Iš viso projekte gali dalyvauti 150 mokytojų, taigi MO muziejaus atstovai kviečia pildant paraiškas akcentuoti ir savo motyvaciją. Nemokami virtualūs mokymai Lietuvos mokytojams prasidės 2022 m. sausio 20 d. ir tęsis iki kovo 3 dienos.

Ilgalaikis poveikis – pasiekti kuo daugiau Lietuvos vaikų

„Ne pirmus metus pastebime MO muziejaus edukatorių taikomo vizualinio mąstymo metodo naudą – jis padeda ugdyti kritinio mąstymo ir dialogo kompetencijas, kūrybiškumo, bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius. Augantis mokytojų poreikis šį metodą taikyti savo mokomuosiuose dalykuose paskatino tęsti vykdomą projektą ir į mokymus vėl kviesti mokytojus, taip pasiekiant dar daugiau Lietuvos vaikų“, – teigia Milda Ivanauskienė, MO muziejaus direktorė.

Milda Ivanauskienė
Foto: Organizatoriai

Jau trečius metus projektą su MO muziejumi įgyvendinančios Britų tarybos Lietuvoje vadovė Ona Marija Vyšniauskaitė džiaugiasi projekto populiarumu: „Vertiname tai, jog pedagogai noriai ryžtasi naujai pažvelgti į savo dėstomus dalykus ir siekia vizualiniais metodais praturtinti savo žinias. Šių žinių perdavimas skatins mokinius drąsiau reikšti mintis bei kurti prasmingas ir gilias diskusijas mokyklose“.

Ona Marija Vyšniauskaitė
Foto: Organizatoriai

Mokiniai įsitraukia, diskutuoja ir argumentuoja

MO muziejaus įgyvendinamas projektas „Vizualinio mąstymo mainai mene“ vyks nuotoliniu būdu. Mokytojai dalyvaus ir bendruose visų dalyvių susitikimuose, ir individualiuose mokymuose 15 asmenų grupėse. Mokytojai drauge su MO muziejaus edukatoriumi įgis teorinių ir praktinių vizualinio mąstymo metodo taikymo žinių.

Vizualinio mąstymo metodas – MoMA muziejaus (JAV) edukatoriaus Philipe Yenawine ir psichologės Abigail Housen sukurtas meno edukacijos metodas, MO muziejuje aktyviai ir sėkmingai taikomas nuo muziejaus atidarymo. Jo teikiama nauda įsitikino ankstesniuose mokymuose dalyvavę mokytojai. Nuo lietuvių kalbos iki biologijos, istorijos ar anglų kalbos – metodą galima kūrybiškai taikyti įvairiose disciplinose.

Praktiškai metodą išbandę mokytojai pastebėjo laisvėjantį mokinių bendravimą, drąsesnį jų kalbėjimą, aktyvesnį įsitraukimą į diskusiją. Jų teigimu, prabyla net ir tie mokiniai, kurie ne visada aktyviai įsitraukia į mokymo procesą. Daugelis mokytojų konstatavo, kad sėkmingai pavyko įtraukti mokinius į argumentais paremtas diskusijas, lavinti kritinį mąstymą bei kūrybiškumą.

MO edukacinė medžiaga ir galimybė prisijungti prie MOkytojo paso bendruomenės

Projekto mokymai pedagogams vyks virtualiai, naudojantis šiuo metu MO muziejuje eksponuojamos fotografijos parodos „Permainų šventė“ virtualiu turu. Nuotolinių užsiėmimų metu mokytojai galės pilnavertiškai dalyvauti parodoje, susipažinti su visais kūriniais bei ateityje parodos virtualų turą naudoti savo pamokose kaip dar vieną ugdymo proceso įrankį.

Projekte dalyvaujantys mokytojai taip pat gaus MO muziejaus edukatorių ruoštą išsamų rekomendacijų paketą, kaip vizualinio mąstymo metodą taikyti praktiškai ugdymo procesuose.

Mokymų pabaigoje visi projekte dalyvavę pedagogai turės galimybę prisijungti prie MO muziejaus buriamos MOkytojų paso bendruomenės, kurioje šiuo metu yra beveik 3 000 Lietuvos mokytojų.

Registracija – iki sausio 3 dienos

Nuotolinių mokymų programa yra skirta įvairių ugdymo įstaigų pedagogams. Iš viso projekte dalyvauti galės 150 mokytojų, kurie dirbs atskirose grupelėse po 15 asmenų. Projekte norintys dalyvauti pedagogai kviečiami pildyti paraiškos anketas iki 2022 m. sausio 3 d. ČIA.

MO muziejaus atstovai atkreipia dėmesį, kad anketoje svarbu nurodyti ir savo motyvaciją. Taip pat bus atsižvelgiama į mokytojų skaičių iš vienos mokyklos. Taigi kviečiama išrinkti 2–3 mokyklos atstovus, kurie teiktų paraiškas.

Daugiau informacijos apie įgyvendinamą projektą ČIA.

Edukacinis projektas įgyvendinamas pagal „People to People“ programą bendradarbiaujant su Britų taryba Lietuvoje.