„Dešimt geriausių 2021-ųjų spektaklių“ – taip kasmet pasirodančią publikaciją pavadino „El Pais“.

„Ispanija tapo oaze teatro dykumoje, kai daugelyje šalių uždangos buvo nuleistos iki pat vasaros. Tai nebuvo paprasti metai, buvo prodiusuota mažiau naujų spektaklių. o salių užimtumas buvo ribojamas iki spalio. Tačiau kai kurie spektakliai ypač pakerėjo publiką. Žemiau pateikiame mūsų išrinktą sąrašą“, – tęsė ispanų dienraštis.

„El Pais“ – didžiausias ir svarbiausias Ispanijos žiniasklaidos kanalas. Jų internetiniame portale apsilanko daugiau nei 94 milijonai unikalių lankytojų per mėnesį, o dienraštis turi net 145 000 prenumeratorių.

O. Koršunovas – vienintelis ne ispaniškas vardas tarp šių metų geriausiųjų. Pasak „El Pais“, tarptautinė kūrėjų komanda tapo viena esminių „Dėdės Vanios“ sėkmės priežasčių. Kartu su O. Koršunovu ir katalonų aktoriais čia kūrė lietuviai kompozitorius Antanas Jasenka, scenografas Gintaras Makarevičius, latviai video menininkas Artis Dzerve, aktorius ir multiinstrumentalistas Kasparas Bindemanas.

Dėdė Vania
Foto: Artis Dzerve nuotr.

„Formulė sutelkiant skirtingų tautybių menininkus, kurią praktikavo Žironos festivalis „Temporada Alta“, duoda puikių rezultatų. Naujausias pavyzdys – lietuvio Oskaro Koršunovo režisuota „Dėdė Vania“, kurią vaidina katalonų aktoriai, sukurtas kartu su Barselonos „Lliure“ teatru, kur rodomas šiomis dienomis“, – taip dešimtuke „Dėdę Vanią“ pristatė „El Pais“.

„Ketvirtosios sienos nugriovimas, besikartojantys judesiai, vaizdo efektų panaudojimas ir galingi garso efektai. Visa tai daro spektaklį absoliučiai kanonišką“, – pristatydami dešimtuką geriausiųjų „El Pais“ citavo kritiką Jacinto Antón.

„Dėdė Vania“ – tai jau dešimtasis O. Koršunovo spektaklis, kurį išvydo katalonų publika publika, tačiau pirmasis, sukurtas jų teatre, vaidinant vietos aktoriams. Nuo 2011 m. čia pristatyti režisieriaus Lietuvoje sukurti spektakliai: Williamo Shakespeare`o „Hamletas“, „Miranda“, Maksimo Gorkio „Dugne“, Antono Čechovo „Žuvėdra“, Nikolajaus Gogolio „Pamišėlis“, Samuelio Becketto „Paskutinė Krepo juosta“, Sarah Kane „Apvalytieji“, Bertoldo Brechto „Vestuvės“ ir Dmitrijaus Danilovo „Žmogus iš Podolsko“.