties reiškimosi ypatybės. Žinome, kad laikui bėgant to paties įvykio prisiminimai kiekvienam iš mūsų tampa skirtingi. Pagražinami, praleidžiamas esminis dalykas, prisimenama tai, ko norima, to ne tai, kas iš tikrųjų įvyko, ir atvirkščiai. Kūrinyje „Kodėl tai pasirodo?“ nyksta riba tarp siurrealistinio ir dokumentuotao pasaulio, o naujai kuriamame iliuziniame pasaulyje pagrindiniai veikėjai – Vilniaus kamerinio ansamblio muzikantai.

Šiuolaikinės muzikos ansamblis „Synaesthesis“ yra gana jaunas menininkų kolektyvas, vadovaujamas pianistės Martos Finkelštein, jau spėjęs pelnyti ir publikos pagarbą, ir profesionalų pripažinimą, tapęs ryškiausiu pastarųjų metų muzikiniu reiškiniu Lietuvoje.

Ansamblyje, kurio nariai ypač domisi naująja muzika, nors ne vien tik ja, susibūrė ambicingi, talentingi ir drąsūs muzikantai, baigę mokslus geriausiose Europos mokyklose arba šiuo metu tęsiantys studijas. Juos visus vienija pastangos sieti garsą su kitomis realybės apraiškomis, tokiomis kaip erdvė, šviesa, judesys, pasakojimas, todėl profesionaliai sukurta ir atliekama muzika tampa kažkokio didesnio, platesnio, ryškesnio daugelio žanrų reiškinio dalimi tiek publikai, tiek patiems menininkams. Tai patvirtina nuolatinis bendradarbiavimas su įvairių meno šakų profesionalais ir tinklų kūrimas kartu su iškiliausiais muzikos srities bendraminčiais – ansambliais „Ictus“, „Klangforum Wien“, „Quator Tana“ ir kt.

Reguliariai Europoje koncertuojantis ansamblis „Synaesthesis“ pastaraisiais metais pelnė ir reikšmingą nacionalinį įvertinimą. Jį apdovanojo Lietuvos Respublikos kultūros ministerija ir Lietuvos kompozitorių sąjunga, jis tapo Vilniaus miesto meniniu kolektyvu, taip pat 2020 m. gavo Ernsto von Siemenso ansambliams skiriamą apdovanojimą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją