„Prieš dešimtį metų prasidėjęs „Kūrybinio impulso“ eksperimentas tapo gražia teatro tradicija, už kurią turime būti dėkingi buvusiam LNOBT baleto meno vadovui Krzysztofui Pastorui. Kasmetinis choreografinių kompozicijų vakaras – tarsi trupės barometras, atskleidžiantis, kuo tais metais trupė gyveno ir kas jai rūpi“, – tvirtina K. Pastoro darbus trupėje tęsiantis Martynas Rimeikis.

Jubiliejiniame vakare bus rodomos ne tik naujos, bet ir atgaivintos geriausios ankstesnių metų kompozicijos. Viena iš jų – prieš dešimtmetį pirmajam „Kūrybiniam impulsui“ sukurta debiutinė paties M. Rimeikio miniatiūra „Belaukiant Godo“, ženklinusi jo, kaip choreografo, kūrybos kelio pradžią.

„Įdomus jausmas sugrįžti į save tokį, koks buvai prieš dešimtį metų. Repetuojant po tokios pertraukos, aišku, norisi kažką keisti, pagerinti, bet sąmoningai sau to neleidžiu ir palieku taip, kaip buvo. Juk „Kūrybinio impulso“ kūriniai paprastai turi „drugelio gyvenimą“: gražų, bet trumpą“, – pastebi dabartinis LNOBT baleto meno vadovas.
Spaudos konferencija "Kūrybinis Impulsas" LNOBT

Visapusiškos kūrybos pamokos

„Mums „Kūrybinis impulsas“ vertingas tuo, kad šiame projekte viską nuo pradžių iki galo atlieka patys baleto artistai. Esame ne tik choreografai, bet ir koordinatoriai, spektaklių kostiumų autoriai, šviesų dailininkai ar netgi renginio plakato dizaineriai (už šiųmetinį plakatą esame dėkingi baleto solistei Gohar Mkrtchyan). Todėl tai puiki erdvė ieškoti būsimų kūrėjų Lietuvos padangėje“, – teigė „Kūrybinio impulso“ koordinatorė, nacionalinės trupės primabalerina Kristina Gudžiūnaitė.
Jau šešiuose „Kūrybiniuose impulsuose“ savo kompozicijas pristačiusi baleto repetitorė Živilė Baikštytė pritaria, jog projektas labai daug ko išmokė. „Pirmiausiai čia išmokstama kurti greitai ir tiksliai. Žinoma, norėtųsi dirbti lėčiau, bet tam niekada nebūna laiko“, – pripažįsta jau patyrusi choreografė.

Vyresnieji įkvepia ateinančiuosius

Šiųmetinio „Kūrybinio impulso“ debiutantas, jaunas baleto artistas Edvinas Jakonis sako, kad choreografine kūryba susidomėjo dar besimokydamas Nacionalinėje M. K. Čiurlionio menų mokykloje, kurioje irgi vykdavo panašūs moksleivių autoriniai pasirodymai.

„Bet mane ypač žavėdavo ir įkvėpdavo čia, teatre, rengiami „Kūrybiniai impulsai“. Iki šiol prisimenu M. Rimeikio pirmąją kompoziciją „Belaukiant Godo“: jos įspūdis mane visus tuos metus motyvavo ugdyti estetinį skonį ir ruoštis nuosavai kūrybai“, – neslėpė E. Jakonis, choreografiniam debiutui simboliškai pasirinkęs Adagio iš visiems baleto mokyklos absolventams puikiai žinomos ir LNOBT scenoje rodomos Sergejaus Prokofjevo „Pelenės“.

Naujas kompozicijas šių metų „Kūrybiniam impulsui“ taip pat parengė baleto šokėjai Julija Stankevičiūtė, Olga Konošenko, Greta Gylytė, Charlotte Lejeune, Miryam Roca Cruz, Imanolis Sastre Martinas ir choreografė Edita Stundytė. Miniatiūrą, atliekamą ukrainiečių artistų, Lietuvos žiūrovams pristatys ir neseniai gastroles mūsų šalyje baigusio Charkivo nacionalinio akademinio operos ir baleto teatro trupės primarijus Dmytro Vasylievas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją